- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - http://moghanehonline.ir -

اصحاب فرهنگ و هنر نقش مهمی در مقابله با هجمه ی دشمنان دارند

به گزارش مغانه، مهدی احمدی روز چهارشنبه در نشست با اعضای انجمن داستان نویسان ‘ورق های خاموش’ این شهرستان افزود: دشمنان با به راه انداختن جنگ نرم و شبیخون فرهنگی در پی تضعیف و نابودی ارزش های اسلامی و دینی در جامعه است اما فعالان عرصه فرهنگ و هنر می توانند با تولید و خلق آثار فاخر و ارزشمند، این توطئه ها و دسیسه ها را خنثی کنند.
وی ادامه داد: شهرستان پارس آباد با قرار گرفتن در نقطه ی صفر مرزی و خط مقدم هجمه های فرهنگی بیگانگان، در معرض انواع آسیب ها قرار دارد که اصحاب فرهنگ و ادب و هنر و دستگاه های فرهنگی در صیانت و پاسداری از ارزش های مذهبی و باورهای دینی وظیفه سنگین و مسئولیت خطیری دارند.
وی با اشاره به حضور پررنگ جوانان پارس آباد مغان در عرصه های مختلف فرهنگی ، علمی، ورزشی و اجتماعی، اظهار کرد: جوانان منطقه با کسب عناوین و رتبه های برتر استانی، کشوری و جهانی در حوزه های مختلف، باعث غرور و افتخار و فخر مردم شهرستان شده اند.
وی با اشاره به اهمیت مقوله فرهنگ، خواستار حمایت جدی شهرداری ها و شوراهای اسلامی شهر و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی از نویسندگان و هنرمندان و اهالی فرهنگ و هنر و ادب و استفاده از نظرات، دیدگاه ها و رفع مشکلات آنان شد.
وی به نقش و تاثیر هنر نمایش و تئاتر بر رشد و اعتلای جامعه اشاره و بر اجرای تئاتر خیابانی با موضوع مبارزه با مواد مخدر و آسیب های ناشی از آن در این منطقه تاکید کرد .
وی آمادگی خود را در استقبال از نظرها و راهکارها و پیشنهادهای قشر فرهنگی در زمینه پیشگیری و مقابله با آسیب ها و حل مسائل و مشکلات شهرستان اعلام کرد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پارس آباد به حمایت های این اداره از هنرمندان، ناشران و نویسندگان اشاره کرد و با بیان اینکه فروش کتاب دغدغه ی اصلی نویسندگان است، گفت: اداره ارشاد با هدف حمایت از نویسندگان و مولفان و تامین بخشی از هزینه های آنان و نیز در راستای توسعه و گسترش چاپ و انتشار کتاب، علاوه بر اختصاص یارانه کاغذ به ناشران، تعداد ۲۰۰ جلد از آثار منتشر شده توسط نویسندگان را خریداری می کند.
یوسف روزگاری همچنین از برنامه ریزی برای برگزاری چندین جشنواره و نمایشگاه و کمک به رونق و رشد سینما و اختصاص فضای مناسب در مجتمع فرهنگی آراز برای فعالیت انجمن های فعال خبر داد.
در این جلسه اعضای انجمن ضمن تقدیر از حمایت های فرماندار و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان در ایجاد انگیزه و امید برای فعالیت های فرهنگی، مسائل و مشکلات وچالشهای پیش روی داستان نویسان و نویسندگان جوان و هنرمندان را ارائه کردند و خواستار حمایت از نویسندگان شهرستان شدند.

DSC03817_29935 DSC03815_29934