- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - http://moghanehonline.ir -

اعضای بدن زن 41ساله پارس آبادی به پنج بیمار پیوند زده شد

IMG_8452

مدیر شبکه بهداشت و درمان پارس آباد گفت: اعضای بدن یک زن بیمار مرگ مغزی به نام “زلفناز جعفرخانی جلودارلو” ساکن این شهرستان به پنج بیمار نیازمند اهداء شد.

سید ابراهیم صادق زاده روز جمعه به خبرنگار مغانه، گفت: با اعلام مرگ مغزی این بیمار 41ساله از سوی تیم پزشکی، اقدامات لازم براي كسب رضايت از خانواده وي و فراهم آوری پیوند عضو صورت گرفت.

وی، اظهار داشت: با موافقت خانواده بیمار، کبد، کلیه ها، ریه و قلب این بیمار مرگ مغزی پس از جداسازی در بیمارستان امام خمینی (ره) تهران به بیماران نیازمند پیوند زده شد.

IMG_8462

وی، با قدردانی از اقدامات خداپسندانه خانواده جعفرخانی، اظهار داشت: مرحومه زلفناز جعفرخانی، سومین فرد در این شهرستان است که بر اثر مرگ مغزی، اعضای بدنش اهداء می شود.

وی افزود: علاوه بر این، یک مرد 52 ساله پارس آبادی هم دچار مرگ مغزی شده است که مراحل اهدای اعضای بدن وی به بیماران نیازمند به عضو در تهران در حال انجام است.

بر اساس این گزارش، مرحومه زلفناز جعفرخانی که برای انجام عمل جراحی سزارین به بیمارستان ارس پارس آباد مراجعه کرده بود پس از زایمان به روش سزارین، دچار مرگ مغزی شد که علت آن در دست بررسی است.

پیکر این مرحومه پس از تشییع، در زادگاه اش در روستای “چالماکندی” بیله سوار به خاک سپرده شد.