امروز: شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
زمان انتشار : آگوست 28th, 2016 10:14 | کد خبر : 18783 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

استاندار اردبیل: سعادت کشور در گرو تحقق اقتصاد مقاومتی است

استاندار اردبیل گفت: پیشرفت و سعادت کشور و رفع مشکل اشتغال جوانان جویای کار، در گرو تحقق اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش مغانه، مجید خدابخش روز یکشنبه در آیین پرده برداری و افتتاح همزمان ۶۹ پروژه تولیدی، خدماتی و صنعتی در شهرستان پارس آباد افزود: منطقه ی مغان برای اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی از ظرفیت و قابلیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی طرح پایاب سد خداآفرین را از عظیم ترین و به صرفه ترین پروژه های عمرانی و اقتصادی در سطح کشور دانست و اظهار کرد: با تکمیل و بهره برداری کامل از این پروژه ملی برای افزون بر ۵۰هزار نفر شغل پایدار ایجاد می شود و تولید محصولات زراعی و باغی به میزان چشمگیری افزایش می یابد.

وی با بیان اینکه این طرح با تخصیص و تزریق اعتبار مناسب با شتاب و سرعت مناسبی در حال اجراست، ادامه داد: عملیات اجرایی پایاب خداآفرین در سال ۸۳شروع شده که در ۹سال گذشته تنها یک هزار و ۶۰۰میلیارد ریال برای این طرح هزینه شده است.

به گفته وی ، این در حالی است که با نگاه ویژه دولت تدبیر و امید و عنایت رهبری، در سال جاری چهار هزار میلیارد ریال برای تسریع در روند اجرای این پروژه تخصیص یافته است.

وی با بیان اینکه زمینه و بستر برای تولید بیشتر و ایجاد فرصت های شغلی در این شهرستان فراهم است، گفت: با افتتاح این طرح زمینه برای ایجاد کشت و صنعت های متعدد و راه اندازی زنجیره تولید فراهم می شود.

خدابخش با اشاره به آخرین وضعیت لایحه ایجاد منطقه آزاد تجاری صنعتی در شمال استان اردبیل ، ابراز امیدواری کرد این لایحه با وحدت و همدلی و پیگیری خوب نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، نماینده ولی فقیه در استان و حمایت دولت و مجلس شورای اسلامی به تصویب نهایی برسد.

وی با بیان اینکه ایجاد منطقه آزاد تجاری باعث پیشرفت همه جانبه استان و منطقه و افزایش تولید خواهد شد، افزود: در صورت راه اندازی منطقه آزاد، دست کم یک میلیارد دلار از محل صدور انواع محصولات کشاورزی و باغی به بازار روسیه عاید کشورمان خواهد شد.

استاندار اردبیل با اعلام اینکه برخی ها به بهانه های مختلف سعی در ایجاد اختلاف در منطقه و مانع تراشی در مسیر تصویب لایحه منطقه آزاد تجاری هستند، اظهار کرد: انجام هرگونه تغییر در این لایحه از جمله تغییر نام منطقه آزاد، سبب طولانی شدن روند تصویب می شود و بعد از تصویب نهایی می توان نسبت به تغییر نام اقدام کرد.

وی صنایع تبدیلی و تکمیلی وابسته به بخش کشاورزی را از نیازهای استان و منطقه عنوان کرد و افزود: ایجاد صنایع تبدیلی باعث شکوفایی بخش کشاورزی و رفع مشکل بیکاری می شود.

وی نسبت به پیگیری رفع مشکل سند مالکیت دانشکده کشاورزی مغان وابسته به دانشگاه محقق اردبیلی و تداخل سند مالکیت کشاورزان با اراضی کشت و صنعت مغان قول مساعد داد.

در این آیین به صورت همزمان از ۶۹پروژه عمرانی و اقتصادی و خدماتی با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۱۱۳میلیارد و ۴۰۰میلیون ریال، بهره برداری شد.

اخبار مرتبط

نظرات