- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - http://moghanehonline.ir -

اتصال راه آهن جمهوری آذربایجان به استان اردبیل و ایجاد بندر خشک ره آورد استانی کمیسیون ایران و آذربایجان

به گزارش مغانه آنلاین به نقل از ایرنا،محمود واعظی در ارزیابی نتایج نشست کمیسیون مشترک ایران و آذربایجان بویژه در زمینه استان های همسایه این کشور افزود: حضور استانداران اردبیل و آذربایجان شرقی دراین کمیسیون و نیز همراهی نمایندگان بخش خصوصی این دو استان و نیز استان آذربایجان غربی در نشست ها نتایج مثبتی در پی داشت.
وی بیان کرد: در جریان برگزاری نشست های کمیسیون علاوه بر توافق در باره اتصال راه آهن و بندر خشک در استان اردبیل ، توافق هایی هم در زمینه تراکتور سازی صورت گرفت و راجع به صادرات این استان ها به نخجوان و جمهوری آذربایجان نیز مذاکراتی شد و در مجموع ارزیابی از حضور استانداران اردبیل و آذربایجان شرقی در این نشست ها بسیار مثبت است.
وی بیان کرد: یکی از تصمیمات در اجلاس سال گذشته (اجلاس دهم) این بود که به همکاری های استانی توجه ویژه ای داشته باشیم و به همین دلیل سفرهایی انجام شد، اینجانب به همراه آقای شاهین مصطفی اف، وزیر اقتصاد آذربایجان در تبریز نشست مشترک داشتیم و آقای خدابخش استاندار اردبیل هم به همراه هیات اقتصادی آبان ماه سفری به باکو داشته و همکاری ها و مذاکرات خیلی خوبی هم در آنجا داشتند.
وی بیان کرد: نتیجه این رفت و آمدها و دید و بازدیدها این شد که در یازدهمین کمیسیون مشترک، استانداران اردبیل و آذربایجان شرقی به همراه تعدادی از بازرگانان از اردبیل، ارومیه و تبریز حضور داشتند و به نظر می رسد این امر موجب نزدیکتر شدن همکاری ها خواهد شد.
یازدهمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و آذربایجان هفته گذشته به مدت سه روز در باکو و نخجوان برگزار شد. مجید خدابخش استاندار اردبیل و اسماعیل جبارزاده استاندار آذربایجان شرقی هم در قالب هیات ایرانی در این کمیسیون حضور داشتند.