- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - http://moghanehonline.ir -

افتتاح کتابخانه عمومی در روستای ایران آباد+تصاویر

مغانه آنلاین، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان پارس آباد در این آئین گفت: این کتابخانه به عنوان سومین کتابخانه روستایی در سطح شهرستان، در زمینی به مساحت ۲۵۵ مترمربع با هزینه‌ای ۳۰۰ میلیون تومان احداث و تجهیز شده است.

حجت الاسلام امین پورمحمد با بیان اینکه این کتابخانه به‌صورت نهادی و توسط یک کتابدار بومی به اهالی روستا خدمات ارائه می‌دهد، گفت: این کتابخانه با سالن مطالعه خواهر و برادر و بخش کودک و نوجوان، جمعیت بیش از ۲ هزار نفری ایران آباد و روستاهای اطراف را پوشش می‌دهد.

وی ادامه داد: زمین این کتابخانه از سوی علی شهبازی آذر یکی از خیرین این روستا به اداره کتابخانه های عمومی شهرستان پارس آباد واگذار شده است.

پورمحمد هدف از راه اندازی کتابخانه های روستایی توسعه فرهنگ کتابخوانی و مراکز فرهنگی در روستاها بیان کرد و افزود: توسعه و ترویج کتاب، کتابخانه و کتاب‌خوانی اقدامی ارزشمند در راستای برطرف کردن نیاز مردم جامعه است که بنا داریم این فضاها در سطح شهرستان توسعه یابد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی پارس آباد از همکاری بنیاد کانون قلم چی در تکمیل و ساخت این کتابخانه قدردانی کرد و گفت: از ۳۰۰ میلیون تومان هزینه ای که برای تکمیل و تجهیز کتابخانه روستای ایران آباد صرف شده، ۶۰ میلیون تومان آن توسط بنیاد قلم چی تامین شده و این در حالی است که خانم جمالی از تامین کلیه کتاب های تستی کنکوری برای این کتابخانه نیز اعلام آمادگی کرده است.

در این آیین، معاون مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اردبیل و مسوولان شهرستانی، امام جمعه، فرماندار، جمعی از مسؤولان پارس آباد، خیرین و اهالی روستای ایران آباد حضور داشتند.