امروز: جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : می 9th, 2015 4:53 | کد خبر : 11257 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

استاندار: اراضی دشت فتحعلی پارس آباد امسال واگذار می شود

استاندار اردبیل از اجرای مرحله اول واگذاری اراضی دشت فتحعلی پارس آباد به افراد واجد شرایط تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش مغانه، مجید خدابخش روز شنبه در بازدید از طرح های عمرانی و اقتصادی پارس آباد گفت: پمپاژ قشلاق دشت فتحعلی از طرحهای مهم استان و کشور محسوب می شود که با تکمیل و بهره‌برداری از افزون بر چهار هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی دیم و مرتعی این شهرستان به سیستم آبیاری نوین مجهز می‌شود.
وی افزود: با واگذاری اراضی و افتتاح پمپاژ دشت فتحعلی، شاهد افزایش چشمگیر تولیدات کشاورزی و باغی و میزان درآمد مردم منطقه خواهیم بود.
خدابخش بیان کرد: این پروژه در حال حاضر توسط جهاد کشاورزی با جدیت دنبال می‌شود که امیدواریم با اختصاص اعتبارات لازم در این حوزه شاهد بهره‌برداری هر چه زودتر از این پروژه مهم و اساسی در شهرستان و توسعه بخش کشاورزی منطقه باشیم.
استاندار اردبیل افزود: تاکنون برای اجرای این پروژه بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار جذب شده و تخصیص یافته و بخشی از پروژه اجرایی و عملیاتی شده که برای بهره‌برداری کامل از آن باید تلاش و جدیت مسئولان مربوطه بر جذب اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل این پروژه باشد.
وی اظهار کرد: تکمیل و بهره‌برداری کامل از این طرح به ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که امیدواریم با تلاش و جدیت و پیگیری‌های لازم بتوانیم این میزان اعتبار را برای این پروژه مهم و حیاتی در شهرستان جذب کرده و زمینه توسعه کشاورزی و باغداری را در منطقه فراهم آوریم.
وی ادامه داد: یکی از پروژه‌های مهمی که در شهرستان پارس‌آباد در صدد اجرا و بهره‌برداری آن هستیم احیا و راه‌اندازی مجدد دریاچه گردشگری شهرستان پارس‌آباد بوده که ۲ سال است این دریاچه خشک شده و باید عملیات لایروبی این دریاچه انجام شده و برای احیای آن اقدامات لازم صورت گیرد.
استاندار اردبیل افزود: این دریاچه ۱۴۰هکتاری، بالغ بر ۴ میلیون مترمکعب ظرفیت آب داشته و محلی بسیار زیبا و تفریحی و گردشگری بوده که اهالی این شهرستان را در ایام تعطیلات پذیرا بوده اما متاسفانه به دلیل خشک شدن آن در حال حاضر جذابیت‌های خود را از دست داده است.
خدابخش بیان کرد: بخش خصوصی در این حوزه با بسیج تمامی تجهیزات و دستگاه‌های سنگین از جمله بیل میکانیکی، بولدوزر، کامیون و سایر تجهیزات وارد شده و اقدام به رسوب‌برداری که در حدود ۴ متر برای آن نیاز بوده کرده که این اقدامی بسیار شایسته در تحقق شعار سال و همدلی و همزبانی دولت و ملت است.
وی گفت: امیدواریم با پشت سر گذاشتن این مراحل و اجرای این پروژه تا پایان امسال شاهد بهره‌برداری از این پروژه بوده و بتوانیم همچون گذشته این دریاچه را احیا کرده و برای استفاده گردشگران و اهالی شهرستان پارس‌آباد در اختیار آنها قرار دهیم تا سبب جلب و جذب هر چه بیشتر گردشگران به این منطقه شود.
به گزارش مغانه، استاندار اردبیل همچنین در این سفر از پروژه های بیمارستان ۱۲۰تختخوابی، فاز دوم مسکن مهر و بهسازی شبکه فرعی آبیاری و زهکشی مغان واحد عمرانی ۱ و۲ دشت مغان و طرح های مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل(مغان) بازدید کرد و از نزدیک در جریان مسایل و مشکلات و موانع این پروژه ها قرار گرفت.

 

اخبار مرتبط

نظرات