امروز: شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
زمان انتشار : سپتامبر 27th, 2014 4:59 | کد خبر : 7115 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

امام جمعه اردبیل: محور ارتباطی پارس آباد- اردبیل به قتلگاه تبدیل شده است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با اشاره به تصادفات متعدد در جاده پارس آباد-اردبیل، گفت: این محور ارتباطی به یک قتلگاه تبدیل شده است و هر روز خبری از بروز تصادف در آن و جان باختن هموطنان مخابره می شود.

81282255-5899871

حجت الاسلام سید حسن عاملی در خطبه های نماز جمعه اردبیل، از نمایندگان مجلس و مدیریت ارشد استان اردبیل خواست تا با پیگیری مستمر از طریق وزارت راه و شهرسازی نسبت به چهارخطه کردن این محور از محل اعتبارات ملی تلاش کنند.

وی، در بخش دیگری از سخنان خود گفت : استراتژی آمریکا تداوم حضور نامشروع خود در منطقه خاورمیانه است و در این میان تنها تاکتیک خود را تغییر داده است.

وی، افزود: واشنگتن می داند که ذخایر تمام نشدنی نفت دنیا در خاورمیانه قرار داشته و آینده جهان وابسته به ذخایر این منطقه است و بدین جهت در تلاش برای تداوم حضور خود در آن می باشد.

وی با بیان اینکه آمریکا با استفاده از گروه هایی چون داعش به اهداف غیر مشروع خود در منطقه دست می یابد ، بیان کرد: اگر این کشور امروز سردمدار مبارزه با داعش شده است در واقع یک تاکتیک است و مقام های واشنگتن هرگز بدنبال حذف کامل این گروه تروریستی نیستند.

او با اشاره به اینکه هدف آمریکا در تهاجم به سوریه از بین بردن زیرساخت های این کشور می باشد، اظهار کرد: آمریکا پس از تضعیف و نه نابود کردن داعش قصد ساقط کردن دولت بشار اسد را دارد تا جا پای خود را در این کشور و منطقه محکم کند.

وی اضافه کرد: امریکا با نابود کردن زیرساخت هایی که متعلق به مردم سوریه است در واقع قصد تبدیل سوریه به کشوری خنثی و ضعیف را دارد چون می داند که با تضعیف و سقوط دولت بشار اسد نیروهای مقاومت اسلامی در منطقه آسیب می بینند.

حجه الاسلام عاملی گفت: حضور آمریکا در منطقه غیر قانونی و بدون اجازه شورای امنیت می باشد و این کشور با دور زدن تمام کشورهای عضو سازمان ملل متحد به شعور جهانی توهین کرده و با بهانه قرار دادن خطر داعش و ایجاد ائتلاف بین المللی علیه این گروه تروریستی همچنان قصد حضور در منطقه خاورمیانه را دارد.

وی بیان کرد: یکی از اهداف اساسی اقدام آمریکا علیه داعش ترمیم چهره زیر سوال رفته خود در منطقه می باشد ، افکار عمومی دولتمردان این کشور را به خاطر حمایت از تروریست های سوری بویژه داعش زیرسوال برده است واشنگتن با اقدام جدید خود در واقع قصد معرفی چهره قهرمانانه از خود را دارد.

وی تشریح کرد: اساس ائتلاف تشکیل شده علیه داعش اقدامی نمایشی می باشد ، زیرا اولا برای از بین بردن 20 هزار داعشی نیازی به این همه لشکر کشی و جمع کردن کشورهای مختلف نیست و ثانیا خود ایجاد آوردگان و کمک کنندگان به داعش در این ائتلاف حضور دارند.

او گفت : جای بسی تعجب است که از یک سو در عربستان از داعش بعنوان انتفاضه سنی ها یاد می شود و نفت و پول وهابی ها در اختیار آنها قرار می گیرد و از سوی دیگر دولت سعودی یکی از اعضای موثر ائتلاف بین المللی علیه این گروه می شود.

خطیب جمعه اردبیل با اشاره به عظمت نظام اسلامی ایران گفت : کشور ما به برکت خون شهدا آنقدر اقتدار و عظمت یافته است که واشنگتن در همین حمله خود به مواضع داعش در سوریه مجبور می شود که اسناد محرمانه خود در باره مواضع مورد حمله را به اطلاع ایران برساند.

وی با اشاره به بارش باران در منطقه گفت : این بارش در حالی که خشکسالی استان را در برگرفته جای شکر دارد و شکر این نعمت خداوندی عمل به واجبات و دوری از محرمات می باشد.

وی همچنین از ریش سفیدان محلات ششگانه اردبیل نیز به خاطر تمرکز آیین های گرامیداشت درگذشتگان محلات در ایام عید تقدیر کرد و گفت : این امر باعث راحتی مردم می شود.

اخبار مرتبط

نظرات