- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - http://moghanehonline.ir -

ارز آوری ۵میلیون دلاری قارچ «دنبلان» در استان اردبیل

به گزارش مغانه، این محصول که به شکل کاملا طبیعی وارگانیک در طبیعت یافت می شود در کشورهای اروپایی وکشورهای حوزه خلیج فارس مشتریان فراوانی دارد .

قارچ دنبلان یا همان ترافل در فرانسه به الماس آشپزخانه معروف است وجزو مواد غذایی لوکس درآن کشور به شمار می رود .

به گفته رئیس اداره منابع طبیعی وآبخیز داری شهرستان مشگین شهر امسال به جهت بارشهای مناسب رویش این قارچ در اراضی مرتعی استان اردبیل بویژه دامنه های سبلان بسیار مناسب بوده بطوریکه تا کنون بیش از ۲۰۰ تن ازاین محصول توسط اهالی منطقه برداشت وتحویل صادر کنندگان شده است.

علی اسماعیل اوغلی افزود برداشت قارچ دنبلان معمولا از نیمه دوم اسفند ماه آغاز می شود وتا نیمه دوم اردیبهشت ماه ادامه می یابد.

وی افزود قیمت این محصول در منطقه از ۲۰۰هزار ریال تا ۴۰۰هزار ریال متغیر است اما در کشورهای خارجی تا چندین برابر این رقم به فروش می رسد. به گفته نعمتی کارشناس تغذیه ، مصرف دنبالان در بهبود بیماری های قلبی و عروقی ، دیابت و سرطان مفید است.

6 Comments (Open | Close)

6 Comments To "ارز آوری ۵میلیون دلاری قارچ «دنبلان» در استان اردبیل"

#1 Comment By ناشناس On 2015/04/26 @ 11:01 ق.ظ

قابل توجه آنهایی که از گرانی در ایران گله مندند و ادعای دولت روحانی در کاهش تورم در کشور را قبول ندارند. در مشگین حتی می توانی دنبالان را کیلویی ۵هزار تومان خرید کنی ولی در اروپا میگن یک کیلو دنبالان برابر با ۲۰میلیون تومان پول ایران است. این از دستاوردهای دولت تدبیر و امید است که قیمت ها را داخل کاهش داده است و محصولات ایرانی به جایگاه واقعی خود در دنیا رسیده است. کاهش شدید قیمت دنبالان در ایران و افزایش قیمت آن در اروپا و کشورهای حاشیه خلیج فارس، مشت نمونه خروار است . کاهش قیمت شومون (اسفناج وحشی)، یمیلیک (شنگ) قانقال (کنگر) از دیگر دستاوردهای دولت یازدهم است. این یعنی کاهش تورم. اگر این روند کاهش قیمت ها ادامه یابد بدون شک در انتخابات مجلس آینده، اصلاح طلبان و کاندیداهای حامی دولت روحانی با پیروزی بر رقبای خود اکثریت مجلس را تشکیل خواهند و در انتخابات دوره دوازدهم ریاست جمهوری ، روحانی مجدداً و با تعداد رای به مراتب بیشتر از دوره یازدهم پیروز خواهد شد.

#2 Comment By ناشناس On 2015/04/26 @ 12:11 ب.ظ

آقا // خانم // ناشناس: واقعا” فهمیدی چه گفتی؟چشم درد چه ربطی به قلنج داره؟!!!!

#3 Comment By زارعی On 2015/04/26 @ 1:01 ب.ظ

چه دست آورد بزرگی به دولت جهت کاشت دنبلان و شمون و صادرات آن تبریک میگم واقعا مشکل مردم حل شد دیگه همه چی آرومه

#4 Comment By شهروند On 2015/04/26 @ 3:36 ب.ظ

ناشناس اول،لدفا جوگیر نشو!!!!عزیزم

#5 Comment By رضایی On 2015/04/26 @ 4:13 ب.ظ

در دولت یازدهم همه چی به همه چی ربط داره . اما در دولت گذشته تورم ۴۰ درصدی ، اختلاس میلیاردی،صدور قطعنامه های فلج کننده بین المللی ،بیکاری و طلاق و …. به دولت ربط نداشت .فقط چند تار موی جوانان به دولت کریمه احمدی نژاد مربوط بود !!

#6 Comment By دلسوز مغان On 2015/04/29 @ 10:47 ق.ظ

ناشناس عزیز خواهشنا در پیام های بعدی خودتان بیشتر دقت فرمایید …مگه با دنبالان میشه جلوی تورم را گرفت و برای جوانان ایران فرصت های شغلی ایجاد کرد چرا شما بدنبال کارهایی نمی روید که افرادی دارای چندین شغل هستند اما افرادی هم هستند جویای کار…..چرا احساساتی پیام میگذارید؟؟؟؟مگه چقدر دونبالان توانسته مستقم وغیر مستقیم ایجاد شغل و در آمدزایی کند؟؟؟مگه محصول دونبالان کاشت میشه که شما دارین از کاهش تورم حرف مینید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟آن شغلی که را دارای اشتغال زایی گویند که دولت برایش اعتبار و بودجه ای در نظر بگیرد نه دونبالان که خدادای هست ……….امیدوارم جملات بنده حقیر برایتان تفهیم شده باشد و دیگر کاربرن محترم سخنان بنده را مورد تایید خودشان قرار دهند.خسته نباشید