- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - http://moghanehonline.ir -

استاندار اردبیل: تکمیل پروژه های آب و خاک، موجب رونق شمال استان خواهد شد

به گزارش روز جمعه مغانه، مجید خدابخش در جریان بازدید از پروژه‌های آب و خاک و سایت احیای آهو شهرستان پارس آباد، روند اجرای این طرح ها را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: تقویت و توسعه سایت آهوی مغان زمینه‌ای را فراهم خواهد کرد تا بخشی از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های حوزه گردشگری شمال استان تقویت شود.

وی به ضرورت توسعه پروژه‌های آب و خاک در شمال استان اشاره کرد و یادآور شد: امسال ۴۵۰ میلیارد تومان از این مبلغ به شرکت آب منطقه‌ای استان تزریق شده که فعلا از این رقم ۱۴۵ میلیارد تومان  به حساب شرکت آب استان واریز شده است.

استاندار اردبیل ابراز امیدواری کرد که این اعتبار در توسعه پروژه‌های آب و خاک پارس‌آباد، بیله‌سوار، گرمی و مشگین‌شهر به موقع جذب و هزینه شود.

وی  با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید بزرگترین حجم سرمایه گذاری استان در بخش آب و خاک در شهرستان پارس آباد در حال اجراست، بر سرکشی و بازدید مرتب از این طرح ها جهت رفع مشکلات و کمک به پیشرفت پروژه ها تاکید کرد.

خدابخش افزود: قطعا با این اقدامات توسعه شمال استان به سرعت انجام شده و انتقال آب از پایاب سد خداآفرین زمینه احیای اراضی پایاب این سد را فراهم خواهد کرد.

استاندار اردبیل ادامه داد: علاوه بر اجرای این کانال و پایاب سد خداآفرین، فضایی فراهم خواهد شد تا با تکمیل سد عمارت در گرمی و احمدبیگلو در مشگین‌شهر توسعه پایدار و همه‌جانبه اتفاق بیفتد.