امروز: جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : نوامبر 6th, 2016 8:00 | کد خبر : 19633 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

اصلاندوز مغان به راه آهن جمهوری آذربایجان متصل می‌شود

نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی گفت: اصلاندوز مغان به خط ریلی جمهوری آذربایجان متصل خواهد شد.

به گزارش مغانه آنلاین، شکور پورحسین ظهر امروز در جلسه بررسی وضعیت اتصال اصلاندوز به خط ریلی جمهوری آذربایجان در اردبیل اظهار داشت: طبق بررسیهای و برنامه‌های انجام شده در آینده‌ای نزدیک اصلاندوز مغان به خط ریلی جمهوری آذربایجان متصل می‌شود که به طور حتم سبب ایجاد تحولات عظیمی در منطقه خواهد شد.

وی افزود: در صورت تحقق توافق اتصال اصلاندوز به خط ریلی جمهوری آذربایجان گمرک اصلاندوز با عنوان بندر خشک راه‌اندازی شده و ترانزیت کالا از طریق خط ریلی انجام خواهد شد که علاوه بر توسعه تجارت شاهد اشتغالزایی زیادی در منطقه خواهیم بود که در نتیجه از ظرفیتها و قابلیتهای استان اردبیل به نحو احسن استفاده خواهد شد.

نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار مغان در مجلس شورای اسلامی گفت: عملیات اجرایی راه‌آهن اردبیل – میانه به قرارگاه خاتم‌الانبیا واگذار می‌شود تا این پروژه عظیم که سالها مورد بی‌مهریهای فراوان قرار گرفته نتیجه بگیرد و البته علاوه بر این اتصال راه‌آهن اردبیل به پارس‌آباد و جمهوری آذربایجان برای رونق و توسعه تجارت با کشورهای همسایه امری ضروری است که نیاز است دولت بستر و زمینه آن را فراهم کند.

پورحسین تصریح کرد: نیاز است برای اتصال خط ریلی به شبکه جهانی، راه‌آهن اردبیل به پارس‌آباد و جمهوری آذربایجان مورد مطالعه قرار گیرد تا ضمن توسعه مبادلات اقتصادی با کشورهای آذربایجان، قفقاز و روسیه شاهد رونق و توسعه اقتصادی در منطقه و تحول عظیمی در بخشهای مختلف گردشگری٬ صنعتی و اقتصادی استان اردبیل باشیم.

وی بیان کرد: انتظار می‌رود برای تکمیل پروژه راه‌آهن اردبیل دولت اهتمام ویژه‌ای داشته باشد تا انتظار مردم استان اردبیل برای تکمیل این طرح بیش از این ادامه نداشته باشد و هموطنان به آروزی دیرینه خود که تکمیل این طرح است٬ برسند.

منبع: تسنیم

 

اخبار مرتبط

نظرات