- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - http://moghanehonline.ir -

اعلام آمادگی شرکت آذربایجانی برای سرمایه گذاری در پارس آبادمغان+ تصاویر

به گزارش مغانه به نقل از آران مغان، “شیرزاد” عضو هیات مدیره شرکت هلدینگ سان مارک جمهوری آذربایجان امروز در دیدار با امام جمعه، فرماندار و شهردار شهرستان مرزی پارس آباد که بصورت جداگانه انجام شد، حمایت دولت و مسوولان را برای سرمایه گذاری تجار آذربایجانی در پارس آباد ضروری دانست و گفت: ایران کشور مقتدری است و در صورت حمایت های لازم، پای فعالان اقتصادی بزرگ به این منطقه باز خواهد شد.

وی، شهرستان پارس آباد را به لحاظ شرایط جغرافیایی برای سرمایه گذاری مناسب دانست و اظهار داشت: تسریع در فراهم آوردن تاسیسات و زیرساخت های منطقه پارس آباد به خصوص بازار مشترک مرزی می تواند در رونق زود هنگام فعالیت های اقتصادی و تجاری در این شهرستان موثر باشد.

این سرمایه دار ایرانی ساکن باکو، از بازار مرزی در حال احداث پارس آباد به عنوان بستری مناسب برای رونق تبادل اقتصادی بین دو کشور ایران و آذربایجان یاد کرد و گفت: این بازار به رونق تجارت چمدانی بین دو کشور کمک کرده و بهبود معیشت مردم منطقه را بهتر رقم می زند.

شیرزاد ادامه داد: در صورت فراهم شدن زمینه و آمادگی و حمایت مسئولان قطعاً در این منطقه سرمایه گذاری خواهیم کرد.

در این دیدار حجت الاسلام رشادی امام جمعه شهرستان پارس آباد نیز با تاکید بر بسترسازی برای حضور سرمایه گذاران خارجی در این منطقه گفت: این شهرستان از سرمایه گذاران کشورهای خارجی از جمله جمهوری آذربایجان در زمینه های مختلف توسعه و سرمایه گذاری استقبال می کند.

وی به ظرفیت های منحصر به فرد پارس آباد مغان در بخش های مختلف تولیدی و سرمایه گذاری اشاره کرد و گفت: شهرستان پارس آباد آمادگی لازم برای جذب سرمایه گذاران در تمامی بخش ها از جمله حوزه اقتصادی را دارد.

امام جمعه پارس آباد با اعلام اینکه جمهوری آذربایجان به عنوان مهمترین همسایه و برادر ما، با کشور جمهوری اسلامی ایران مشترکات فرهنگی بسیار قدیمی دارد، از سرمایه گذاران جمهوری آذربایجان دعوت کرد تا در شهرستان پارس آباد استان اردبیل سرمایه گذاری کنند.

مهدی احمدی فرماندار پارس آباد نیز در دیدار با این سرمایه دار آذربایجانی گفت: بسترهای لازم برای سرمایه گذاری و فعالیت اقتصادی سرمایه گذاران داخلی و خارجی در این شهرستان مهیا شده است.

وی با اشاره به حمایت دولت و استاندار اردبیل از سرمایه گذاران خارجی، آمادگی خود را برای همکاری و حضور شرکت های جمهوری آذربایجان در منطقه اعلام کرد و افزود: برای سرمایه گذاری در منطقه پارس آباد مشکلی از نظر تأمین زیرساخت های سرمایه گذاری وجود ندارد.

فرماندار پارس آباد، ظرفیت های گردشگری، آب و هوای معتدل و مطبوع، وجود کشت و صنعت های مغان و پارس، فرودگاه، پایاب سدخداآفرین، تولید بیش از ۳۰ نوع محصول کشاورزی، داشتن بیش از ۱۰۰ کیلومتر مرز مشترک با جمهوری آذربایجان در کنار گمرک بیله سوار را از قابلیت های این منطقه برای فعالیت اقتصادی برشمرد.

این سرمایه گذار آذربایجانی همچنین در ادامه با شهردار پارس آباد نیز دیدار و در زمینه سرمایه گذاری و مشارکت در طرحهای شهری به گفت و گو پرداخت.

«سیامک محمدی» سرمایه گذار بازار مرزی پارس آباد نیز در دیدار با عضو هیات مدیره شرکت هلدینگ سان مارک جمهوری آذربایجان، حضور این سرمایه گذار در منطقه را به فال نیک گرفته و گفت: حضور شیرزاد سرمایه گذار ایرانی ساکن در باکو که شخصا به پارس آباد آمده می تواند منشا خیر و برکت برای این منطقه و سرآغاز ورود و فعالیت اقتصادی سایر سرمایه گذاران نیز شود.

محمدی با بیان اینکه همکاری های لازم با این سرمایه گذار در زمینه فعالیت اقتصادی و تولیدی در بازار مرزی در حال احداث پارس آباد صورت گرفته، افزود: در صورت همکاری به موقع شهرداری در احداث بازار مرزی، با برنامه ریزی صورت گرفته تلاش خواهیم کرد در کوتاهترین بازده زمانی نسبت به تکمیل و راه اندازی آن کنیم.

IMG_0050 IMG_0011_2 IMG_0019_0 IMG_0024_2 IMG_0036_0 IMG_0037 IMG_0040_0 IMG_0041_1 IMG_0046_0