- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - http://moghanehonline.ir -

استقبال سرد شهروندان از نمایشگاه کتاب پارس آباد+ تصاویر

به گزارش روز چهارشنبه مغانه، در این نمایشگاه حدود ۷۰۰عنوان کتاب از کتاب های کمک درسی گرفته تا کتب عمومی، علمی و تخصصی، رمان ، مذهبی و دانشگاهی با تخفیف ۲۰تا ۵۰درصد عرضه می شود.

مسئول برگزاری نمایشگاه اعلام کرد تا کنون که حدود دو هفته از زمان برگزاری نمایشگاه میگذرد متاسفانه استقبال سردی از این نمایشگاه به عمل آمده است و حضور مردم چشمگیر نبوده است و اگر به همین ترتیب ادامه داشته باشد احتمالا تا پایان ماه جاری نمایشگاه به کار خود پایان دهد.
نعمتی در پاسخ به این سوال که چرا کتابهای تخصصی و دانشگاهی در نمایشگاه عرضه نمی شود گفت: به دلیل قیمت بالای این کتابها و عدم حمایت مسئولین برای خرید آن، این امکان برای ما مهیا نشد و در صورتی که مسئولین حمایت کنند و در هزینه ها ما را یاری کنند قطعا این کتابها نیز به جمع سایر کتابها افزوده میشود .
وی در پایان اظهار کرد: از مسئولین درخواست کردیم تا زمینه برپایی نمایشگاه را جهت عرضه کتاب در مدارس و مراکز آموزشی نیز فراهم کنند لیکن تا بدین لحظه پاسخی از سوی آنان دریافت نکرده ایم.
به گزارش مغانه، این نمایشگاه در دو بخش اختصاصی مربوط به کتب دانشگاهی و بخش عمومی نظیر کتب مذهبی، کودک، علوم انسانی، اطلاعات عمومی و کتب کمک درسی با هدف پاسخگویی به نیازهای علمی و فرهنگی مردم شهرستان پارس آباد تهیه و تدارک دیده شده است.
برخی ها زمان نامناسب برگزاری نمایشگاه و برخی دیگر نداشتن قدرت خرید مردم را علت کم رونقی این نمایشگاه می دانند.
مسئول برگزاری نمایشگاه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مراجعان بیشتر به دنبال چه نوع آثاری هستند، بیان کرد: کتابهای رمان و داستان‌های خارجی متقاضی بیشتری دارد و کتب علمی و تحقیقی متقاضیان کمتری دارد.
وجود این مشکلات در حالی است که برگزاری اینگونه نمایشگاهها در ترویج و توسعه سرانه مطالعه موثر است و متولیان باید برای رفع مشکلات فرارو و برگزاری مطلوب آن در دوره های بعدی تلاش بیشتری کنند چراکه گسترش فرهنگ کتابخوانی، برگزاری نمایشگاه های کتاب از جمله راهکارهاست و باید از فعالان این حوزه نیز حمایت بیشتری صورت گیرد.
مسئول برگزاری نمایشگاه اضافه کرد گرچه مهلت نمایشگاه تا پایان ماه جاری تعیین شده ولی در صورت استقبال مناسب از سوی مردم در طول مدت زمان باقی مانده زمان آن تمدید خواهد شد.
اطلاع رسانی ضعیف و کم توجهی به تبلیغات، نبود جذابیت کافی در کتابهای عرضه شده، کمبود و عدم وجود کتابهای متنوع از جمله مشکلات این دوره نمایشگاه است که این مشکلات باید برای برگزاری مطلوبتر آن در دوره های بعدی رفع شود.
*رضاامیرپور /خبرنگار مغانه
۱۰ ۱۱ ۱۲ ۱۳
3 Comments (Open | Close)

3 Comments To "استقبال سرد شهروندان از نمایشگاه کتاب پارس آباد+ تصاویر"

#1 Comment By روحی On 2015/10/15 @ 8:18 ق.ظ

با وجود این همه کتاب فروشی در پارس آباد چرا یک انتشاراتی غیر بومی در این شهرستان اقدام به برگزاری نمایشگاه کتاب کرده است؟ مدت برپایی نمایشگاه در کلیه زمینه ها معمولاً حداکثر ۱۰روز تعیین می شود حال چرا این نمایشگاه نزدیک ۱ماه قراره فعالیت کنه من در عجب ام.

#2 Comment By ناشناس On 2015/10/15 @ 8:21 ق.ظ

با وجود این این همه کتابفروش مجوزدار نیازی به چنین نمایشگاهی نیست. باید از همشهریان کتابفروش خودمان که عوارض شهرداری و دارایی و مجمع امور صنفی و غیره می دهند حمایت بشه . نمایشگاه های اینچنینی نان این بنده خداها را آجر میکنه.

#3 Comment By فرهنگی On 2015/10/18 @ 3:36 ب.ظ

در جواب دوست عزیز آقای روحی عرض کنم.انتشاراتی فعال در پارس آباد نداریم.اتحادیه کتابفروشان و… که چند شغل و صنف دیگر را در هم ادغام کرده اند و شده اتحادیه و مسئولیت اش هم داده اند دست یک جوان کامپیوتر فروش که نه از انتشارات اطلاعی دارد و نه از کتاب سر در م یآورد چطور انتظار داریم کتابفروشان به قول شما نمایشگاهی راه بیاندازند با ۵۰ درصد تخفیف.البته قابل توجه دوستان ما در پارس آباد کتابفروشی نداریم. آقای پاشاپور تلاش داشتند صرفن به عنوان کتابفروشی فعالیت نمایند که ایشان هم لوازم التحریر رو به کتابهایشان اضافه کرده اند.
در مورد جواب ناشناس هم عرض کنم این نمایشگاهها در همه شهرها هست و جزو موارد توسعه فرهنگی هر منطقه هست و باید به فکر مصرف کننده بود نه به فکر کسانی که با ۶۰ درصد سود اقلام فرهنگی را م یفروشند. نمایشگاههای این چنینی خیلی برای شهروندان مورد نیاز هست اما اگر یک انتشارات بومی داشتیم بله خیلی بهتر می شد که به دست همشهریان خودمان این نمایشگاهها ترتیب داده بشه.