- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - http://moghanehonline.ir -

اشتباه داوری در تبریز مسجل شده است/با تکرار بازی موافقم اما باید قوانین فیفا را در نظر گرفت

به گزارش مغانه به نقل از فارس، محمود گودرزی امشب پس از جلسه دو ساعته بررسی اتفاقات ورزشگاه یادگار امام در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برحسب دستور ریاست محترم جمهوری، مأمور شدم تا برای بررسی موضوع از نزدیک و رایزنی با مسئولان استان و پیش‌بینی مواردی که اتفاق افتاده است در تبریز حضور داشته باشم و در این خصوص جلسه‌ای برگزار کنیم.

وی افزود: دوستان اظهارنظرهای متفاوتی در این خصوص داشتند و مردم تبریز که یکی از پشتوانه‌های اصلی نظام هستند و همراهان اصلی حاکمیت، دولت و نظام هستند، هیچ گاه نمی‌پذیرند که این اتفاقات تاثیری بر این مسئله بگذارد.

وی اضافه کرد: تراکتور یکی از ثروت‌های ملی ماست و من به عنوان مسئول ورزش کشور خوشحالم که این تیم در زمینه توسعه سلامت در بین جوانان کشور به خصوص مردم آذربایجان‌شرقی عمل کرده است و وظیفه ماست که پشتیبانی‌های لازم را از این تیم انجام دهیم.

گودرزی افزود: البته ممکن است در بین هواداران بحث‌هایی مطرح شود که این طبیعت فوتبال است اما بنا نیست که این موضوعات به تیم لطمه بزند. تراکتور یکی از افتخارات ماست و می‌تواند در میادین بین‌المللی و در بازی‌های آسیایی برای کشورمان افتخارآفرینی کند. پس لازم است که قدر بدانیم.

وی در خصوص حواشی مطرح شده در خصوص بازی آخر تراکتورسازی در لیگ برتر خاطرنشان کرد: مجموعه دوستان بر این نظر بودند که در بحث‌های داوری اشتباهاتی رخ داده و این اشتباهات پس از بررسی‌های لازم برای ما مسجل شده است و تصمیم گرفتیم که تنبیه‌های لازم را در خصوص خاطیان انجام دهیم و باید این روند برای آینده تصحیح شود و بدیهی است که نسبت به اتفاقاتی که افتاده، تنبیهی در نظر گرفته شود.

وزیر ورزش و جوانان تأکید کرد: من به عنوان وزیر ورزش به فدراسیون فوتبال کشور اعلام کردم که حتماً برخوردهای لازم را هرچه سریع‌تر و در فاصله یکی دو روز آینده در نظر بگیرند و جریمه‌هایی در نظر گرفته می‌شود.

گودرزی متذکر شد: اشتباه‌های داوری در بازی تراکتورسازی و نفت مسجل شده است. با تکرار این بازی موافق‌ام، اما باید قوانین فیفا را هم در نظر گرفت.

وی افزود: نباید بگذاریم که با احساسات هواداران پرشور بازی شود و این اتفاق باید درسی در سایر حوزه‌ها برای ما تلقی شود.

وی در خصوص اینکه گفته می‌شود ارتباطات در دقایق پایانی بازی قطع شده بود، گفت: با استعلامی که از وزارت ارتباطات گرفتیم، در روز برگزاری مسابقه از ساعت یک بعداز ظهر تا ۱۲ شب هیچ‌گونه قطعی در تلفن‌ها وجود نداشته و این موضوع از پرینت‌هایی که استاندار محترم آذربایجان‌شرقی در جلسه امروز ارائه کردند قابل تأیید است، اما ممکن است به دلیل حجم بالای مکالمات اختلالاتی وجود داشته باشد اما هیچ‌گونه عمدی در این قضیه وجود نداشت.

وی در خصوص این شایعه که گفته می‌شود بازی تراکتور با نفت ممکن است تکرار شود، گفت: بعید است که این مسابقه تکرار شود. اگر به نظر من باشد موافقم که این مسابقه تکرار شود، اما باید قوانین فیفا و AFC را نیز در نظر گرفت.

گودرزی تصریح کرد: در صورت تکرار این مسابقه باید احتمال باخت تیم تراکتور را نیز لحاظ کنیم و این موضوع ممکن است حتی سهمیه این تیم را نیز بگیرد و باید با درایت بیشتری عمل کنیم، البته تراکتورسازی تیم پرقدرتی است و حتی بسیاری از مردم سایر شهرها نیز طرفدار این تیم هستند.

وی افزود: فقط در حال حاضر مشکلات داوری در این مسابقه برای ما مسجل شده و فدراسیون برای برخورد با خاطیان رای صادر خواهد کرد.

گودرزی در پاسخ به این پرسش که گفته می‌شود اتفاقات این بازی از پیش تعیین شده بود، اظهار کرد: دوستان عموماً باورشان بر این است که نگاه‌های سیاسی در این رابطه سازنده نیست و به نظر من باید سیاسیون کمی مردمی‌تر به قضیه نگاه کنند و از اظهار مطالبی که بار حقوقی دارد، اجتناب کنند.

وی گفت: اینکه اتفاقات این مسابقه از پیش تعیین شده بود توهمی بیش نیست و همه ما نگاه ملی به قضیه داریم و این موضوع موجب می‌شود که با درایت بیشتری تصمیم بگیریم.

وزیر ورزش و جوانان در خصوص اینکه آیا معلوم شده چه کسی برای نخستین بار شایعه تساوی سپاهان در بازی همزمان را اعلام کرده، افزود: گزارش رسمی و قطعی به دست ما نرسیده و با ابهام نمی‌توانیم تصمیم‌گیری کنیم. دوستان همچنان در حال بررسی موضوع هستند و شاید در بلندمدت به نتیجه برسند اما به نظرم اینکه یک مربی با توجه به جو ورزشگاه تصمیم‌گیری کند رفتار غیرحرفه‌ای و غیرفنی است و باید مسائل درون تیمی تراکتور نیز ریشه‌یابی شود.

1 Comment (Open | Close)

1 Comment To "اشتباه داوری در تبریز مسجل شده است/با تکرار بازی موافقم اما باید قوانین فیفا را در نظر گرفت"

#1 Comment By شهرام طهماسبی On 2015/05/23 @ 10:57 ق.ظ

بابا اتفاق خاصی رخ نداده که یک بار جهانبازی تراکتور را از قهرمانی دور کرد یکبار آقای ترکی اینبار هم فغانی سال بعد هم یه داور دیگه الکی خودتونا ناراحت نکنید با وجود دوستان با وجدان اصفهانی در فدراسیون سپاهان حالا حالا قهرمان هستش