امروز: پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : دسامبر 31st, 2016 11:23 | کد خبر : 20318 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

اتصال راه آهن جمهوری آذربایجان به استان اردبیل و ایجاد بندر خشک ره آورد استانی کمیسیون ایران و آذربایجان

رییس ایرانی کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و آذربایجان گفت: توافق در باره اتصال راه آهن جمهوری آذربایجان به پارس آباد مغان و ایجاد بندر خشک و نیز برخی همکاری ها در زمینه تراکتورسازی از جمله ره آورد مهم استانی کمیسیون مشترک دو کشور در باکو بود.

به گزارش مغانه آنلاین به نقل از ایرنا،محمود واعظی در ارزیابی نتایج نشست کمیسیون مشترک ایران و آذربایجان بویژه در زمینه استان های همسایه این کشور افزود: حضور استانداران اردبیل و آذربایجان شرقی دراین کمیسیون و نیز همراهی نمایندگان بخش خصوصی این دو استان و نیز استان آذربایجان غربی در نشست ها نتایج مثبتی در پی داشت.
وی بیان کرد: در جریان برگزاری نشست های کمیسیون علاوه بر توافق در باره اتصال راه آهن و بندر خشک در استان اردبیل ، توافق هایی هم در زمینه تراکتور سازی صورت گرفت و راجع به صادرات این استان ها به نخجوان و جمهوری آذربایجان نیز مذاکراتی شد و در مجموع ارزیابی از حضور استانداران اردبیل و آذربایجان شرقی در این نشست ها بسیار مثبت است.
وی بیان کرد: یکی از تصمیمات در اجلاس سال گذشته (اجلاس دهم) این بود که به همکاری های استانی توجه ویژه ای داشته باشیم و به همین دلیل سفرهایی انجام شد، اینجانب به همراه آقای شاهین مصطفی اف، وزیر اقتصاد آذربایجان در تبریز نشست مشترک داشتیم و آقای خدابخش استاندار اردبیل هم به همراه هیات اقتصادی آبان ماه سفری به باکو داشته و همکاری ها و مذاکرات خیلی خوبی هم در آنجا داشتند.
وی بیان کرد: نتیجه این رفت و آمدها و دید و بازدیدها این شد که در یازدهمین کمیسیون مشترک، استانداران اردبیل و آذربایجان شرقی به همراه تعدادی از بازرگانان از اردبیل، ارومیه و تبریز حضور داشتند و به نظر می رسد این امر موجب نزدیکتر شدن همکاری ها خواهد شد.
یازدهمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و آذربایجان هفته گذشته به مدت سه روز در باکو و نخجوان برگزار شد. مجید خدابخش استاندار اردبیل و اسماعیل جبارزاده استاندار آذربایجان شرقی هم در قالب هیات ایرانی در این کمیسیون حضور داشتند.

اخبار مرتبط

نظرات