امروز: جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : جولای 25th, 2015 10:33 | کد خبر : 12912 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

اشتغالزایی و تقویت باورهای دینی نقش مهمی در پیشگیری از اعتیاد دارد

فرماندار پارس آباد گفت: اشتغالزایی با جلب و جذب سرمایه گذاری ها و تقویت مهارتها و باورهای دینی، ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و آگاه سازی، نقش مهمی در پیشگیری از اعتیاد دارد .

به گزارش مغانه، مهدی احمدی روز شنبه در جلسه شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان افزود: حجم بالایی از مواد مخدر وارده به کشور کشف می شود که ۷۵ درصد این کشفیات در نقاط مرزی کشور می باشد که این نشان از زحمات و جانفشانیها و ایثارگریهای نیرو های انتظامی و نظامی و امنیتی و دستگاههای اجرایی متولی و مشارکت مردم مرز نشین و  همیشه در صحنه کشور مان دارد.
وی جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر را از جلسات بسیار مهم درجهت هماهنگی و برنامه ریزی و سازماندهی و هدایت توان و تلاشها به سمت جلوگیری از مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد و سو مصرف و سیاست گذاری شیوه های فرهنگ سازی و آگاهی رسانی به مردم دانست و افزود: با توجه به این اهمیت لازم است دستگاهها و اعضای با آمادگی و مطالعه و آسیب شناسی نقاط قوت و ضعف و ارائه راهکارهای کارشناسی شده در جهت بهبود مستمر در جلسات حضور یابند .
فرماندار پارس آباد با بیان اینکه نه تنها مقابله با عرضه در داخل کشور بلکه مبارزه بین الملی و خارج از کشور نیز در دستور کار این شورا در کشور قرار دارد اظهرا کرد: برنامه های ما در زمینه های تقویت نظارت بر مرزها و فرهنگ سازی و پیشگیری از اعتیاد در بین جوانان و خانواده ها و استفاده از مراکز ترک اعتیاد برای رهایی معتادین از دام این آسیب بزرگ و همچنین تقویت سمن ها و نهادهای مردمی و جلب مشارکت عمومی مردم در مبارزه با مواد مخدر و تشدید برخورد با حوزه مواد مخدر در دستور کار قرار دارد.
به گفته وی بیکاری و عدم برنامه ریزی برای غنی سازی اوقات فراغت و سرگرمی و رفاه جوانان و تقویت شور و نشاط اجتماعی از عوامل مهم گرایش جوانان به مواد مخدر است.
فرماندار پارس آباد قهوه خانه ها را یکی از آسیب ها و تهدیدهای بزرگ جامعه دانست که ضمن زیان رساندن به سلامت جسمی جوانان و خانواده ها باعث آسیب های اجتماعی و زیان رساندن به روح و روان و از دست رفتن زمان و فرصت برای قشر جوان در تولید، تفکر، ابتکار ، خلاقیت و مهارت میشود که باید با راهکارهای کارشناسی شده و مطالعه ی دقیق در راستای ریشه کنی این آسیب اجتماعی گام برداشته شود.
او سرمایه گذاری در جهت پیشگیری و آموزش و فرهنگ سازی و آگاه سازی را بسیار پایین تر از هزینه کردن برای درمان و مقابله و مبازه و برخورد اتظامی و رسیدگی به تبعات و آسیب های اعتیاد دانست و به سوق دادن برنامه ریزیها به این سمت تاکید کرد.

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

نظرات

درد دل یک شهروند

جناب آقای احمدی کانون های جرم خیز در این شهر و همچنین توزیع کنندگان مواد مخدر شهر کاملا قابل شناسایی است چون حضرتعالی غیر بومی هستید این حرف های کلان و بدون بازخورد را می زنی وظیفه شماست از سه دستگاه دولتی که در این مسائل شهر نقش اساسی دارند گزارش بخواهید نیروی انتظامی چرا با توزیع کنندگان موتوری و قهوه خانه ها و سفره خانه ها برخورد نمی کند با یک گشت عادی در شهر این فاجعه انسانی را می توان دید داد گستری چه برخوردی با مجرمان داشته و بهزیستی بقولی با این بیماران چه کار کرده و در نتیجه با دعوت از چند کارشناس و استماع سخنان آنان می توانی تکالیفی برای دستگاههای متبوع داده و مدیریت کنی . تو را خدا با این گفتگوها خودمان را گول نزنیم یک کمی با قضایا بصورت منطقی برخورد کنیم . منتظر می مانیم به امید تحقق چنین رفتارهای سازمانی از مسئولین شهر .

دانشجو

جناب اقای فرماندار از سخنان کلیشه ای دست بردارید یکمی از واقعیت بگویید مواد مخدر شوخی بردار نیست اسیبی هست که کل جامعه را درگیر میکند چیزی که ظاهر قضیه نشان میدهد خارج از واقعیت اجتماعی پارس اباد هست ،نتیجه وبازخورد این نشست ها چیست؟ درا ین جلسه کسی که مسایل مربوط به اسیب های اجتماعی اشراف داشته باشه نیست.