- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - http://moghanehonline.ir -

افزون بر 1800هکتار از اراضی کشت و صنعت پارس زیر پوشش آبیاری تحت فشار قرار می گیرد

IMG_0011 به گزارش مغانه، “جلال گلچین” در نشستی با خبرنگاران پارس آبادمغان، توسعه و اجرای طرح های آبیاری نوین را از برنامه های اولویت دار و مهم شرکت پارس عنوان و بیان کرد: هم اکنون طرح آبیاری تحت فشار در 429 هکتار از زمین های دیم شرکت با 74درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجراست و علاوه بر این، یک هزار و 380هکتار دیگر در دست مطالعه است.

وی، بر ضرورت مدیریت و استفاده بهینه و اصولی از آب زراعی توسط بهره برداران بخش کشاورزی تاکید و اظهار کرد: با نصب دستگاه های “سنترپیوت” و اجرای طرح آبیاری تحت فشار در اراضی یاد شده، شاهد افزایش کمی و کیفی تولیدات و رونق شرکت خواهیم بود.

وی، با بیان اینکه حدود 26سال از عمر شرکت کشت و صنعت و دامپروری پارس می گذرد، اظهار کرد: از زمان تاسیس شرکت تا کنون، دو هزار و 150هکتار از اراضی دیم این بنگاه عظیم اقتصادی و کشاورزی به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز شده است.

او، ارزش محصولات تولیدی شرکت پارس را در سال 91 حدود 270میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: با تلاش و کوشش مضاعف مجموعه کارکنان و کارگران و مناسب شدن قیمت محصولات کشاورزی، این رقم در سال 92 به 410میلیارد ریال رسید.

گلچین، با یادآوری ایجاد تغییرات اساسی در بخش زراعت شرکت پارس و با اعلام اینکه تولید محصولات سالم و پاک از سیاست های مهم شرکت پارس است، اظهار کرد: با استفاده حداقلی از سموم و کود شیمیایی و جایگزینی روش بیولوژیکی به جای روش شیمیایی در مبارزه با آفات و امراض گیاهی، راندمان تولید محصولات کشاورزی در این شرکت از نظر کمی و کیفی ارتقا یافته است.

وی، توسعه کشاورزی حفاظتی را یکی دیگر از اهداف و برنامه های اولیت دار شرکت ذکر کرد و افزود: برای نیل به این برنامه و هدف، برای نخستین بار دو دستگاه دنباله بند چندکاره مدرن خریداری شده است.

او، با اشاره به قابلیت های این نوع دنباله بند کشاورزی، ادامه داد: این دستگاه قادر است عملیات آماده سازی زمین از قبیل شخم زنی، دیسک زنی و کاشت بذر و کود دهی را به صورت همزمان انجام دهد که با استفاده از آن ها ضمن صرفه جویی در وقت و نیروی انسانی، هزینه های شرکت به میزان قابل توجهی کاهش خواهد یافت.

مدیرعامل کشت و صنعت پارس ، مجتمع دامپروری را از بخش های مهم این شرکت دانست و بیان کرد: این مجتمع هم اکنون با دو هزار راس فعالیت می کند که از این تعداد یک هزار راس، گاو دوشا ست.

وی، اضافه کرد: ما درصدد احداث و راه اندازی دامپروری دیگری به ظرفیت دو هزار راس هستیم که تحقق آن به توسعه و رونق بیش از پیش بخش دامپروری و افزایش تولیدات دامی و لبنی شرکت منجر خواهد شد.

گلچین، با اعلام اینکه بخش زیادی از اراضی این شرکت به علت شیب دار بودن مستعد برای ایجاد باغ میوه است، گفت: 220هکتار این مناطق به منظور توسعه و احداث باغات میوه در دست مطالعه است.

وی، از احداث دو باغ الگویی انجیر و پسته، هرکدام به مساحت پنج هکتار در کشت و صنعت پارس خبر داد و اضافه کرد: این باغ های آزمایشی به صورت و برای اولین بار در این شرکت ایجاد شده است که در صورت نتیجه بخش بودن، بدون شک اقتصاد منطقه را متحول خواهد کرد.

او، با بیان اینکه شرکت پارس در بحث ساماندهی عشایر محدوده نشین، بیشترین و بهترین همکاری را با مقامات سیاسی و امنیتی داشته است، گفت: کشت و صنعت پارس در قالب این طرح یک هزار و 800هکتار از اراضی زراعی حاصلخیز خود را به عشایر واجد شرایط واگذار کرده است لذا انتظار متقابل از مقامات مسوول این است که به صورت جدی به فکر تامین امنیت این شرکت باشند تا ما بتوانیم با طیب خاطر در سنگر تولید تلاش کنیم.

پیشرفته ترین دنباله بند کشاورزی چندکاره

IMG_0015 IMG_0017 IMG_0018 IMG_0020