- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - http://moghanehonline.ir -

از لقب گرفتن یک کاندیدا به مارکوپولوی اردبیل تا بیان طرح‌های دهان‌پر کن

به گزارش مغانه به نقل از فارس، طی دو روز اخیر که ساختمان وثیق مقدم در سی‌متری اردبیل محل رفت‌وآمد گزینه‌های شهرداری و کانون رایزنی‌‌ها برای انتخاب شهردار اردبیل است حاشیه‌های جالب خبرنگار فارس را بر آن داشت تا بخشی از آنها را بازگو کند که در ذیل آن را می‌خوانید:

* خالی بودن صندلی یکی از اعضای شورای شهر در این دو روز به غیر از گزینه آخری که رحیم آقازاده موفق به شنیدن برنامه‌های یاور وحدتی‌پور شد، تعجب همگان را برانگیخت که نکند این عضو شورا قهر کرده و حاضر به حضور در این جلسات نیست.

* برنامه انتخاب شهردار بر اساس تقویم طراحی شده و زمان‌بندی مشخص به پیش رفت و در روز اول سه گزینه با ارفاقی که اعضای شورای شهر به اکبر صمدی برای حضور در روز دوم انجام دادند در ساعاتی مشخص و مقرر گزینه‌های شهرداری اردبیل برنامه‌های خود را ارائه کردند که این از حسن مدیریت رئیس شورای شهر و دیگر اعضا بود که با کمترین تأخیر در جلسات حاضر شدند.

* به غیر از دو گزینه که دو الی سه دقیقه وقت اضافی بیشتر از نیم ساعت به ارائه برنامه پرداختند، دیگر کاندیداها وقت را مراعات کرده و حتی یکی از گزینه‌های شهرداری اردبیل آنقدر به وقت و زمان حساس بود که پنج دقیقه‌ای وقت اضافه آورد و از اعضای شورای شهر خواست تا در صورت داشتن سئوالات آن را مطرح کنند.

* اجماع اعضای شورای شهر مبنی بر سئوال نکردن از کاندیداها حرکت خوبی بود که هر چند برخی از اعضا مخالف آن بودند اما این حرکت حسن‌اش این بود که جلسات به موقع مدیریت شده و امکان بروز خستگی در این جلسات از بین رفت.

* حضور خبرنگاران و جمعی از طرفداران کاندیداها نیز در نوع خود جالب توجه بود که در برخی از ساعات سالن جلسه پر می‌شد و در ساعاتی دیگر تعدادی محدودی روی صندلی‌های سالن قرار می‌گرفتند که در این زمینه با تصمیم اعضای شورای شهر خبرنگاران پوشش کاملی از این روند را در رسانه‌های خود ارائه کردند که در این بین حضور برخی از رسانه‌ها به ویژه خبرگزاری‌ها پررنگ‌تر بود.

* بازار پیامک دادن‌ها و رایزنی‌های دو تا سه نفره در صحن شورا و خارج از آن و همچنین پارک همجوار شورا فضایی را فراهم کرده بود تا همه به دنبال گزینه نهایی انتخاب شهردار باشند که از بین پنج گزینه‌ای که در روز دوم به شورا ارائه برنامه کردند لطف‌اللهیان و صمدی از چهره‌های شناخته شده و موجهی بودند که به نظر می‌رسید اقبال به سمت آنها بیش از دیگران بوده است.

* برخی از کاندیداهای شهرداری اردبیل نظیر لطف‌اللهیان و علیرضا سلیمانی سعی کردند تا در قالب پاورپونت و تصویری برنامه‌های خود را ارائه کنند که البته در این نمایش برنامه‌ها هیچ خبری از تصاویر و موضوعات کاربردی تصویری وجود نداشت و همچون مطالب روی کاغذ در پاورپوینت نیز این مطالب نیز انعکاس یافته بود که زیاد جذاب و خوشایند نشان نمی‌داد.

* یکی از کاندیداها که از اول تا پایان صحبت‌های خود را به زبان فارسی ارائه کرده بود از جوگیر شدن در فضای شورا برای ارائه مطالب به زبان فارسی پرده برداشت که نتوانسته در ادامه مسیر زبان بیان خود را از فارسی به ترکی تغییر دهد.

* بازار شعرخوانی نیز توسط تعدادی از کاندیدای شهرداری اردبیل گرم بود به طوری که برخی از آنها شعرهایی از سعدی، حافظ و مولوی برای تلطیف فضای جلسه قرائت کردند.

* تعدادی از کاندیداهای شورای شهر نیز به جدی یا شوخی از باور و اعتقادشان به رسانه‌ها و مطبوعات به عنوان رکن چهارم و ناظران چشم پاک و تیزبین سخن به میان آوردند که همواره شورا و شهرداری را کمک می‌کنند.

* یکی از کاندیدای شهرداری اردبیل که از فرمول «۱=۱+۱+۱+۱» سخن به میان آورد با تعجب حاضران روبه‌رو شد که هدف از این یک‌ها چیست که او در تشریح آن یک اولی را شورای شهر، یک دومی را مردم، یک سوی را مسئولان، و یک چهارمی را شهرداری اعلام کرد که در این ترکیب می‌توان موفق عمل کرد.

* یکی از کاندیداهای شهرداری اردبیل با بردن نام نیکی از باباصفری و نائبی اعلام کرد که شهردار آینده اردبیل باید هم‌مرام و همفکر تفکرات شهرداران توانمندی همچون باباصفری و نائبی باشد که در اردبیل همواره تحول ایجاد کرده و نام و یادشان جاودانه است.

* یکی از کاندیداهای شهرداری اردبیل که بارها از سفر خود به خارج از کشور سخن به میان آورد در پایان اظهارات وی، حاضران به وی لقب مارکوپولوی اردبیل را دادند که تجربه دور دنیا را می‌خواهد در شهرداری اردبیل اجرایی کند که رئیس شورای شهر نیز به کنایه گفت ما از اینکه شما را از سفر خارجی‌تان بازداشتیم عذر می‌خواهیم.

* در رأی‌گیری که حتی با اختلاف نظر و بگو مگوهای دو عضو شورای شهر روبه‌رو بود اعضای شورا به این نتیجه رسیدند که دیگر دنبال افراد شاخص برای تصدی مسئولیت شهرداری اردبیل نروند و از بین این هشت گزینه شهردار آینده اردبیل انتخاب شود.

* در فاصله ارائه برنامه هر دو کاندیدا به شورای شهر تا یک ربع استراحت به اعضا و خبرنگاران داده می‌شد تا پذیرایی شده و آبی بنوشند که واقعاً ارائه سرویس مناسب در این زمینه از سوی مجموعه شورای شهر در حد قابل قبول و رضایت بخش بوده است.

* یکی از گزینه‌های شهرداری اردبیل اکبر صمدی فرماندار نیر بود که به دلیل حاضر شدن در همایش سراسری فرمانداران در تهران با یک روز تأخیر برنامه‌های خود را ارائه کرد که از با سابقه‌های شهرداری اردبیل به شمار می‌رود که در بیان مطالب خود اعلام کرد اگر شورا به بنده وثوق کند و سمت شهرداری را عهده‌دار شود به صورت ریز و در پرسش و پاسخ از نظرات و دیدگاه‌های اعضای شورای شهر استفاده خواهم کرد.

* فرید صالحی از کاندیدای شهرداری اردبیل به صراحت اعلام کرد که به هیچ حزب و گروهی تعلق ندارد و اگر شهردار انتخاب شود شهردار شورا خواهد بود نه دیگران.

* علیرضا سلیمانی که خود از اعضای شورای شهر است و برای شهرداری اردبیل کاندیدا شده با آرامش و طمأنینه خاص برنامه‌های خود را تشریح کرد که در این ارائه برنامه به صراحت می‌گوید: چانه‌زنی با دولت و پروژه ‌محوری اساس کار وی خواهد بود و سعی کرده در مدت چهار روز برنامه‌های خود را بنویسد و آماده کند که در پایان برنامه‌های خود نیز شعری از حافظ را قرائت کرد.

* حمید لطف‌اللهیان نیز از چهره‌های سرشناس برای تصدی شهرداری اردبیل کاندیدا شده با طمطراق و اطرافیان و استقبال خوب رسانه‌ها وارد صحن شورا  شد که برنامه‌های خود را ارائه کند که به نظر می‌رسد از اصلی‌ترین گزینه‌ها برای تصدی شهرداری است به طوری که خود را «دانش‌آموز شهرداری» معرفی کرد.

* لطف‌اللهیان در حالی به طور تخصصی هم رزومه کاری، تحصیلاتش و هم سوابق کاری‌اش را در شهرداری مطرح کرد که به نظر می‌رسید برنامه‌های او واقع‌بینانه و با نگاه درست تدوین شده است که با استقبال اعضای شورای شهر نیز روبه‌رو شد.

* یاور وحدتی‌پور دیگر گزینه شهرداری اردبیل که به شوخی خود را شهردار آینده اردبیل معرفی کرد از سوابق کاری‌اش در شهرداری پارس‌آباد گفت که به تعامل و همفکری با شورای شهر ایمان قلبی دارد.

* وحدتی‌پور در حالی ۲۴ سال فعالیت خود را کارگری در اردبیل اعلام کرد که بارها به شوخی گفت بنده کارگر و رفتگر شورا و شهرداری هستم و انتظار دارم این کارگر را به سمت واقعی خود که همان شهرداری در جایگاه خادمی مردم است برسانید.

* وحدتی‌پور که با شوخی‌های و بذله‌گویی‌های خود فضایی متفاوت به انتخاب شهردار در شورا داد از دور شدنش از هواهای نفسانی و بلوف اجرایی نزدنش سخن به میان آورد تا مدیریت شهری خود را تبیین کند.

1 Comment (Open | Close)

1 Comment To "از لقب گرفتن یک کاندیدا به مارکوپولوی اردبیل تا بیان طرح‌های دهان‌پر کن"

#1 Comment By بهرام On 2015/06/06 @ 4:24 ق.ظ

هرکه دندان دارد به خوردن می اید الحمدوالله دندانپزشک هم زیاد است