- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - http://moghanehonline.ir -

اشتغال ۲۳۶ زندانی در شهرستان پارس آباد مغان

به گزارش مغانه، رستم ناصری به راه اندازی واحد پرورش طیور در مرکز اشتغال زندانیان پارس آباد اشاره کرد و از اشتغال هشت نفر از زندانیان در این واحد خبر داد.

وی گفت: با هدف تحقق برنامه های اشتغال زندانیان و اجرای طرح های سود آور برای مددجویان ، واحد پرورش طیور با ظرفیت سه هزار قطعه جوجه محلی، ۲۵۰ قطعه غاز محلی و چهار قطعه شتر مرغ راه اندازی شد.

سرپرست بازداشتگاه و مرکز اشتغال پارس آباد افزود: در بخش صنعت فرش نیز چهار دستگاه دار قالی برپا شده و هشت نفر دیگر از زندانیان نیز در این کارگاه فعالیت می کنند.

او با اشاره به ظرفیت های کشاورزی این منطقه بیان کرد: بر اساس رایزنی با مدیران شرکت کشت و صنعت مغان در بخش کشاورزی این شرکت ۱۸۰ نفر از زندانیان به صورت پروژه ای مشغول هستند.

ناصری همچنین با اشاره به لزوم تعامل بین دستگاهی برای افزایش سطح اشتغال زندانیان در راستای کاهش مشکلات معیشتی آنها گفت: ۱۵ نفر از مددجویان نیز در نهالستان منابع طبیعی پارس آباد اشتغال داشته و ۲۵ نفر دیگر هم به صورت روزانه به جمع آوری گیاهان دارویی منطقه مشغول هستند.

وی از برگزاری یک دوره آموزش فنی و حرفه ای باغبانی با شرکت ۱۸ نفر از زندانیان در سه ماهه اول امسال و اجرای شش دوره دیگر در ماه های آینده خبر داد.

سرپرست بازداشتگاه و مرکز اشتغال پارس آباد در ادامه به نظارت مسوولان این مرکز بر اشتغال زندانیان به صورت محسوس و نامحسوس اشاره و اظهار کرد: کوچک ترین تخلفی از طرف زندانیان قابل چشم پوشی نبوده و به شدت برخورد می شود چرا که ظرفیت اشتغال مددجویان را زیر سوال برده و اعتبار کسب شده را از بین می برد و مانع افزایش اشتغال دیگر مددجویان می شود.