- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - http://moghanehonline.ir -

آموزش‌ و ‌پرورش مملو از نیروهای ناکارآمد است

به گزارش مغانه، میرقسمت موسوی اصل در گفت و گو با خبرگزاری خانه ملت با اشاره به اینکه وزارت آموزش و پرورش با جمعیت زیادی از افراد بی تخصص و ناکارآمد مواجه است گفت: وزیر آموزش و پرورش پیش از این، از استخدام ۵۰ هزار نیروی ناکارآمد در این وزارتخانه خبر داده بود و امروز این عدد با بررسی های جدید به ۱۱۶ هزار نفر رسیده است که این مسئله مشکلات جدی برای ساختار آموزش و پرورش ایجاد کرده است.

نماینده مردم مغان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه وزارت آموزش و پرورش نباید کسانی را به کار بگیرد که نتواند از آن ها استفاده کند گفت: با وجود حضور نیروهای مازاد در آموزش و پرورش،این وزارتخانه با کمبود نیروهای متخصص برای تامین معلم در کلاس های درس مواجه است که باید برای حل این مسئله تدابیر جدی اندیشه شود.

به گفته وی تا ۱۰ سال آینده دست کم ۵۰۰ هزار معلم از سیستم آموزشی بازنشسته می شوند و از سوی دیگر با اجرای سیاست های افزایش جمعیت، در سال های پیش رو با افزایش تعداد دانش آموز رو به رو می شویم که باید با برنامه ریزی به گونه ای عمل شود که علاوه بر جبران خروج معلمان از سیستم آموزشی، دانش آموزان جدید الورود نیز خدمات مطلوبی در آموزش و پرورش دریافت کنند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید با تدوبن بسته ای جامع با سیاست گذاری دقیق در بخش آموزش و پرورش زمینه را برای بالندگی این وزارتخانه و خروج نیروهای ناکارآمد از آن فراهم کرد.

2 Comments (Open | Close)

2 Comments To "آموزش‌ و ‌پرورش مملو از نیروهای ناکارآمد است"

#1 Comment By پارس اباد سوخته On 2015/06/09 @ 3:15 ق.ظ

جناب میرقسمت موسوی اصل با حبیب برومند هم دست شده اید و نگذاشته اید پارس آباد به منطقه آزاد تجاری دست یابد………هر دو اصلیتی گرمی دارند قابل توجه خوانندگان…..

#2 Comment By فرزاد On 2015/06/09 @ 4:48 ب.ظ

البته خود ایشان یکی از نا کار امدترین فرد این جامعه هستند که از این نظر در صدر میباشد.