- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - http://moghanehonline.ir -

افزایش دوبرابری تولید گندم در پارس آبادمغان

NewsImages_1434

حسن روحی روز یکشنبه در مصاحبه با خبرنگار مغانه، سطح زیر کشت گندم را در سال زراعی جاری 31هزار و 800هکتار اعلام کرد و افزود: پارسال در مجموع حدود 80هزار تن گندم خوراکی و بذری از کشتزارهای پارس آباد برداشت شد.

وی، ادامه داد: از مجموع 152هزار تن گندم تولیدی سال جاری، 15هزار تن بذری و بقیه خوراکی است.

وی، کیفیت محصول گندم امسال را مطلوب دانست و اظهار داشت: امسال به لحاظ رعایت تناوب کشت و به کار بستن توصیه های کارشناسان مروجان، ناظران وکارشناسان جهادکشاورزی و نیز انجام به موقع عملیات کاشت، داشت و برداشت از سوی گندم کاران و نیز توزیع به موقع نهاده های کشاورزی در بین زارعان گندم کار، هیچ گونه نشان و علائمی از بیماری در گندم زارهای پارس آباد مشاهده نشد و بنابراین محصول با کیفیت و عاری از امراض استحصال گردید.

روحی، نبود سیلو و کمبود انبارهای ذخیره گندم را از مشکلات مهم این شهرستان به خصوص بخش کشاورزی عنوان کرد و گفت: هم اکنون سیلوی 100هزار تنی در این منطقه با سرمایه گذاری بخش خصوصی در دست ساخت است که امیدواریم با تکمیل و بهره برداری از این پروژه بزرگ، مشکل نبود سیلو در این شهرستان که به قطب کشاورزی در کشور مطرح است برطرف شود.

به گزارش مغانه، سالانه به طور متوسط یک میلیون و ۱۵۰هزار تن انواع محصولات زراعی و باغی به ارزش 12میلیارد و 700میلیون ریال در پارس آباد مغان تولید و در بازرهای داخلی و خارج از کشور عرضه می شود.

در این شهرستان حدود 50نوع محصول زراعی و باغی با تلاش و کوشش 15هزار نفر بهره بردار کشاورزی تولید می شود.