امروز: جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
زمان انتشار : دسامبر 8th, 2014 7:46 | کد خبر : 8012 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

افزون بر چهار هزار تن وش پنبه از کشاورزان پارس آبادمغان خریداری شد

مدیرکل تعاون روستایی استان اردبیل گفت: از آغاز فصل برداشت پنبه تا کنون بالغ بر چهار هزار تن وش به نرخ مصوب از پنبه کاران پارس آباد خریداری شده است.

به گزارش مغانه، لطف اله نامور در حاشیه بازدید از مراکز خرید پنبه در پارس آباد افزود: این میزان وش پنبه پس از خرید جهت تصفیه و استحصال محلوج تحویل کارخانه های پنبه پاک کنی منطقه شده است.

وی از خرید 25 هزار تن سویا توسط تعاون روستایی پارس‌آباد و بیله‌سوار خبر داد و گفت: باید با حمایت همه‌جانبه از بخش خصوصی در مسیر سرمایه‌گذاری بیشتر برای فرآوری و روغن‌کشی این محصولات اقدامات لازم و عملیاتی انجام شود.

او با اعلام اینکه 90 درصد دانه‌های روغنی تولید شده در استان اردبیل شامل سویا، ذرت و پنبه و کلزا در دشت مغان تولید می شود، ادامه داد: با توجه به شرایط اقلیمی شمال استان اردبیل تولید محصولات متنوع کشاورزی به ویژه دانه‌های روغنی در اولویت کشت و زرع وجود دارد به طوری که تاکنون بیش از 4 هزار تن محصول ذرت بذری از کشاورزان خریداری و به نرخ مصوب بهای آن به کشاورزان پرداخت شده است.

وی افزود: تمام تلاش ما بر این است تا بتوانیم در قالب قیمت‌های تضمینی اعلام شده از سوی مسئولان خرید محصولات را با کیفیت مناسب به انجام رسانده و زمینه این کار را بیش از گذشته برای سهولت و راحتی مردم انجام دهیم.

وی گفت: تعاون روستایی برای سال زراعی جاری نیز آمادگی دارد تا با خرید تضمینی محصولات و ذخیره‌سازی آنها در مراکزی که پیش‌بینی شده بتواند اقدامات لازم را با هدف تامین نیازمندی‌های مردم به انجام برساند.

 

 

اخبار مرتبط

نظرات