امروز: جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : دسامبر 17th, 2014 9:00 | کد خبر : 8097 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

اردبیل از امن ترین استان های کشور است

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اردبیل گفت: طبق آمار، استان اردبیل با توجه به پرونده‌های خشونت در بعضی از مناطق کشور یکی از امن‌ترین استان‌های کشور به شمار می‌رود.

به گزارش مغانه، یوسف خدادادی در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان پارس‌آباد با بیان اینکه سالانه به بیش از یک میلیون پرونده در دادگستری‌های کشور رسیدگی می‌شود، اظهار کرد: در راستای کاهش بیش از حد جرایم در استان اردبیل باید با ایجاد برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و ایجاد فرصت اشتغال در بین جوانان بیش از پیش تلاش کنیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اردبیل با اشاره به اینکه سالانه به 9 هزار و 500 فقره پرونده در سطح استان رسیدگی می‌شود، گفت: در راستای کاهش جرایم در استان اردبیل باید با ایجاد برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و ایجاد فرصت اشتغال در بین جوانان بیش از پیش تلاش کنیم.

خدادادی بر ترویج ازدواج آسان و ترویج این امر بین خانواده‌ها و جوانان تاکید کرد و افزود: آمار ازدواج رو به کاهش است به طوری که امسال تنها در شهرستان پارس‌آباد 20 الی 30 درصد افزایش طلاق را شاهد بودیم.

فرماندار شهرستان پارس‌آباد نیز با بیان اینکه در سال‌جاری بیش از 8 هزار تماس انجام شده است، بیان کرد: در سال گذشته بیش از 10 کیلوگرم انواع مواد مخدر توسط ماموران کشف و ضبط شده بود که امسال در طول هشت ماهه گذشته به 11 کیلوگرم رسیده و باید در خصوص کاهش آمار مواد مخدر بیشتر تلاش شود.

ناصر نصیری همچنین از کاهش 90 درصدی درگیری‌های خیابانی خبر داد و گفت: با پلمب بیش از 130 قلیان‌سرا آمار خشونت کاهش چشمگیری داشته و موجب رضایت شهروندان نیز شده است.

حجت‌الاسلام حبیب برومند نماینده مردم شهرستان‌های پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی نیز از صدا و سیمای مرکز اردبیل در خصوص پخش برنامه‌های فرهنگی تقدیر و تشکر کرد و افزود: صدا و سیمای مرکز اردبیل نقش بسزایی در کاهش جرایم داشته و با تولید برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی و با ایجاد برنامه برای نوجوانان و جوانان در خصوص کاهش جرم می‌تواند نقش مناسبی در جهت اطلاع‌رسانی برای خانواده‌ها در کاهش جرایم داشته باشد.

در پایان حجت‌الاسلام اسدزاده نماینده ولی‌فقیه در سپاه و امام جمعه موقت پارس‌آباد بر امر به معروف و نهی از منکر و اقامه نماز جماعات در ادارات تاکید کرد و افزود: در جهت امر به معروف و نهی از منکر، مبارزه با فساد و بدحجابی بیش از 5 هزار بسیجی در 124 واحد از پایگاه‌های شهرستان پارس‌آباد در حال فعالیت هستند. (فارس)

DSC_0021 DSC_0023 DSC_0030

اخبار مرتبط

نظرات

زارعی

با سلام
درست است که منشاء همه ی ناهنجاریهای منطقه و پارس آباد در قلیانسرا ها طراحی میشد ولی بستن این فساد خانه را فقط در کارنامه ی فرماندار محبوب و سابق این شهرستان باید جستجو کرد آقای بیگدیلو هر جا هستی خدا پشت و پناهت باشه