- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - http://moghanehonline.ir -

آمار سقط غیرقانونی جنین در جامعه نگران کننده است

IMG_0008

به گزارش مغانه، ولی کریمی روز پنجشنبه در اولین جلسه شورای فرهنگی عمومی این شهرستان در سال 93، با ابراز تاسف و انتقاد از سیر صعودی آمار سقط غیرقانونی جنین، افزود: سقط جنین، عملی خلاف قانون و شرع است و باید با عاملان آن بر اساس قانون به شدت برخورد شود.

وی، با بیان اینکه طبق قانون، سقط جنین فقط در موارد محدود و با حکم دستگاه قضایی مجاز است، ادامه داد: طبق نظر دین مبین اسلام، اگر کسی جنینی را عمداً سقط کند مثل این است که آدمی را کشته است و حرام الهی را مرتکب شده و روز قیامت باید در مقابل این عمل جوابگو باشد.

او، اضافه کرد: ارزش انسان در نزد خداوند متعال به حدی است که اگر کسی جان انسانی را بگیرد ،جانی در مقابل آن باید داده شود، و این یعنی شدیدترین مجازات.

کریمی، ترویج آموزه های دینی و فرهنگ سازی در بین خانواده ها را از راهکارهای اصلی جلوگیری از رواج سقط جنین در جامعه دانست و گفت: برای نیل به این هدف، روحانیون و علما و مبلغان دینی، وظیفه بسیار مهم خطیری دارند.

گلزاده، دادستان پارس آباد نیز با تشریح مجازات و احکام قضایی مرتکبین به جرم سقط جنین، گفت: در این زمینه بر اساس قانون، نیازی به طرح شکایت ازسوی والدین نیست لذا با پزشکان و ماما هایی که این جرم را مرتکب شوند به شدت و بدون اغماض برخورد خواهد شد.

درادامه، “تمجید زاده” کارشناس و دکتر “صادق زاده” مدیر شبکه بهداشت ودرمان، دکتر “سنگ سفید” رئیس پزشکی قانونی و دکتر “اسماعیلی” رئیس نظام پزشکی شهرستان پارس آباد به ارائه راهکار و بیان نظرات و دیدگاه های خود در خصوص نحوه جلوگیری از ترویج سقط جنین پرداختند.

در این جلسه همچنین برخی اعضاء دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را پیرامون موضوع جلسه مطرح کردند.

DSC_0065

IMG_0003 IMG_0006 IMG_0007 IMG_0010 IMG_0014

به گزارش مغانه، در جلسه شورای فرهنگ عمومی پارس آباد، تصمیمات مهمی با هدف جلوگیری از اشاعه پدیده مذموم سقط جنین در این شهرستان اتخاذ گردید.