- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - http://moghanehonline.ir -

استاندار اردبیل: وزارت کشور ارتقای پارس آباد به فرمانداری ویژه را بررسی می کند

به گزارش روز چهارشنبه مغانه، مجید خدابخش در جلسه بررسی موانع و مشکلات مدیران واحدهای صنعتی پارس آباد ، افزود: پارس آباد به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت استان، ظرفیت ها و قابلیت های ویژه ای برای پیشرفت و توسعه و عمران و آبادانی دارد.
وی، حمایت از صنعتگران، تولید، کمک به اشتغال و رونق اقتصادی را از سیاستهای مهم دولت برشمرد و گفت: بررسی موانع تولید و علل رکود و توقف واحدهای تولیدی، کمک به تکمیل طرحهای نیمه تمام و کمک به صادرات محصولات تولیدی را از اهداف این جلسه عنوان کرد.

وی با بیان اینکه باید به صنعتگران بعنوان نهادهای مهم و اساسی تولید توجه کرده و نیازهای آنها را تامین کنیم، افزود: صنعتگران به عنوان یکی از کم توقع ترین اقشار جامعه، با تلاش فراوان در راه آبادانی و تحقق اهداف کشور در حال فعالیت هستند و وظیفه دولت نسبت به آنان حمایت و هموار نمودن راه تولیدات می باشد.

وی با بیان اینکه ادارات با نگرشی مثبت به سرمایه گذاران نگاه کنند، افزود: وظیفه ما تسهیل در روند سرمایه گذاری است و نباید برای سرمایه گذاری مانع تراشی کرد.

خدابخش با بیان اینکه نزدیکترین مرز ایران برای رسیدن به مسکو (کشور روسیه) گمرک مرزی شهرستان بیله سواراست، بیان کرد: علی رغم اینکه شهرستان بیله سوار ۲۴ ساعت با کشور روسیه فاصله زمانی داشته سال گذشته ۶۴ میلیارد دلار مواد غذایی و لبنی واردات داشت که جای تامل است که با وجود آب و خاک غنی، اقلیم مناسب و شرایط ویژه استراتژیکی استان اردبیل محصولات کشاورزی آن در بازار مسکو سهم زیادی ندارد.

استاندار اردبیل همچنین با بیان اینکه در بین شهرستانهای استان، پارس آباد مغان بیشترین بعد مسافت را با اردبیل دارد، به تفویض اختیار بیشتر به این شهرستان در راستای رفع موانع تولید خبر داد و گفت: باید به گونه ای در این ارتباط تصمیم گیری کنیم که در کوتاهترین زمان ممکن مشکلات تولیدکنندگان و صنعتگران پارس آبادی حل شود و این امر با تفویض اختیار بیشتر به شهرستان پارس آباد در راستای رفع موانع تولید میسر خواهد شد.

وی در این جلسه به حل مشکلات کارخانجات واحد صنعتی پارس آباد تاکید کرد و قول مساعد داد در ماه آتی نیز به این پارس آباد سفر کرده و دیدار دوباره ای با صنعتگران این شهرستان داشته باشد.

در این جلسه نماینده مردم شهرستانهای پارس آباد و بیله سوار در مجلس نیز با اشاره به تعطیلی بسیاری از واحدهای صنعتی کشور طی سالهای اخیر اظهار داشت: رفع مشکلات این واحدها و بازگرداندن آنها به چرخه تولید در دستور کار نمایندگان مجلس و رییس جمهور است.

حجت الاسلام حبیب برومند با بیان اینکه صنعت حلقه بین علم و تولیدات است از عدم حمایت بانک ها در پرداخت تسهیلات به صنعتگران و واحدهای تولیدی انتقاد کرد و خواستار حل این مشکل از سوی استاندار اردبیل شد.

مهدی احمدی فرماندار پارس آباد نیز با تاکید بر اینکه با فعال سازی واحدهای صنعتی در پارس آباد، شاهد رونق و پیشرفت صنایع تبدیلی خواهیم بود، خواستار تقویت ترانس برق، تقسیط بهای گاز، تقویت آنتن دهی تلفن های همراه، تکمیل فنس کشی ضلع شرقی، راه اندازی سرویس خط واحد اتوبوس برای جابجایی کارگران شهرک صنعتی به شهر، دسترسی به جاده سالم و داشتن یک ماشین حمل زباله در شهرک صنعتی این شهر شد.

در این جلسه تعدادی از تولیدکنندگان شهرستان پارس آباد که طی سالهای گذشته با موانع و مشکلاتی در امر تولید مواجه بوده اند که گاها منجر به متضرر شدن و یا تعطیلی واحدهای تولیدی آنها شده بود به بیان دیدگاه ها و نظرات خود برای رونق و توسعه واحدهای صنعتی پرداختند.

استاندار اردبیل پیش از شرکت در جلسه صنعتگران، از تعدادی از پروژه های اقتصادی و عمرانی این شهرستان بازدید کرد.

بازدید از کشتارگاه صنعتی، پروژه آبرسانی امام علی (ع) اصلاندوز، طرح پمپاژ دشت فتحعلی، ناحیه صنعتی، تولیدی صنعتی مغان پلیمر، شرکت تعاونی مغان سو و واحد تولیدی شرکت میلاد پوشاک از جمله پروژه هایی است که استاندار اردبیل در سفر به پارس آباد از نزدیک در جریان میزان پیشرفت فیزیکی و روند اجرایی این طرح ها و واحدهای صنعتی قرار گرفت.

منبع: آران مغان

 

2 Comments (Open | Close)

2 Comments To "استاندار اردبیل: وزارت کشور ارتقای پارس آباد به فرمانداری ویژه را بررسی می کند"

#1 Comment By ناشناس On 2015/08/05 @ 12:37 ب.ظ

تقدیر وتشکر از استاندار که در پیگیری مشکلات پارس اباد فعال هستند

#2 Comment By ناشناس On 2015/08/06 @ 9:06 ق.ظ

دقیقا”معلومه استاندار نون به نرخ روز بخور!