امروز: شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
زمان انتشار : آگوست 20th, 2014 6:03 | کد خبر : 6600 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

ارتقای پارس آباد به فرمانداری ویژه از مطالبات اصلی مردم این شهرستان است

نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار در مجلس شورای گفت: ارتقای پارس آباد مغان به فرمانداری ویژه ار مطالبات و خواسته های اصلی مردم ولایت مدار این شهرستان مرزی است.

به گزارش مغانه، حجت الاسلام حبیب برومند، در اجتماع مردم پارس آباد که معاون پارلمانی رییس جمهور نیز حضور داشت افزود: سفر استانی رییس جمهور و اعضای هیات دولت به استان اردبیل آثار و برکات متعددی برای منطقه به همراه خواهد داشت.

وی، اصلی ترین مطالبه مردم پارس آباد مغان از رییس جمهور، الحاق این شهرستان به منطقه آزاد ارس عنوان کرد و گفت: تحقق این مهم موجب پیشرفت روز افزون و رونق همه جانبه پارس آباد خواهد شد.

وی،چهارخطه کردن محور پارس آباد –اردبیل، احداث راه آهن اردبیل –پارس آباد و اتصال آن به شبکه ریلی جمهوری آذربایجان، تسریع در عملیات اجرایی کانال پایاب خداآفرین، احداث سد دیکداش، تکمیل بیمارستان 120تخت خوابی پارس آباد، ایجاد فرصت های جدید شغلی، رفع مشکل کمبود آب روستاهای منطقه، تکمیل تصفیه خانه فاضلاب شهری پارس آباد، ساماندهی رودخانه ارس، خروج کشت و صنعت و دامپروری مغان از اصل 44، تکمیل مسلای بزرگ شهر پارس آباد، حل مشکل سند مالکیت اراضی منطقه، توجه بیشتر به بخش کشاورزی و جبران خسارت وارده به کشاورزان، کمبود سرانه ورزشی و حل اختلاف بین عشایر و منابع طبیعی و کشت و صنعت های منطقه را از مشکلات و نیازهای اساسی این منطقه اعلام کرد.

برومند، با بیان اینکه هم اکنون حدود 60واحد صنعتی و اقتصادی تعطیل و نیمه تعطیل در این منطقه وجود دارد گفت: با فعال سازی این کارخانه ها و واحد های تولیدی بخش زیادی از مسکل بیکاری منطقه برطرف می شود.

اخبار مرتبط

نظرات