- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - http://moghanehonline.ir -

افزون بر چهار هزار تن وش پنبه از کشاورزان پارس آبادمغان خریداری شد

به گزارش مغانه، لطف اله نامور در حاشیه بازدید از مراکز خرید پنبه در پارس آباد افزود: این میزان وش پنبه پس از خرید جهت تصفیه و استحصال محلوج تحویل کارخانه های پنبه پاک کنی منطقه شده است.

وی از خرید 25 هزار تن سویا توسط تعاون روستایی پارس‌آباد و بیله‌سوار خبر داد و گفت: باید با حمایت همه‌جانبه از بخش خصوصی در مسیر سرمایه‌گذاری بیشتر برای فرآوری و روغن‌کشی این محصولات اقدامات لازم و عملیاتی انجام شود.

او با اعلام اینکه 90 درصد دانه‌های روغنی تولید شده در استان اردبیل شامل سویا، ذرت و پنبه و کلزا در دشت مغان تولید می شود، ادامه داد: با توجه به شرایط اقلیمی شمال استان اردبیل تولید محصولات متنوع کشاورزی به ویژه دانه‌های روغنی در اولویت کشت و زرع وجود دارد به طوری که تاکنون بیش از 4 هزار تن محصول ذرت بذری از کشاورزان خریداری و به نرخ مصوب بهای آن به کشاورزان پرداخت شده است.

وی افزود: تمام تلاش ما بر این است تا بتوانیم در قالب قیمت‌های تضمینی اعلام شده از سوی مسئولان خرید محصولات را با کیفیت مناسب به انجام رسانده و زمینه این کار را بیش از گذشته برای سهولت و راحتی مردم انجام دهیم.

وی گفت: تعاون روستایی برای سال زراعی جاری نیز آمادگی دارد تا با خرید تضمینی محصولات و ذخیره‌سازی آنها در مراکزی که پیش‌بینی شده بتواند اقدامات لازم را با هدف تامین نیازمندی‌های مردم به انجام برساند.