امروز: جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : سپتامبر 14th, 2016 5:12 | کد خبر : 19012 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

افزایش آمار موالید در پارس آبادمغان

فرماندار شهرستان پارس‌آباد مغان گفت: امسال ۱۴۳۲ واقعه ولادت در پارس‌آباد مغان به ثبت رسیده در حالی که این آمار در مدت مشابه سال گذشته ۱۲۳۴ مورد بوده است.

جمشید کریمی/ مغانه- اکبرصمدی در جلسه شورای ثبت وقایع حیاتی شهرستان پارس‌آباد با بیان اینکه، روند صدور کارت هوشمند ملی در این شهرستان بسیار مطلوب است، افزود: ثبت به موقع وقایع حیاتی، لازمه توسعه پایدار است و هر چه آمار دقیق‌تر، به روزتر و در زمینه‌های مختلف جامع‌تر و کامل تر باشد پایه و اساس تصمیمات درست در سطح کلان خواهد بود.

وی یادآور شد: براساس آمارهای ثبت شده امسال در مقایسه با سال گذشته میزان ولادت در شهرستان پارس‌آباد افزایش و علاوه بر آن میزان ازدواج نیز افزایش یافته است.

وی با تأکید ثبت به موقع وقایع حیاتی در امور توسعه‌‌ای شهرستان، استخراج آمار دقیق و منظم وقایع مربوط به آنان را رکن مهمی در دقت برنامه‌ریزی‌ها دانست و افزود: برای ثبت وقایع حیاتی بایدفرهنگ سازی شده و در کوتاه‌ترین زمان باید برای عموم مردم اطلاع رسانی شود.

صمدی با اشاره به این که ثبت به موقع وقایع حیاتی عامل رشد و شکوفایی هر کشور می‌تواند باشد،اضافه کرد: در پنج ماهه نخست امسال ۱۴۳۲ واقعه ولادت به ثبت رسیده در حالی که این آمار در مدت مشابه سال گذشته ۱۲۳۴ مورد بوده است.

وی تصریح کرد : در پنج ماهه نخست امسال ۲۴۳ واقعه وفات به ثبت رسیده در حالی که در مدت مشابه در سال گذشته ۲۲۳ مورد واقعه وفات در شهرستان ثبت شده بود.

وی گفت: از ابتدای فروردین تا پایان مردادماه امسال، ۹۹۶ مورد ازدواج در شهرستان به ثبت رسیده در حالی که آمار ازدواج به ثبت رسیده در مدت مشابه در سال گذشته ۹۰۸ مورد بوده است.

فرماندار شهرستان پارس آباد با بیان اینکه براساس آمارهای موجود امسال در مقایسه با سال گذشته میزان ثبت ولادت در شهرستان افزایش یافته و به صددرصد رسیده است,گفت: تمام دهیاری‌ها، مراکز بهداشت و درمان و خانه‌های بهداشت مکلف هستند وقایع حیاتی ثبت را به اداره ثبت احوال شهرستان اعلام کنند.

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان پارس‌آباد نیز در این جلسه با تشریح اهمیت ثبت وقایع حیاتی گفت: ۱۴هزار نفر واجد شرایط دریافت کارت هوشمند در شهرستان پارس آباد بوده و ما در راستای صدور کارت ملی هوشمند تمام تلاش خودمان را انجام می‌دهیم تا برای متقاضیان امر صدور کارت ملی هوشمند به سرعت و سهولت انجام شود.

سعید وحدتی افزود: ثبت وقایع حیاتی باید در مهلت‌های قانونی آن صورت گیرد، مهلت قانونی برای ثبت ولادت ها ۱۵روز و فوتی ها۱۰روز می‌باشد.

وی با تاکید بر اینکه برای ثبت به موقع وقایع حیاتی باید دربخش‌ها و روستاها آگاه سازی شود، گفت: ثبت احوال از ادارات مهم و حساسی است که هویت و ملیت مردم با آن گره خورده است.

وی اضافه کرد: ثبت وقایع حیات موضوع مهمی است که همکاری و تعامل دیگر دستگاه‌ها ،شوراها و دهیاران با ثبت احوال را طلب می‌کند و لازم است بخشداری‌ها دهیاران را به همکاری با ثبت احوال برای ثبت وقایع حیاتی مکلف کنند.

تعامل و همکاری هر چه بیشتر شبکه بهداشت و درمان، شوراها و دهیاران و ثبت احوال در اعلام به موقع فوت و ولادت، اقدام شهرداری‌ها و بخشداری‌ها شهرستان نسبت به محصور نمودن گورستان‌ها از جمله مصوبات این جلسه بود.

 

اخبار مرتبط

نظرات