- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - http://moghanehonline.ir -

امام جمعه اردبیل: مسوولان موضوع اتصال پارس آباد به منطقه آزاد ارس را با جدیت پیگیری کنند

81255896-5854738

به گزارش مغانه به نقل از ایرنا ، آیت‌الله سید‌حسن عاملی در خطبه های نماز جمعه اردبیل، همچنین به تعطیلات عید فطر و حضور سیل گردشگران در استان اردبیل اشاره کرد و گفت: این حجم مسافران نشان داد که برای بهره برداری از این نعمت خداوندی باید زیرساخت های گردشگری لازم را در استان فراهم کنیم.
وی با بیان اینکه آمریکا شریک جرم صهیونیست ها در جنایات غزه است ، گفت: واشنگتن به راحتی می تواند اسراییل را از ارتکاب جنایات ضد بشری در غزه بازدارد، اما هیچ توجهی به این جنایات ندارد.

وی ادامه داد: آمریکایی ها برای قطع ارتباط جمهوری اسلامی ایران با محور مقاومت چشم خود به جنایت های صهیونیست ها در غزه را بسته و از آن حمایت می کند.

وی بیان کرد: آنها بحران سوریه و عراق را برای نیل به این هدف شعله ور کردند و باعث به خاک و خون کشیدن کودکان ، زنان و مردان بسیاری شدند.

وی اضافه کرد: آمریکا و غربی ها حاضرند آبرو و حیثیت خود را زیرپای صهیونیست ها قربانی کنند ، امنیت اسراییل برای آنها از امنیت جهانی مهم است .

خطیب جمعه اردبیل با بیان اینکه شعار دموکراسی غربی ها فریبنده و دروغ است، اظهار کرد: آنها با این شعارها در واقع به شعور بشریت توهین می کنند.

او به تاکید مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری در باره تعیین سرنوشت فلسطین از طریق مراجعه به آرای عمومی گفت: صهیونیست ها ، آمریکا و غربی ها این اجازه را نمی دهند زیرا اعتقادی به دموکراسی و آرای مردمی ندارند.

وی گفت: صهیونیست ها و حامیان آنها تنها زبان زور را می فهمند و به این دلیل است که فلسطینی ها باید برای احقاق حق خود مسلح شوند.

او حوادث اخیر در غزه را همچنین موجب برملا شدن تبعیض و دوگانه عمل کردن غربی ها در باره موضوع هایی مثل حقوق بشر ذکر کرد و گفت : چرا اینها چشمان خود را به نقض گسترده حقوق بشر در غزه و فلسطین توسط صهیونیست ها بسته اند ، چرا از انتخاب افرادی چون احمد شهید برای بررسی وضعیت حقوق بشر در سرزمین های اشغالی خبری نیست.

امام جمعه اردبیل همچنین از مواضع کشورهای عربی در قبال حوادث غزه انتقاد کرد و گفت: دیگر زمان آن گذشته است که بتوان چهره واقعی این رژیم ها را پنهان کرد، این رژیم ها به گفته شیمون پرز بزرگترین خدمت را به رژیم صهیونیستی کرده اند.

او تاکید کرد که شیوخ عرب از اسلام سیاسی می ترسند و به این جهت با حماس و فلسطینی ها دشمن بوده و اسراییل را برای نابودی آنها ترغیب می کنند.

به گفته وی ، جنگ بین اسراییلی ها و فلسطینی ها در واقع جنگبین اسلام و کفر است اما اعراب وابسته در تلاش هستند تا به جای آن در دنیای اسلام جنگ بین شیعه و سنی را شعله ور سازند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل همچنین به حضور گسترده مردم ایران در راهپیمایی روز قدس اشاره کرد وگفت : این حضور تمامی تبلیغات استکبار را نقش برآب کرده و هم اکنون تمامی کانال های ماهواره ای و سایت های مخالف نظام به عزا نشسته اند.

عاملی اظهار کرد: ملت ایران با این حضور نشان داد که هرگز تسلیم فشارها نشده و ذلت پذیر نیست ، این ملت همچنان بصیر بوده و فریب توطئه های دشمن را نمی خورند.

او گفت : روز قدس چشم دشمنان را باز کرد تا باردیگر چهره واقعی ملت ایران ، قدرت رهبری و وحدت اسلامی را ببیند و بفهمند که با این ملت نمی توان در افتاد.

2 Comments (Open | Close)

2 Comments To "امام جمعه اردبیل: مسوولان موضوع اتصال پارس آباد به منطقه آزاد ارس را با جدیت پیگیری کنند"

#1 Comment By رحمتی On 2014/08/02 @ 6:54 ب.ظ

این دومین بار در ماه جاری است که حاج آقا عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه های نماز عبادی-سیاسی و دشمن شکن جمعه بخشی از سخنان خود را به موضوع اتصال پارس آباد به منطقه ازاد ارس اختصاص می دهد و از مسئولان می خواهد که این موضوع را با جدیت پیگیری کنند. بنده به نوبه خود به عنوان یک شهروند پارس آبادی ازتوجه و عنایت آیت ا… عاملی امام جمعه محبوب اردبیل به این منطقه مرزی تشکر و قدردانی می نمایم.

#2 Comment By یک شهروند پارس آباد On 2014/08/07 @ 10:17 ق.ظ

خدا کند برای بار سوم نگوید …………. کو گوش شنوا ( مسولان )::::::::