- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - http://moghanehonline.ir -

افزایش 30درصدی اعتبارات درمانی پارس آباد

به گزارش مغانه، ناصر نصیری امروز یکشنبه در جلسه بررسی مسائل و مشکلات بیمارستان ارس شهرستان پارس‌آباد اظهار داشت: در این شهرستان ظرفیت‌ها و استعدادهای بی‌نظیری وجود دارد که باید از این ظرفیت‌ها برای زندگی هرچه بهتر و معیشت مطلوب‌تر مردم استفاده شود.

وی با اشاره به آمار بالای بیمه‌شدگان تامین اجتماعی در شهرستان پارس‌آباد گفت: مراجعه‌کنندگان بیمارستان تامین اجتماعی پارس‌آباد علاوه بر جمعیت شهرستان اهالی شهرستان‌های همجوار را نیز تشکیل می‌دهد که برای خدمات‌رسانی مطلوب‌تر در حوزه پزشکی و درمانی باید مشکلات این بیمارستان برطرف شده و زمینه ارائه خدمات کیفی و سریع فراهم آید.

نصیری با ابراز خرسندی از اجرای طرح تحول نظام سلامت در دولت تدبیر و امید که سبب رضایتمندی بیماران و آحاد مختلف جامعه شده است، بیان کرد:‌ این طرح سبب شده تا هزینه‌های درمانی و دارویی کاهش یابد که این امر بیشتر به نفع افراد طبقات پایین جامعه و به ویژه بیماران بوده و هزینه‌های درمان آنها را کاهش داده است.

فرماندار شهرستان پارس‌آباد با بیان اینکه 51 درصد مردم پارس‌آباد تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند تصریح کرد: با وجود ظرفیت بالا و امکان توسعه اداری و درمانی بیمارستان 46 تختخوابی ارس، عمده مشکل بیمارستان ارس نبود پزشکان متخصص است که در این زمینه باید مسئولان مربوطه نسبت به جذب پزشک متخصص تلاش و پیگیری‌های لازم را انجام دهند.

وی با تاکید بر برنامه‌ریزی و هماهنگی لازم برای جذب بیماران کشور مقابل در قالب توریسم درمانی افزود: کیفیت ارائه خدمات و رسیدگی به موقع به مشکلات بیماران خارجی در کنار برخی مسائل دیگر زمینه جذب و گرایش آنها به استفاده از خدمات پزشکی و دارویی را در شهرستان افزایش می‌دهد.

در این جلسه مدیر درمان تامین اجتماعی استان اردبیل با ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و خدمات‌رسانی درمانی به مراجعان و بیماران در بیمارستان ارس پارس‌آباد اظهار کرد: اعتبارات درمانی و عمرانی بیمارستان پارس‌آباد افزایش 30 درصدی یافته که می‌توان با این افزایش شاهد رفع مشکلات این مرکز شد.

مهدی نیک‌سیرت خواستار حمایت فرمانداری شهرستان پارس‌آباد در توسعه بیمارستان ارس شد و گفت: رفع مشکلات این بیمارستان می‌تواند بسیاری از نیازها و مراجعه بیماران به سایر مناطق را برای مداوا کاهش دهد که در این زمینه باید مسئولان شهرستانی نیز برای برطرف شدن مشکلات بیمارستان ارس همکاری و مشارکت لازم را داشته باشند.