امروز: جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : می 22nd, 2014 10:31 | کد خبر : 4628 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

استان اردبیل ظرفیت های فوق العاده زیادی در زمینه های آب و خاک دارد

وزیر جهاد کشاورزی گفت: اردبیل یک استان کشاورزی است و قابلیت های فوق العاده زیادی در زمینه های آب، خاک و دامپروری دارد.

IMG_0113

به گزارش مغانه، محمود حجتی عصر امروز پنجشنبه در بازدید از کشت و صنعت و دامپروی مغان در پارس آباد، با یادآوری منابع آبی و آب های مرزی موجود در استان اردبیل، افزود: باید با استفاده بهینه و مطلوب از منابع آبی و تجهیز مزارع به سامانه آبیاری مدرن، از هدر رفت آب جلوگیری شود.

وی،با بیان اینکه یکی از بحث های اساسی دولت، چگونگی استفاده از منابع آب و خاک است، اظهار کرد: به لحاظ اهمیت، این موضوع به طور جد در دستور کار دولت قرار دارد.

وی، با اعلام اینکه آب، حیاتی ترین رحمتی است که خداوند در اختیار ما قرار داده است، گفت: متاسفانه در منطقه مغان از این نعمت بی بدیل الهی، که برای استحصال آن سرمایه گذاری های کلانی شده، آنچنان که باید به خوبی استفاده نمی شود.

او، آبیاری شبانه را در افزایش راندمان آب موثر دانست و افزود: اغلب مزارع این منطقه به صورت غرقابی آبیاری می شود که باید برای تغییر این شیوه آبیاری، فکری اساسی کرد.

حجتی، توسعه شبکه های آبیاری را در رونق بخش کشاورزی منطقه دشت مغان، اثربخش دانست و گفت: برای این منظور طرح های مهمی در این منطقه در دست اجراست.

وی، به سرمایه گذاری های کلان دولت در بخش آب و خاک اشاره و بیان کرد: با پشتیبانی و همکاری بین دولت و مجلس و حضور خود بهره برداران کشاورزی و نیز هماهنگی و همکاری وزارت نیرو، شاهد توسعه شبکه های آبیاری و استفاده مطلوب از امکانات موجود خواهیم بود.

وزیر جهادکشاورزی با اشاره به خسارت سرمازدگی به باغات استان، گفت: بر اثر سرمازدگی و برودت هوا در فروردین ماه سال جاری، به بخش عمده ای از باغات میوه استان اردبیل به خصوص منطقه مشگین شهر و بخشی از خلخال خسارت وارد شده است و کشاورزان این مناطق وضعیت خوبی را ندارند.

وی، ادامه داد: امیداوریم با کمک کارشناسان و دانشگاه ها، بتوانیم راه های مقابله با پدیده سرمازدگی و کاهش خسارت و ضایعات آن را پیدا کنیم.

وی، به ظرفیت ها و توانمندی های کشت و صنعت مغان اشاره و بیان کرد: متاسفانه این شرکت نسبت به گذشته، وضعیت خوبی را ندارد و ما امیدواریم در آینده بتوانیم مشکلات این شرکت را حل کنیم تا این بنگاه عظیم اقتصادی در مسیر توسعه و پیشرفت قرار گیرد.

به گزارش مغانه، وزیر جهاد کشاورزی در این بازدید از بخش ها و قسمت های مختلف شرکت مغان، از جمله دامپروری، باغات میوه، کارخانه قند و سیلو دیدن کرد و از نزدیک در جریان مسایل و مشکلات این شرکت قرار گرفت.

شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان در پارس آباد، با داشتن اراضی وسیع‌ کشاورزی ، دو هزار و ۶۰۰هکتار باغات میوه ، مجتمع بزرگ دامپروری ، کارخانه قند ، کارخانه لبنیات ، کارخانه فرآوری میوه و چند واحد تولیدی دیگر یکی از شرکت های منحصر بفرد کشور محسوب می شود.

 

اخبار مرتبط

نظرات