امروز: جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : ژانویه 5th, 2016 3:24 | کد خبر : 15918 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

اشتغال مددجویان زندانی، بسیاری از مشکلات جامعه را حل می کند

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پارس آباد گفت: مشغول به کار مددجویان بسیاری از مشکلات و آسیب های اجتماعی جامعه را برطرف می کند.

به گزارش مغانه رحیم گلزاده در جریان بازدید مدیر کل بازرسی و معاونت حقوق شهروندی اداره کل دادگستری استان اردبیل از بازداشتگاه و مرکز اشتغال و حرفه آموزی پارس آباد مغان افزود: در مقابل اشتغال و حرفه آموزی پدیده بیکاری مطرح است که خود از عوامل مهم بروز انواع جرم و بزهکاری در جامعه است.

وی اضافه کرد: توسعه و گسترش فعالیت های اشتغال و حرفه آموزی در سطح زندان و بازداشتگاه می تواند زمینه بازگشت سالم و همچنین بازسازی شخصیتی زندانیان را فراهم آورد.

وی با اشاره به قابلیت ها و ظرفیت های بالای کشت و صنعت های مغان و پارس در اشتغال مددجویان اظهار کرد: مددجویان بازداشتگاه و مرکز اشتغال و حرفه آموزی پارس آباد مغان در قالب تفاهم نامه ای که با شرکت کشت و صنعت مغان منعقد شده در مزارع این شرکت مشغول فعالیتهای کشاورزی از جمله کود دهی،مخلوط کشی،تاسل کشی ذرت ،پنبه چینی و برداشت زیتون هستند.

به گفته وی، تعدادی از مددجویان نیز در کارگاه های اشتغال و حرفه آموزی از جمله کارگاه های بلوک زنی،قالیبافی و پرورش شتر مرغ مشغول کار و تلاش هستند.

او با ابراز رضایت از فعالیت و عملکرد انجمن حمایت زنداینان این شهرستان گفت: این انجمن در بهمن ۹۳تاسیس شده و تا کنون زمینه آزادسازی بیش از ۴۰زندانی آبرومند و جرایم غیر عمد را فراهم کرده است.

در این بازدید، رضایی مدیر کل بازرسی استان و نجفی معاونت حقوق شهروندی دادگستری کل استان از نزدیک در جریان نحوه اشتغال، مشکلات مددجویان و وضعیت اشتغال آنان قرار گرفتند.

IMG_0629 IMG_0639 IMG_0655 IMG_0662

اخبار مرتبط

نظرات