- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - http://moghanehonline.ir -

ادارات استان برای دوگانه سوز کردن وسایل گرمایشی اقدام کنند

به گزارش مغانه، فیروز خدایی در جلسه مديريت بحران در شركت گاز شهرستان پارس آباد، با اشاره به مصرف 65 درصد انرژي در بخش خانگي افزود: متاسفانه بيشترين سهم مصرف گاز در اين بخش بوده كه مي توان با فرهنگ سازي و مديريت صحيح از اين نعمت الهي در بخش توليد و اشتغالزايي استفاده نمود.

وي ادارات و مراكز دولتي و نيز مدارس را از عمده مصرف كنندگان گاز طبيعي برشمرد و بر لزوم دو گانه سوز شدن سيستم گرمايشی اين مراكز و نانوایی های استان تاكيد كرد.

مديرعامل شركت گاز استان، ضمن تقدير از رسانه ملي كه طي ساليان اخير بيشترين همكاري را در امر فرهنگ سازي و خدمات رساني به مردم شريف استان داشته، ابراز اميدواري كرد با ادامه پخش برنامه هاي آموزشي زمينه آشنايي هرچه بيشتر مصرف كنندگان گازطبيعي با روشهاي استفاده ايمن و بهينه از اين نعمت الهي فراهم گردد.

ناصر نصيري فرماندار پارس آباد نیز گفت: تغيير الگوي مصرف به خصوص در فصل زمستان باعث مي شود تا در مصرف سوخت صرفه جويي چشم گيري بعمل آيد.

وي ضمن اعلام امادگي فرمانداري پارس آباد براي مواجهه با شرايط بحراني ابراز اميدواري كرد با همكاري في مابين شاهد كمترين ميزان افت فشار گاز در فصل زمستان باشيم.

اسلامی، مديركل مديريت بحران استان اردبيل به شرايط اقليمي استان در فصل زمستان اشاره كرد و از آمادگي حداكثري اداره مطبوع خويش در مواجهه با شرايط بحراني خبر داد.

مديركل پدافند غيرعامل استان نيز به اهداف پدافند غيرعامل اشاره كرد و گفت: طبق دستورالعمل مقام معظم رهبري به دستگاه هاي اجرايي موظفيم قبل از وقوع بحران زمينه مديريت و كنترل عوامل ريسك پذير را در كشور فراهم نماييم.

ساداتي افزود: تلاش مي كنيم تا سند جامع و طرح منسجم پدافند غيرعامل را هرچه سريعتر تهيه و تدوين كنيم تا نسبت به عملياتي كردن آن اقدامات جدي انجام شود.

وي با بيان اينكه بيش از هر زمان ديگر رعايت مقررات و ضوابط پدافند غيرعامل مي تواند حركتي موثر و راهگشا در اين زمينه باشد افزود: ما با تدوين سند جامع در اين زمينه مي كوشيم تا در يك برنامه كلي موارد ضروري را مشخص و به مسئولان استاني متذكر شويم تا شاهد كمترين ميزان تبعات ناشي از حوادث باشيم.

مديركل پدافند غيرعامل استان اردبيل از مديرعامل شركت گاز كه همكاري سازنده اي در زمينه پدافند غيرعامل داشته اند تقدير بعمل آورد.

جلسه مديريت بحران شركت گاز استان اردبيل همه ساله و همزمان با آغاز فصل زمستان به صورت منسجم در نواحي مورد نظر برگزار و نتايج صورتجلسات به طور مدون طي جلسات آتي پيگيري مي شود.