امروز: جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : اکتبر 4th, 2015 7:52 | کد خبر : 14105 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

آموزش و پرورش پارس آباد رتبه برتر استانی را در پروژه مهر کسب کرد

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: براساس ارزیابی بازرسان وزارتی، آموزش و پرورش پارس آباد در عملکرد پروژه مهر ۹۴، موفق به کسب رتبه برتر استانی شد.

به گزارش مغانه، سپهری در جلسه مجمع خیرین مدرسه پارس آباد افزود: بدون مشارکت و کمک خیرین مدرسه ساز، حل مشکل کمبود فضای فیزیکی و تجهیزات آموزشی امکان پذیر نیست.

وی کمبود کلاس درس را از مشکلات مهم آموزش و پرورش پارس آباد عنوان کرد و خواستار مشارکت فعال خیرین و نیکوکاران در امر مقدس مدرسه سازی شد.

فرماندار پارس آباد نیز گفت: اگر مشارکت خیرین در احداث مدارس نباشد دولت به تنهایی قادر به تامین اعتبار آن نیست و در این امر خیرین و نیکوکاران کمک شایانی به مردم کرده اند و خیرین این شهرستان در استان زبانزد عام و خاص است .

مهدی احمدی با بیان اینکه در هر جامعه ای که قانون اجرا نشود آن جامعه پا برجا نمی ماند، به اعضای خیرین مدرسه ساز یاد آور شد که به رعایت دقیق قوانین موجود و آیین نامه ها و  اساسنامه تشکیل مجمع توجه ویژه داشته باشند .

فرماندار پارس آباد از راه اندازی ۳ باب مدرسه با مشارکت  خیرین مدرسه ساز خارج از کشور و بنیاد برکت خبر داد و افزود: در حال حاضر یک باب مدرسه با مشارکت بانک ملت در حال احداث است  که تعامل و همکاری در انجام امورات بهترین  روش برای حل و تسریع مسائل است.

DSC00814_28065

امید قیامی مدیر کل نوسازی مدارس استان گفت: همه تشکلها و سازمانها باید قانونمند پیش بروند و با تقویت حضور یکدیگر رقابت های سازنده را بین خود نهادینه کنند و با رقابت از نوع حذفی نباید خود را از معیار و ملاک های جوامع مترقی دور کنیم.

وی با بیان اینکه بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ کلاس درس در استان اردبیل نیازمند مقاوم سازی است افزود: عملیات تخریب و بازسازی بخشی از این واحدها در حال انجام است.
قیامی با بیان اینکه در مجموع در استان اردبیل برای مقاوم سازی ۵ هزار کلاس درس به ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است، اظهار کرد: اگر بتوانیم این ۵ هزار کلاس درس را مقاوم کنیم بخش عمده‌ای از مشکلات و نارسایی های حوزه آموزشی و فضاهای مرتبط با آن برطرف خواهد شد.

DSC00809_28064
ریئس مجمع خیرین استان اردبیل نیز گفت: با وجود اینکه منابع اعتباری دولت محدود و به حداقل رسیده است خیرین با کمک‌های ارزشمند خود نظام تعلیم و تربیت را در امر آموزش و پرورش نسل آینده یاری و کمک می‌کنند.

جواد قرآن نویس افزود: خیرین مدرسه‌ساز استان در ساخت مدرسه از دولت پیشی گرفته‌اند و روز به‌روز بر تعداد خیرین مدرسه‌ساز افزوده می‌شود که این نشان از حس خیرخواهی مردم اردبیل است.

اخبار مرتبط

نظرات

فرهنگی

آموزش وپرورش پارس اباد اگرچه دراجرای پروژه مهراول شده اما درانتخاب مدیران مدارس ازروی رابطه بازی وباندبازی عمل کرده به طوریکه ازافراد باسابقه اندک درمدیریت یامعاونت مدارس بدلیل سفارش بودن استفاده می کند وافرادباسابقه وکارایی بالا به جهت بی کس بودن درحاشیه مانده اند وبرخی ازمدیران وظایف خودرابه خوبی نمی دانند ودراجتماع معلمان هم دست ازچاپلوسی به مسؤلان دست بر نمی دارند که اگراین چاپلوسی به قیمت تضییع حق معلمان هم بیانجامدصورت می گیرد.