- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - http://moghanehonline.ir -

“اصلاندوز” به عنوان خروجی رسمی مرز ریلی اردبیل شد

به گزارش مغانه آنلاین، مجید خدابخش ظهر امروز در دیدار اعضای ستاد دهه فجر استان اردبیل با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل که در مسجد میرزاعلی‌اکبر اردبیل برگزار شد اظهار داشت: سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در صورتی گرامی داشته می‌شود که انقلاب اسلامی به یک درخت تنومند در طول این سالها تبدیل شده و تمامی شاخصهای فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی استقلال کامل یافته و به قدرت منطقه تبدیل شده است.

وی افزود:‌ یکی از آرمانهای مقدس انقلاب جمهوری اسلای ایران برخورداری روستاهای کشور از نعمت گاز است، به طوری که قبل از انقلاب فقط در شیراز و تهران مردم از گاز برخوردار بودند ولی در حال حاضر به طور مثال در استان اردبیل سال آینده تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار گازرسانی خواهند شد.

استاندار اردبیل گفت: سال قبل ۱۵۰ روستا و امسال ۱۶۰ روستا در استان اردبیل گازرسانی صورت گرفته و امروز به مناسب دهه فجر با اعتبار ۵۰ میلیارد تومان بالگرد امدادی در اردبیل خریداری و رونمایی شده است.

خدابخش تصریح کرد: در حوزه بهداشت و درمان ۱۹ آمبولانس جدید خریداری شده و به شهرستانها تقدیم می‌‌شود و در کنار این موضوع نیز ۲۷۰ میلیارد تومان پروژه در حوزه بهداشت و درمان استان اردبیل به بهره‌برداری رسید.

وی اظهار کرد: امسال به مناسب به فرارسیدن ایام‌الله دهه فجر ۴۱۶ پروژه با ۸۰۸ میلیارد تومان اعتبار در استان اردبیل به بهر‌ه‌برداری می‌رسد که افتتاح این پروژه‌ها گام مهمی در راستای توسعه و آبادانی استان اردبیل است.

استاندار اردبیل در رابطه با فعال شدن مجدد مرز اصلاندوز گفت: طبق قانون دولت مرز اصلاندوز را به دلیل راکد بودن از فهرست نقاط مرزی کشور حذف کرد که این موضوع سبب ناراحتی مردم منطقه و نماینده ولی فقیه در استان شده و به احیای این مرز تاکید ویژه داشتند.

خدابخش افزود: بعد از این‌که موضوع احداث بندر خشک مورد قبول رئیس جمهور آذربایجان قرار گرفت و قرار بر این شد که جمهوری اسلامی ایران از طریق ایجاد بندر خشک و از طریق اصلاندوز مغان به شبکه ریلی جهموری آذربایجان و سایر کشورها متصل شود که خوشبختانه امروز صبح در جلسه کارشناسی کارگروه ویژه امور مرزی اصلاندور به عنوان خروجی رسمی مرز ریلی به تصویب رسید.

استاندار اردبیل بیان کرد: خوشبختانه با این مصوبه اصلاندوز به عنوان یکی از مرزهای رسمی کشور تائید شده و در روزهای آینده به جلسه هیئت دولت می‌رود که به احتمال زیاد توسط هیئت دولت نیز به تصویب برسد و این مرز به عنوان خروجی ریلی فعالیت خود را آغار می‌نماید

منبع: تسنیم