امروز: جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : می 28th, 2014 4:55 | کد خبر : 4727 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

احداث صنایع تبدیلی به رونق بخش کشاورزی پارس آباد می انجامد/تکمیل طرح توسعه فرودگاه تا دهه فجر

فرماندار پارس آباد گفت: احداث صنایع تبدیلی و تکمیلی وابسته به کشاورزی در منطقه، منجر به توسعه و شکوفایی بخش کشاورزی این شهرستان می شود.

IMG_8515

ایرج بیگدلو، روز چهارشنبه به خبرنگار مغانه گفت: تاسیس و راه اندازی صنایع تبدیلی همچنین موجب جلوگیری از خروج محصولات زراعی، ایجاد فرصت های جدید شغلی و افزایش میزان درآمد منطقه خواهد شد.

وی، ادامه داد: به علت فقدان صنایع تبدیلی و تکمیلی، محصولات کشاورزی این منطقه برای فرآوری به استان های دیگر حمل می شود و این خود باعث ایجاد مشکلات زیادی می شود.

وی، به حمایت استاندار از سرمایه گذاران و سرمایه گذاری بخش خصوصی اشاره و بیان کرد: نظر استاندار فرصت دهی به مالکان واحدهای صنعتی و تولیدی تعطیل و راکد و اعتماد سازی بین سرمایه گذاران است.

وی، اضافه کرد: در این راستا ما پروسه اعتماد سازی برای جلب سرمایه گذار را در دستور کارقرار داده ایم و در صورت مشارکت و سرمایه گذاری، از آنان به صورت جدی و عملی حمایت خواهیم کرد.

او، طرح شبکه پایاب خداآفرین را از عظیم ترین پروژه های ملی سطح کشور دانست و با تاکید بر تسریع در روند اجرایی این شبکه، گفت: با بهره برداری از طرح بزرگ، آمار بیکاری در این منطقه کاهش و سطح اراضی زیرکشت و تولید محصولات زراعی و باغی در این شهرستان به میزان چشمگیری افزایش خواهد یافت.

بیگدلو، با اعلام اینکه کشاورزی بزرگترین پتانسیل و ظرفیت پارس آباد مغان محسوب می شود، به زهدار شدن زمین های کشاورزی حاشیه کانال های انتقال آب اشاره و بیان کرد: ما باید از امکانات موجود در زمینه آب و خاک به نحو مطلوب و شایسته استفاده کنیم.

او، با اشاره به اینکه پارس آباد به عنوان یکی از قطب های کشاورزی کشور مطرح است، تصریح کرد: خاک زراعی این شهرستان از مرغوبیت بالایی برخوردار بوده و مستعد سه بار کشت در یک سال زراعی می باشد.

وعده بدون عمل نخواهم داد

فرماندار پارس آباد گفت: به هیچ عنوان وعده بدون عمل به مردم نخواهم داد ولی تمام تلاش و توان خود را صرف تحقق مطالبات به حق شهروندان و پیگیری مشکلات و نیازهای واقعی آنان خواهم کرد.

وی، با بیان اینکه مسوولان نباید با دادن اطلاعات غلط و قول های غیرممکن و دروغین، سطح توقعات و انتظارات مردم را افزایش دهند، اظهار کرد: مدیران دستگاه های اجرایی براساس قانون وظیفه دارند رسیدگی دقیق به مشکلات مردم را در دستور کار خود قرار دهند و از دادن وعده های کذایی خودداری کنند.

او، با اظهار اینکه مسوولان باید آستانه تحمل شان در برابر انتقادات و پیشنهادات سازنده رسانه ها بالا ببرند، افزود: اگر بردباری و شکیبایی و آستانه تحمل مسوولان پایین باشد بدون شک در رسیدگی به مشکلات و درخواست های مردم، متناسب با شان و منزلت آنان رفتار نخواهد شد.

وی ، خبرنگاران را چشمان تیزبین جامعه دانست و اظهار کرد: قطعاً نقد سازنده و دلسوزانه خبرنگاران رسانه ها، مسوولان را در اجرای صحیح برنامه ها یاری می کند.

فعالیت337واحد نانوایی در پارس آباد

بیگدلو، از فعالیت 337واحد نانوایی در سطح شهرستان پارس آباد خبر داد و گفت: امتیاز نانوایی در گذشته به صورت بی رویه داده شده به طوری که این شهرستان هم اکنون با 187واحد نانوایی مازاد مواجه است.

فرماندار پارس آباد، افزایش بی ضابطه تعداد نانوایی ها و گرانی قیمت نان در آذربایجان شرقی و نیز در جمهوری آذربایجان را در کمبود نان که هر از گاهی در منطقه رخ می دهد و ایجاد اختلال در پخت و پز نان مورد نیاز مردم، بسیار اثربخش دانست و ادامه داد: انتظار ما از اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان این است که موضوع نان را قویاً مدیریت کند تا معضل کمبود نان به کلی برطرف شود و مردم در تمامی ساعات پخت به سهولت به نان تازه و باکیفیت دسترسی داشته باشند.

وی، سهمیه سرانه آردمصرفی این شهرستان را به ازای هر نفر 300/9کیلوگرم در ماه اعلام کرد و گفت: این رقم در کشور هفت کیلوگرم و در اردبیل 200/8کیلوگرم است.

او، از رئیس اداره صنعت و معدن و تجارت این شهرستان خواست شخصاً مدیریت کند تا شبکه عرضه آرد خارج از سیستم حذف و سهمیه آرد پارس آباد تماماً صرف پخت و پز و عرضه در بین مردم این شهرستان شود.

تکمیل طرح توسعه فرودگاه پارس آباد تا دهه فجر

فرماندار شهرستان مرزی پارس آبادگفت: در صورت تزریق به موقع اعتبارات موردنیاز و همت و تلاش مضاعف، طرح تعریض و روکش آسفالت باند فرودگاه این منطقه تا دهه فجر امسال تکمیل و به بهره برداری می رسد.

وی، با اشاره به نقش ویژه این فرودگاه در پیشرفت همه جانبه و عمران و آبادانی دشت مغان، افزود: رونق و فعالیت این فرودگاه علاوه بر پارس آباد، تاثیر زیادی در رونق و شکوفایی مناطق مختلف دشت مغان و حتی استان اردبیل خواهد داشت.

او، بازگشایی و برقراری مجدد پروازهای این فرودگاه را از خواسته ها و مطالبات مهم مردم این خطه عنوان و بیان کرد: به منظور شتاب بخشیدن به روند اجرایی توسعه فرودگاه پارس آباد، چهارمیلیارد ریال از محل اعتبارات عمرانی برای این پروژه پیش بینی شده است.

وی، ازمدیرکل فرودگاه های استان و مسوولان شرکت فرودگاه های کشورخواست گسترش و تجهیز فرودگاه پارس آباد به لحاظ نقش حیاتی آن و نیاز ضروری منطقه، در اولویت قرار دهند و با تخصیص اعتبارات کافی از محل منابع شرکت فرودگاه های کشور، به تکمیل هرچه سریع تر طرح های دردست اجر کمک کنند.

 

اخبار مرتبط

نظرات