- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - http://moghanehonline.ir -

آینده مبهم انتخاب فرماندار در شهرستانهای مغان ؟!

به گزارش مغانه به نقل از آزادلو، شهرستان پارس آباد که سال گذشته با استعفای دو فرماندار و حتی معاونت فرماندار در کنار خالی بودن سمت بخشداری مرکزی همراه بود، در لای دخالت های نابجای برخی ها همچنان با مشکلات فراوانی روبرو است. آن چیز که عیان است ناصر نصیری به صورت کاملا شفاف از سمت فرمانداری پارس آباد برای حضور در انتخابات آتی از حوزه شهرستان گرمی مغان استعفا داده است.

از این رو انتخاب فرماندار جدید برای این شهرستان موضوع اصلی سیاستمداران و رسانه های منطقه تاکنون بوده است. ابتدا انتخاب احمدی(فرماندار خلخال) به این سمت و بعدها انتخاب حلیم(فرماندار بیله سوار) برای این پست حساس شنیده شد. اما در روزهای اخیر انتخاب “صادق سروری” مدیرکل فعلی امور سیاسی و انتخابات استانداری اردبیل در جریان است تا این چهره اعتدالی و ارزشی مسئولیت سنگین فرمانداری شهرستان مرزی پارس آباد را قبول کند.
باید دانست در شرایط حاضر مسئولیت فرمانداری پارس آباد در حالی به سروری پیشنهاد می شود که این شهرستان در عرض چهار ماه شاهد استعفای پرسر و صدای دو فرماندار بوده است و نماینده این شهرستان نیز اختلافاتی با برخی مسئولان ارشد استانداری دارد.

گرمی؛ شهرستان دیگر مغان که تاکنون بنا به دلایلی که استاندار آن را تکمیل پروژه های حساس منطقه مغان می نامد و با وجود تغییر دولت، فرماندار آن ابقاء شد. اما تغییر فرماندار شهرستان گرمی مغان نیز از ماه ها پیش مورد بحث مردم و رسانه ها است. بیشتر این تغییر با آرام حلیم(فرماندار بیله سوار) گفته می شود که فرماندار فعلی شهرستان گرمی نیز در گفتگوی مطبوعاتی وجود چنین شایعاتی را رد نکرد.

با این وجود باید منتظر ماند تصمیم استاندار به عنوان مقام عالی دولت در استان چه خواهد بود تا در نتیجه وضعیت شهرستان های مغان روال عادی به خود بگیرد و آرامش سیاسی این شهرها را فرا گیرد. انتظار مردم نیز از دولت تدبیر و امید نیز بلاشک همین است.

2 Comments (Open | Close)

2 Comments To "آینده مبهم انتخاب فرماندار در شهرستانهای مغان ؟!"

#1 Comment By استاد علوم سیاسی On 2015/04/05 @ 12:20 ب.ظ

این نشان از یک ضعف نمانیده است که با لج بازی با مسولان کشوری و استانی نتوانسته یک فرماندار ثابت برای منطقه انتخاب کند چه طور به مشلات منطقه رسیدگی می کند من نمی دانم حیف به رای که به برومند دادم الان وجدانم عذابم می دهد….

#2 Comment By علی رضا ارژنگی (روزنامه نگار) On 2015/04/06 @ 2:37 ب.ظ

سروری بنابه دلایلی فرماندار شهرستان پارس آباد مغان نخواهد شد. من صریحا می گویم آقای صادق سروری مدیر کل سیاسی و انتخابات فعلی ا ستانداری اردبیل بنابه دلایلی فرماندار شهرستان مرزی پارس آباد مغان نخواهد شد کاش که میشد. چون آقای سروری در طول ۳۶ سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی عهده دار مسوولیت های حساس، پیچیده و کلیدی را داشته و هم اکنون نیز دارد. ایشان فرد لایق، مجرب ، کاردان و یکی از مدیران توانمد و استاد علوم سیاسی صاحب نظردر مسایل مختلف می باشد لازم به ذکر است آقای صادق (فاضل) سروری به قول خود ایشان عشایر زاده بوده و اهل این دیار ( دشت همیشه سر سبز مغان) می باشد پس منتظر بمانیم تا دولت تدبیر و امید دکتر حسن روحانی علی الخصوص دکتر مجید خدابخش استاندار محترم اردبیل برای تعیین و معرفی فرماندار توانمند و در شان این خطه از میهن اسلامی برای این شهرستان مرزی که دومین شهرستان پر جمعیت استان اردبیل و یکی از قطبهای بزرگ کشاورزی، دامی وباغی کشور محسوب میشود و به هیچ وجه قابل مقایسه با سایر شهرستانهای استان و حتی با برخی از مراکز استانها نیست و از استعدادهای خدادادی قوی و منحصر بفرد و پتانسیل ها و قابلیتهای فراوان نیز بر خوردار است از سوی دیگر وجود دو شرکت و بنگاه عظیم اقتصادی ( شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان و شرکت ملی کشت وصنعت و دامپروری پارس و دومین شبکه مدرن ومجهز آبرسانی کشورو اجرای بزرگترین پروژه سد پایاب خدا آفرین که با تکمیل و احداث آن بیش از ۶۵ هزار هکتار از اراضی دیم شهرستانهای پارس آباد مغان و بیله سوار مغان به آبی تبدیل و در نهایت مغان دیگر در حال ایجاد شدن میباشد فرماندار توانا و توانمنداتتخاب و معرفی نماید نه فرمانبردار