امروز: جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : جولای 17th, 2014 11:19 | کد خبر : 5844 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

افزایش 50درصدی سطح زیرکشت سویا در پارس آبادمغان

مدیر جهاد کشاورزی پارس آباد از افزایش حدود 50درصدی سطح زیرکشت زراعت سویا نسبت به پارسال در این شهرستان خبر داد.

585

حسن روحی عصر امروز پنجشنبه در مصاحبه با مغانه، افزود: در سال زراعی جاری شش هزار و 371هکتار از اراضی آبی حوزه عمل این شهرستان به کشت دانه روغنی سویا اختصاص داده شده است که این رقم در سال گذشته حدود چهار هزار و 250هکتار بود.

وی، با بیان اینکه به لحاظ انجام به موقع عملیات کاشت و داشت، در حال حاضر مزارع سویا از سطح سبز خوبی برخوردار است، ادامه داد: کشت دانه روغنی سویا به عنوان یکی از زراعت های مهم منطقه محسوب می شود و کاشت آن در این شهرستان قدمت طولانی دارد.

وی، متوسط عملکرد این محصول را دو هزار و 500کیلوگرم در هکتار عنوان و پیش بینی کرد در سال جاری 16هزار تن دانه روغنی سویا در این شهرستان استحصال شود.

او، نبود کارخانه روغنی کشی در استان و منطقه را از مهمترین موانع و مشکلات توسعه و گسترش سطح زیرکشت دانه های روغنی در این شهرستان ذکر کرد و گفت: به علت فقدان کارخانه روغن کشی، محصولات کلزا و سویا این شهرستان به سایر استان ها حمل می شود.

روحی، تاسیس و راه اندازی کارخانه روغن کشی مدرن و پیشرفته را از نیازهای ضروری پارس آباد دانست و افزود: در صورت احداث و فعالیت چنین کارخانه ای، علاوه بر ایجاد فرصت های شغلی جدید، شاهد رونق کشت و تولید سویا و کلزا در دشت مغان خواهیم بود.

به گزارش مغانه، سالانه به طور متوسط یک میلیون و ۱۵۰هزار تن انواع محصولات زراعی و باغی در پارس آباد مغان تولید و در بازرهای داخلی و خارج از کشور عرضه می شود.

این شهرستان حدود ۵۰نوع محصول زراعی و باغی با تلاش و کوشش ۱۵هزار نفر بهره بردار کشاورزی تولید می کند.

 

 

 

نظرات