امروز: پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : اکتبر 9th, 2013 10:35 | کد خبر : 1111 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

«الهام علی‌اف» مدعی پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری آذربایجان شد

حزب حاکم جمهوری آذربایجان اعلام کرد نظرسنجی‌های بعد از انتخابات نشان می‌دهد «الهام علی‌اف» با کسب بیش از ۸۰ درصد آرا بار دیگر رئیس‌جمهور این کشور شده است. به گزارش از روزنامه «حریت»، حزب حاکم جمهوری آذربایجان مدعی شد «الهام علی‌اف» بار دیگر در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور پیروز شده است. بنا بر اعلام این […]

images

حزب حاکم جمهوری آذربایجان اعلام کرد نظرسنجی‌های بعد از انتخابات نشان می‌دهد «الهام علی‌اف» با کسب بیش از ۸۰ درصد آرا بار دیگر رئیس‌جمهور این کشور شده است.

به گزارش از روزنامه «حریت»، حزب حاکم جمهوری آذربایجان مدعی شد «الهام علی‌اف» بار دیگر در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور پیروز شده است.

بنا بر اعلام این حزب، نتایج نظرسنجی‌های انجام‌شده پس از آغاز رأی‌گیری نشان می‌دهد علی‌اف بیش از 80درصد از آرا را به خود اختصاص داده است.

«علی احمدوف» دبیر اجرایی حزب «آذربایجان نو» گفته است: نشانه‌هایی وجود دارد که باید به علی‌اف پیروزی را تبریک بگوئیم… علی‌اف رئیس‌جمهور منتخب است و پنج سال دیگر بر کشور حکومت می‌کند.

اغلب کارشناسان پیش از رأی‌گیری تاکید کرده بودند که به احتمال فراوان علی‌اف بدون چالش خاصی در انتخابات پیروز می‌شود. وی از سال 2003 جایگزین پدرش «حیدر علی‌اف» شد.

مخالفان و رقبای علی‌اف از احتمال بروز تخلف در انتخابات خبر داد‌ه‌اند. فعالان حقوق بشری و گروه‌های بین‌المللی از جمله عفو بین‌الملل هم علی‌اف را به سرکوب گسترده مخالفان پیش از انتخابات متهم کرده‌اند.

قانون اساسی آذربایجان تا چند سال قبل اجازه بیش از دو دور ریاست‌جمهوری یک فرد را نمی‌داد. علی‌اف این قانون را در سال 2009 تغییر داده و این محدودیت را رفع کرد

اخبار مرتبط

نظرات