- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - http://moghanehonline.ir -

الحاق بیله سوار و پارس آباد به منطقه آزاد ارس در صورت تصویب نشدن منطقه آزاد اردبیل/ کمک بلاعوض به کشاورزان حادثه دیده از آتش سوزی اخیر

به گزارش مغانه، حجت الاسلام حبیب برومند نماینده مردم بیله سوار و پارس آباد در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان بیله سوار گفت: شهرستان بیله سوار و پارس آباد مغان جزو ۵۱ نقطه مشخص شده برای منطقه ویژه اقتصادی قرار گرفته است و به زودی این دو منطقه جزو اصلی ترین نقاط منطقه آزاد خواهد بود.

وی گفت: به پیشنهاد و با حمایت نماینده محترم ولی فقیه استان و تلاش استاندار محترم نقشه اصلاح شده منطقه آزاد با ۸۰ هزار هکتار مساحت شامل پارس آباد و بیله سوار مورد موافقت قرار گرفته و مقرر گردید دبیرخانه منطقه آزاد نقشه یاد شده را ممهور به مهر دولت به مجلس شورای اسلامی تحویل نماید.

وی اظهار کرد: همچنین تبصره ای نیز به لایحه فوق افزوده شده که در صورت تصویب در مجلس شورای اسلامی امکان گسترش منطقه آزاد به شهرستان گرمی را هم ممکن می سازد.

نماینده مردم بیله سوار و پارس آباد در مجلس عنوان کرد: در صورتی که لایحه ایجاد منطقه آزاد در مجلس شورای اسلامی رای نیاورد، دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد می تواند  با تقاضای منطقه آزاد ارس موافقت نموده و الحاق شهرستان های بیله سوار و پارس آباد  را به منطقه آزاد ارس عملیاتی نماید.

کمک بلاعوض به کشاورزان حادثه دیده از آتش سوزی

حبیب برومند همچنین در بحث حمایت از کشاورزان حادثه دیده از آتش سوزی اخیر در مزارع شهرستان بیله سوار که منجر به از بین رفتن هزاران هکتار از اراضی کشاورزی کشاورزان زحمت کش این منطقه شد اظهار کرد: در سوم شهریور ماه نامه ای به معاون اول رئیس جمهوری نوشته شده و خواستار ۲ میلیون تومان کمک بلا عوض برای هر هکتار و ۳ میلیون تومان وام کم بهره برای کشاورزان که به دلیل آتش سوزی گندم محصول خود را از دست داده بودند شد.

وی گفت: با توجه به اهمیت موضوع دکتر جهانگیری این نامه درخواستی را به وزیر کشور و  وزیر جهاد کشاورزی ارجاع داد تا در ستاد بحران کشور مورد بررسی قرار گیرد.

منبع: مغان امروز

2 Comments (Open | Close)

2 Comments To "الحاق بیله سوار و پارس آباد به منطقه آزاد ارس در صورت تصویب نشدن منطقه آزاد اردبیل/ کمک بلاعوض به کشاورزان حادثه دیده از آتش سوزی اخیر"

#1 Comment By مرتضی On 2015/09/02 @ 8:03 ب.ظ

اگربرومندبتواندمنطقه آزادپارس ابادوبیله سواررااجرایی سازد میتواندبعنوان یک وزنه درانتخابات مطرح باشدوگرنه….

#2 Comment By ناشناس On 2015/09/04 @ 9:13 ق.ظ

اینم مثل قبل نباشه تا فرصتی برا خودش ایجاد کنه؟؟معلومه که تبلیغات انتخاباتی شروع شد