امروز: شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
زمان انتشار : فوریه 7th, 2015 10:41 | کد خبر : 9090 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

استاندار اردبیل: پارس آباد و بیله سوار مغان کانونهای اصلی منطقه آزاد استان هستند

استاندار اردبیل تاکید کرد که شهرستان های پارس آباد و بیله سوارمغان کانونهای اصلی منطقه آزاد تجاری – صنعتی استان خواهند بود .

مجید خدابخش جمعه شب در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سوالات واظهارات مختلفی در این زمینه مطرح شده و در پاسخ این سوال ها با اطمینان اعلام می کنم که این دو شهر اصلی ترین کانون این منطقه خواهند بود.

وی بیان کرد: واقع شدن این دو شهرستان در نوار مرزی و قرار گرفتن فعال ترین گمرک استان در بیله سوار تردیدی باقی نمی گذارد که محدوده منطقه آزاد تجاری – صنعتی استان اردبیل بخش هایی از پارس آباد و بیله سوار مغان را در برخواهد گرفت.

خدابخش یادآور شد : تشکیل منطقه آزاد تجاری – صنعتی مستقل استان اردبیل بیش از ایده الحاق این مناطق به منطقه آزاد ارس شهروندان استان را از فرصت های مختلف از جمله سرمایه گذاری و اشتغال برخوردار خواهد کرد.

ایجاد منطقه آزاد تجاری – صنعتی مستقل استان اردبیل در جلسه هفتم بهمن ماه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه کشور به ریاست دکتر جهانگیری معاون اول رییس جمهوری و با حضور وزرای عضو به تصویب رسید.

در این جلسه استاندار اردبیل به تفصیل ظرفیت های استان اردبیل با مد نظر قراردادن اهمیت استراتژیک آن به عنوان دروازه آسیای میانه را بیان کرد و در نهایت اکثریت اعضای این شورا به موضوع ایجاد منطقه آزاد تجاری – صنعتی مستقل اردبیل رای داده و آن را تصویب کردند .

بر اساس این مصوبه قرار شد تا در اسرع وقت هیات دولت لایحه ایجاد منطقه مستقل تجاری – صنعتی اردبیل را تهیه و به مجلس ارایه دهد.

استانداراردبیل با اشاره به نظر موافق بسیاری از نمایندگان مجلس می گوید : بی شک مجلس نیز به این مصوبه که به صورت لایحه از سوی هیات دولت ارایه خواهد شد رای مثبت خواهد داد.

الحاق مناطقی از شمال استان اردبیل به منطقه آزاد تجاری و صنعتی ارس در آذربایجان شرقی در جریان سفر مرداد ماه رییس جمهوری به استان مطرح و موافقت های ابتدایی در این زمینه صورت گرفته بود که با نظر جدید شورای مناطق آزاد و ویژه کشور به جای آن، منطقه مستقل آزاد تجاری و صنعتی استان اردبیل ایجاد می شود.

اخبار مرتبط

نظرات

مسلم مقامی

آقای استاندار چرا دروغ میگی؟ شما ضد مغان هستید. شما و نمایندگان اردبیل تمام تلاشتان را به این معطوف کردین که الحاق مغان (پارس آباد- بیله سوار و گرمی) به منطقه آزاد ارس محقق نشود و به دنبال ایجاد منطقه آزاد اردبیل هستید و این هیچوقت عملی نخواهد شد.

رهسپار

جناب استاندار در دهه مبارک فجر به تمام شهرستان های استان به جز پارس آباد و بیله سوار سفر کرد. چون میداند چه بدی در حق این منطقه کرده است و میداند که مردم مغان به خصوص این دو شهرستان ازش به شدت دلخور هستند. منطقه آزاد حق مسلم مردم مغان است.

حسین ح

آقای زارعی درود به شرف و غیرتت.

ناشناس

حسین اقا
اقای استاندار نمیدانم ایاشمادلت به مامیسوزدیانه

ناشناس

آقای استاندار با این کاری که شما کردید محال است در زمان این مجلس رای بیاورید اگرشما راستگو و خیر خواه بودید میگذاشتید این منطقه جزء مناطق آزادارس می شد

ناشناس

با سلام
كمي انصاف داشته باشيد ربطي به استاندار ندارد نماينده شما ها كارها رو اونقدر هم در مجلس وهم در استان خراب كرده كه هيچ يك از مسئولان كشوري و استاني وقتي نام اين نماينده رو میشنود اهميت نمي دهند

ناشناس

درود بر استاندار عزیز که با تلاش خود ایجاد منطقه ازاد تجاری صنعتی و گردشگری مستقل در استان را تصویب کردند تا دوگانگی مدیریت باعث تضعیف نشود و منطقه ازاد بتواند به هدف نهایی خود که همانا ایجاد اشتغال و رفاه برای کل مردم استان و کشور است برسد.

شایان

این ترفند وحیله نمایندگان اردبیل واستاندار وبرخی از چشم دوختگان به مجلس آینده است که با این کار شکنی وغرض ورزیشان نماینده مردم مغان را نا کارآمد نشان دهند تا مردم دروره بعدی به ایشان رای ندهند به همین خاطر به مردم مغان(پارس آباد،بیله سوار،گرمی)خیانت میکنند اینان چشم دیدن مغانی توسعه یافته ندارد

سعید اصغری

من به دلیل اینکه آقای برومند تلاشش را کرده که منطقه مغان به منطقه آزاد ارس بپیونده حتی اگر موفق هم نشه به او رای خواهم داد و همه نزدیکانم را به این کار تشویق خواهم کرد چون این قدردانی از تلاشهای یک خدمتگذار به مغان است حال آقای ناشناس که میگی نماینده شما کار را خراب کرده است من اسمم را نوشتم تو هم جرات داری اسمت را بنویس تا خائن از خدمتگذار مشخص گردد

ramin

استاندار اردبیل:اگر پارس آباد و بیله سوار نبودند، دلیل محکمی برای تصویب منطقه آزاد وجود نداشت
http://www.ostan-ar.ir/index.aspx?fkeyid=&siteid=1&pageid=139&newsview=14591

كارمند

با سلام
آقا سعيد اصغري ضمن ارادت به جنابعالي و مردم فهيم مغان بنده يكي از كارمندان اسنان و اهل پارس آباد ميباشم تحليل جنابعالي رو قبول ندارم منطقه آزاد تجاري كار دولت است نه نماينده شما كار امام جمعه اردبيل بود بنده بارها كامنت گذاشته ام اين حرفم رو اين كار نماينده ولي فقيه استان بود به ريس جمهور گفتند اگه ميخواهيد اين سفر استاني تون خروجي مثبت داشته باشد خواست مردم منطقه مغان رو كه درخواست منطقه آزادتجاري رو دارند عملي كنيد اين سخن امام جمعه بوده در جلسه شوراي اداري استانداري اردبيل با ريس جمور كشورمان ، نماينده شما جسمش در مجلس است روحش در انتصابهاي غير قانوني و مخالفت با فرماندار وبخشدار و فلان ريس اداره تو اين سه سال كار اين نماينده رو براي منطقه بشمار ! سعيد جان نماينده فعلي شما تبليغ نياز ندارد عملكرد آقاي برومند در اين سه سال در مجلس شوراي اسلامي خودش تبليغ است مردم باشعور و فهيم منطقه خودشان فرق تحليل با تبليغ رو ميدونند. ارادت داريم آقا سعيد كه به فكر پيشرفت منطقه هستيد

بهپور.ازپارس اباد.آذربایجان شرقی

آقایانی که به مسئولین شهر اردبیل امید بستید بدانید تازمانیکه شما افرادبه مسئولین شهر خودتان بدو بیراه میگین بدانید هیچوقت شهر ما پیشرفت نخواهد کرد به شما تاسف میخورم بجای اینکه از نماینده خود حمایت کنید به اردبیلیها امید بستید که حاضرند مغان نابود شود مطمئن هستم شما افراد اصل مغانی نیستید.

گرمی

دوستان من، اگر فعالیت دکتر خدابخش نبود مطمئن باشید نه از الحاق گرمی و پارس آباد وبیله سوار خبری بود نه از ایجاد. دکتر ترکان فقط اصلاندوز را به خاطر خروج منطقه آزاد ارس از بن بست تائید کرده بود و حرف حدیثها هم تمام شده بود ، گرچه اصلاندوز هم شهر خود ماست اما تأثیر خاصی بر پارس آباد و بیله سوار و گرمی نمیتوانست داشته باشد. والا دکتر خدابخش هیچوقت با الحاق مخالفت نکرده است . به عدالت و لیاقت و درک ایشان ایمان داشته باشید.

ناشناس

با سلام من يكي از چرا فرماندار پارس اباد در سخنانش از منطقه ازاد حرفي نمي زند ايا فكرنميكنيد كه از مقامات بالايي به اين مسولين فشار مياد من فك ميكنم هيچ يك از مسولين شهرمان نميتونن كاري بكنن چون اگه حرفي بزنن پست مقام خودشون به خطر ميفته راه چاره اين كار به دست مردم خودمون هست كه بايد با انتقاد منطقي كه بعدا حرف درنيارن بتونن به گوش مقامات دولتي برسونن.اينارو ميگم كه شايد مسولين استان اردبيل به فكرباشند كه بجاي اينكه پيشرفت يكي از شهرهاي خودشون را ببينند به فكر ازبين بردن اون نباشند

حمید

سلام
برای من سواله!
چرا اول پارساباد الحاق شد به ارس! بعد اردبیل سعی بر لغو کردن این امتیاز داشت!!!
به خدا شرم اور هست! اخه تا کی باید پارساباد اسیر این همه ناعدالتی بشه!
چرا چشم دیدن مغان و پیشرفت مغان رو ندارین!!!
اگه پارساباد نبود ایا امتیازتون رو میتونستین به این سادگی بگیرین!!!؟

لاااقل از تبریز یاد میگیرفتین که اول حومه منطقه ازاد شد بعد خودش !
کاش یکم از سیاست تبریز رو اردبیل داشت ! نه اینکهبخوان با پارساباد لج و لجبازی کنن و از استان بودنشون استفاده کنن و همیشه با لجبازی با مردم شهیدپرور پارساباد جلو بروند
بخدا کار خوبی نیست…..

صالح

جناب آقای استاندار محترم سلام ، چرا مسنولان اردبیل به بیله سوار توجه نمی کنند این چه جور شهر مرزی دو ساله بدون شهردار است عوض اینکه روز به روز پیشرفت کنه پس رو به پس روی است