امروز: پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : مارس 6th, 2016 5:21 | کد خبر : 17312 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

اجرای طرح های مشارکتی موجب ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری می شود

فرماندار پارس آباد گفت: اجرای پروژه های مشارکتی با بخش خصوصی سبب ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری این شهر مرزی می شود.

اکبر صمدی روز یکشنبه در جلسه ابلاغ بودجه سال ۹۵شهرداری پارس آباد افزود: مشارکت عمومی و سرمایه گذاری بخش های غیر دولتی در طرح های شهرداری، در عمران و آبادانی شهر و درآمدزایی پایدار برای این نهاد بسیار اثربخش است.
وی برضرورت حمایت از سرمایه گذار و رفع موانع سرمایه گذاری در این شهر تاکید کرد و گفت: جلب مشارکت مردمی برای سرمایه گذاری در پروژه های مشارکتی شهری و حل پیچ و خم بوروکراسی اداری موجب می شود تا سرمایه گذاران بزرگ با خیالی راحت و بدون دغدغه در طرح های شهرداری ها ورود پیدا کنند.
به گفته وی اگر سرمایه گذار در بوروکراسی اداری شهرداری و شورای شهر گیر کند نسبت به سرمایه گذاری به میل و پشیمان خواهد شد.
او با اعلام اینکه عمده ترین رقم درآمد پایدار شهرداری ها باید از محل طرح های مشارکتی با بخش غیر دولتی باشد نه از اعتبارات دولتی، بر ضرورت گره گشایی از پروژه های مشارکتی و حمایت واقعی از سرمایه گذاران تاکید کرد.
وی با اشاره به بودجه حدود ۲۴۱میلیارد ریالی شهرداری پار س آباد در سال ۹۵ گفت: این بودجه در حد و شان پارس آباد به عنوان دومین شهر بزرگ استان اردبیل نیست.
وی بر ضرروت اصلاح ردیف های درآمدی و ایجاد یکسری ردیف های درآمدی جدید و نیز ایجاد روش های نوین تامین درآمد پایدار برای شهرداری تاکید کرد و ادامه داد: همچنین نیاز است کمیسیون های مختلف فعال و ایجاد و از ظرفیت های قانونی اعم از کمیسیون های ماده ۱۰۰ماده ۵۰ قانون شهرداری ها و توافق تملک، ممیزی املاک و همچنین ساخت و ساز برای درآمد زایی استفاده شود.
فرماندار پارس آباد بر ضرورت جلوگیری از تخلفات ساختمانی و ساخت و سازهای غیر مجاز تاکید و بیان کرد: طبق قانون در بحث ساخت و ساز غیرقانونی و بدون مجوز، شهرداری می تواند عملیات ساخت را حین اجرا تا زمانی که محصور نشده راساً متوقف کند.
صمدی از شهردار و شورای شهر خواست تا برای عمران و بهبود وضع شهر پارس آباد پروژه های بزرگ تعریف و اجرا کنند.
وی تعامل و همکاری سازنده بین شهرداری و دستگاه های دولتی را در رفع مشکلات شهری اثرگذار دانست و نسبت تحقق این مهم اعلام امادگی کرد.
وی همچنین از تشکیل کمیته های حفاری و وصول مطالبات شهرداری از ادارات دولتی خبر داد و افزود: اگر دستگاهی بدهی خود به شهرداری را نپردازد، از اعتبارات آن اداره کسر و به حساب شهرداری واریز خواهد شد.
وی اعتبارات تخصیص یافته به شهرداری پارس آباد را بسیار ناچیز دانست گفت: تلاش خواهیم کرد در سال آینده اعتبارات مناسبی به شهرداری های منطقه به خصوص پارس آباد اختصاص داده شود.
او با یادآوری فرارسیدن عید نوروز از شورای شهر و شهرداری پارس آباد خواست تا تنظیف و رفت و روب شهر و برنامه ریزی برای استقبال از مسافران نوروزی را در دستور کار خود قرار دهند.

اخبار مرتبط

نظرات