امروز: شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
زمان انتشار : می 7th, 2015 11:57 | کد خبر : 11218 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

استاندار اردبیل: نامه منطقه آزاد استان اردبیل توسط رییس جمهوری امضا شد

استاندار اردبیل از امضای نامه ایجاد منطقه آزاد تجاری مستقل استان اردبیل توسط رییس جمهوری خبر داد.

به گزارش مغانه، مجید خدابخش روز پنجشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی استان اردبیل گفت: در این لایحه منطقه مهران استان ایلام و منطقه آزاد تجاری مستقل استان اردبیل در محدوده ای که به تصویب هیات وزیران می رسد و باید بر اساس قانون مناطق آزاد اداره شوند به مجلس ارائه می شود.

او اظهار کرد: در مجموع ایجاد منطقه آزاد تجاری در پنج استان به مجلس ارائه می شود که نمایندگان این استان ها باید با کمک یکدیگر و جلب همدلی سایر نمایندگان ، فوریت و در نهایت تصویب آن را به سرانجام برسانند.

استاندار اردبیل افزود: باید به سمت توسعه برویم و این امر تنها با سرمایه گذاری ممکن می شود ، در شرایط کنونی اولویت استان بحث اشتغال است و باید بودجه را در این زمیه

تنظیم کنیم تا بستر برای ورود سرمایه گذاران به منطقه مهیا شود.

وی در ادامه با اشاره به رقم قابل توجه اعتبارات طرح های ملی ، توسعه این استان را در گرو تدبیر مدیران دستگاه ها در زمینه جذب هر چه بیشتر اعتبار از این محل دانست.

خدابخش افزود: امکانات دولت برای توسعه در بودجه متبلور است که دو قالب اعتبارات عمرانی استانی و اعتبارات طرح های ملی دارد.

او گفت: اعتبارات استانی چشمگیر نیست و تنها ۱۰ درصد از بودجه عمرانی به استان ها اختصاص می یابد و با یک هزار میلیارد ریال نمی توان به توسعه دست یافت اما اعتبارات بخش ملی رقم قابل توجهی دارد که بسته به تدبیر مدیران است تا سهم استان را بگیرند.

استاندار اردبیل بیان کرد: ماده ۲۱۵ یکی از راه های گرفتن اعتبار برای استان است و پروژه های بزرگ و مهم استان با این فرآیند امکان بهره برداری دارند و انتظار می رود مدیران و نمایندگان استان در این راه تلاش کنند چرا که با تصویب یک پروژه حتی چند برابر بودجه عمرانی استان محقق می شود.

او اظهار کرد: در قانون بودجه ظرفیت هایی وجود دارد که می توان از آنها در راه توسعه استان از جمله در بخش های نوسازی و تجهیز مدارس ، تامین هزینه های سوخت و انرژی مدارس ، بهسازی و آسفالت راه های روستایی و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر ، آب روستایی و کمک های دولت برای ایحاد تاسیسات آبیاری تحت فشار زمین های کشاورزی بهره برد.

خدابخش ادامه داد: همچنین برای پرداخت مطالبات فرهنگیان ، تجهیز هلال احمر و استفاده از ظرفیت بودجه بنیاد مسکن ایران برای اجرای طرح های هادی روستایی نیمه تمام ظرفیت هایی وجود که دارد که باید تلاش کنیم سهم استان را بگیریم.

وی همچنین به تاخیر در جذب نیرو در برخی دستگاه های اداری استان اشاره کرد و گفت: در سال های گذشته برخی دستگاه ها با عجله بدون ایجاد ردیف تقاضای جذب نیرو کردند که امروز پس از برگزاری آزمون ، طی مراحل گزینش و تامین اعتبار دستگاه ها در جذب این عده مشکل دارند.

استاندار اردبیل افزود: به هر حال این کار بدون مطالعه انجام شده اما در شرایط کنونی آن مدیران حضور ندارند و تنها راه چاره تعامل با سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای تعریف ردیف برای جذب این عده می باشد که در راه حال رایزنی هستیم.

او همچنین به مشکلات موجود درون بخش های خصوصی اشاره کرد و گفت: رابطه کارفرما و کارگر از جمله در مورد سبلان پارچه ، ذوب آهن اردبیل و یا تعاونی های مجری مسکن مهر مصداق رابطه بخش خصوصی با یکدیگر است که باید این مشکلات با تدبیر حل شود.

خدابخش بیان کرد: مشکلاتی از این دست از اختیار دولت خارج است و راهکارهای قانونی برای آنها پیش بینی شده که باید شفاف شود اما متاسفانه شاکیان تنها راه را در مراجعه به استانداری و فرمانداری می بینند.

منبع:ایرنا

اخبار مرتبط

نظرات

رضاا

تازمانی که حقیقت پور و افضلی فرد نماینده استان اردبیل هسته اندو عا…ی پارس اباد منطقه ازاد نه خواهد شد اگه اتخابات استانی شود جواب اشان را خوهیم داد

sm

استان اردبیل هیچ وقت روی توسعه را نخواهد مگر اینکه تفکرات آدماش و بخصوص مسئولین انتخاب شده از سوی این آدم ها عوض شده باشد.
اشتباه تاریخی را که در حق اهالی این استان شد این بود که این مناطق را از استان آذربایجان شرقی جدا کرده و مستقل اش کردن. وحالا این استان با ۷ نماینده ضعیف و کم سواد که توان سازش با همدیگر را ندارن، نخواهند توانست در مجلس لابی گری کنند. این یک واقعیتی است که در مجلس هر کسی زورش بیشتر باشد بودجه بیشتری میگیرد چون اصلا بحث آمایش سرزمینی در ایران مطرح نیست و در برنامه ریزی ها مد نظر قرار نمیگیرد.

آقا رضا نوشته تا زمانی که حقیقت پور وافصلی فرد نماینده هستند پارس آباد مغان منطقه آزاد نمی شود. لطفاً بی پرده بگوید این دونماینده مگر چکاره اند. رییس جمهور و یا ریس مناطق آزادند. چنین حرفی درست نیست.سیاسی کاری چرا. دولت نمی خواهد اینجا منطقه آزاد باشد. آقای ایرج بیکدلو فرماندار سابق بی پرده تمام مسایل را نوشته بود. حال این دو اردبیلی از کجا آمدن..