امروز: پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
زمان انتشار : مارس 6th, 2015 9:49 | کد خبر : 9679 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

آقای نصیری! بهتر است به جای فرافکنی، از مردم پارس آباد عذرخواهی کنید/اینکه چهار ماه پیش حکم احدزاده منقضی شده، خلاف واقع است

دفتر نماینده پارس آباد و بیله سوار در مجلس شورای اسلامی طی جوابیه ای به اظهارات و ادعاهای ناصر نصیری فرماندار مستعفی این شهرستان پاسخ داد.

به گزارش مغانه، متن این جوابیه که در خروجی پایگاه اطلاع رسانی حبیب برومند نیز قرار گرفته بدین شرح است.

با توجه به سخنان دستپاچه و فرافکنانه فرماندار سابق پارس آباد، جناب آقای نصیری، که طی یک نشست خبری صورت گرفت لازم دیدیم برخی مطالب را من باب روشن کردن فضای سیاهنمایی شده توسط ایشان، مطرح کنیم تا مردم در یک فضای شفاف تر به قضاوت بنشینند. همین جا باید یادآور شویم که دفتر نماینده با انتقادات رسانه ها و فعالین منطقه هیچ مخالفتی نداشته و از هر انتقادی، هر چند تند استقبال می کند، و رویه دفتر نیز این را نشان داده است که تنها در موارد معدود و انگشت شماری که هجمه و توهین یا اتهام مستقیم و کذب و در گستره وسیع صورت گرفته اقدام به پاسخ گویی و دفاع کرده است.
اما این بار ماجرا از جایی شروع شد که فرماندار سابق پارس آباد که علی رغم قول قبلی خود، از آغاز مسئولیتش در این شهر خود را برای انتخابات آتی آماده می کرد به ناگاه با بخش نامه وزیر کشور مواجه شد و مجبور شد قبل از اول اسفند استعفا بدهد تا امکان شرکت در انتخابات مجلس را داشته باشد اما ظاهرا ایشان امیدوار بوده است که پس از استعفا نیز تا چندین ماه در سمت فرمانداری بماند و از این موقعیت برای تبلیغات انتخاباتی استفاده نماید. اما دوباره به ناگاه خبری رسید که باعث شد همه نقشه های ایشان نقش بر آب بشود. نصیری پس از شنیدن خبر موافقت وزیر کشور با استعفایش، با دستپاچگی نشستی خبری با عنوان نشست فرماندار با اصحاب رسانه(بخوانید اولین نشست علنی انتخاباتی ناصر نصیری) تشکیل داده و به جای عذرخواهی از مردم پارس آباد مغان، نوک پیکان را به سمت نماینده مردم گرفته و همه مشکلات شهرستان را به ایشان نسبت داده و مدعی شد که استعفایش نه به خاطر شرکت در انتخابات که به خاطر دخالت های آقای برومند بوده است. وی همچنین اضافه کرده است که چقدر پست و مقام برای عده ای مهم است. اما جالب است آقای نصیری بلافاصله بعد از این سخنان، مغان را به مقصد تهران ترک گفته و بهمراه سایر فرمانداران مستعفی کشور، خدمت وزیر کشور رسیده و عاجزانه تقاضا کرده اند که اجازه دهند تا چند روزی بعد از عید در پست فرمانداری بمانند و از مواهب این پست بهره مند گردند. در واقع نصیری با این رفتار خودش پاسخ خود را گفته و نشان داد که چقدر در حرف و عمل متناقض تشریف دارد و پست و مقام چقدر برایش اهمیت دارد. ایشان با این عمل نشان داد که آیا استعفایش برای احترام به نظر رئیس جمهور و وزیر کشور و استاندار بوده است یا منافع خودش. جناب آقای نصیری، برادر عزیز اگر تاکنون نسبت به نیت شما شک داشتیم با رفتار چند روز اخیرتان دیگر اظهر من الشمس است که نیت شما از همان ابتدای فرماندار شدنتان و سپس استعفا دادنتان مقدمه چینی برای کاندیداتوری انتخابات مجلس بوده است، وگرنه چه دلیلی داشت که درست در روز یک اسفند استعفا دهید؟ جناب نصیری به جای منت گذاشتن بر سر رئیس جمهور و وزیر کشور و سایرین، بیایید صادقانه از مردم عذر خواهی کنید و بگوئید که قصدتان پاک کردن خاطره رد صلاحیت تان در انتخابات مجلس بود که آنهم به نظر بسیار بعید می آید.
آقای نصیری شما در جایی از استقلال قوا سخن گفته اید، برادر عزیز هیچ کس منکر استقلال قوا نیست، اما همانطور که شاید بدانید یکی از وظایف نمایندگان، نظارت بر حسن اجرای قانون و نظارت بر عملکرد نهادهای اجرایی کشور است و انتقادات آقای برومند نیز از همین جنس است، دلیل مخالفت ایشان در یک کلام عبارتست از: انجام ندادن وظایف فرماندار و مشغول شدن به امور شخصی از جمله تبلیغات زودرس انتخابات آتی مجلس و صرف بیت المال و امکانات دولتی در این راستا در کنار عدم اشراف به قوانین و رفتارهای عجیب غریب و خلاف قانون مثل انتصاب افراد آزاد و بدون گزینش در پست های حساس و سایر کوتاهی هایتان.
البته لازم است اضافه کنیم به جرات می گوئیم در طول تمامی دوره های مجلس شورای اسلامی در شهرستان پارس آباد، کمترین اثر گذاری نماینده مردم در تغییرات مسئولین در ادارات شهرستان در دوره فعلی صورت پذیرفته است، و این مقدار تغییر در مقایسه با عملکرد نمایندگان پیشین پارس آباد مغان و بخصوص عملکرد شخص شما در دوران نمایندگی تان در گرمی بسیار ناچیز است. مردم مغان فراموش نکرده اند که در دوره های پیشین نام خانوادگی کارکنان دولت از روئسا گرفته تا نیرو های خدماتی ادارات و دانشگاه های منطقه با هر انتخابات مجلس به یکباره تغییر پسوند داده و کن فیکن می شد و اداره جات و دانشگاه ها به خوابگاه و جولانگاه و محل ارتزاق مستقیم و غیر مستقیم نماینده و اطرافیانشان مبدل می شد. حبیب برومند در این مدت تنها دوبار آنهم به دعوت روئسای دانشگاه برای سخنرانی در دانشگاه حضور پیدا کرده و هیچ دخالتی در بنگاه های علمی مغان نداشته است زیرا معتقد است دانشگاه باید توسط دانشگاهیان اداره شود.
آقای نصیری نکند انتظار داشتید نماینده مردم، تنها نظاره گر سوء تدبیر و ناتوانی و ضعف مفرط علمی و اجرایی و همچنین سوء استفاده شما از قدرت و جایگاه فرمانداری بوده و هیچ اعتراضی نکند؟ چندی پیش خودروی فرمانداری پارس آباد در مسیر پارس آباد به گرمی دچار سانحه شد، سوال اینجاست که جهت انجام کدام وظیفه به گرمی سفر می کردید و همراهانتان چه کسانی بودند؟ آیا اخیرا تبلیغات شخصی نیز به وظایف فرمانداری اضافه شده است؟ آیا هزینه مهمان های پر شماری که شبانه از گرمی به مهمانسرای فرمانداری رفت و آمد می کنند از جیب شخصی پرداخت می شود؟ چرا باید هزینه غذای فرمانداری چند میلیونی باشد؟ آیا نمی توانستید به جای تظاهر به گریه کردن برای افراد مستمند این غذاها را برایشان بفرستید؟ انشااله که الگوی شما مولایمان علی است که از شمع بیت المال برای کار شخصی استفاده نمی کرد.
مشکل شما با حبیب برومند دخالت در انجام وظیفه تان نیست. اتفاقا بالعکس است، شما وظایف فرمانداری خود را فراموش کرده و به اهداف شخصی تان فکر می کنید. گناه حجت الاسلام برومند و آقای احدزاده اینست که بین منافع شما و منافع مردم مغان، شما را انتخاب نکردند و حاضر به شرکت در نقشه شما نشدند، شما حتی نتوانستید استاندارتان را به مغان بیاورید، ایشان در طول دهه فجر در میان مردم کل استان حاضر شد ولی به مغان نیامد، البته بعدا تشریف آوردند و با شما در دفتر فرمانداری جلسه گذاشتند و سپس در بین مردم حاضر شدند. چرا از حق مردم دفاع نکردید؟ چرا حرف مردم را به ایشان نگفتید؟ شما در این مدت در کدام پروژه مهم تاثیری گذاشتید؟ پیگیری کردید؟ البته بجز پروژه هموار کردن مسیر انتخابات گرمی.
نماینده مغان قصد دخالت در انتصابات منطقه را ندارد ولی به عنوان نماینده مردم وظیفه دارد نسبت به سوء استفاده مسئولین حساس باشد. هیچ کس دوست ندارد که فرمانداری که حساس ترین و توانمندترین بازوی دولت در هر منطقه ای می باشد به عرصه ای برای تاخت و تاز انتخاباتی و مشاجرات سیاسی بدل شود ولی شما از روزی که آمدید همه حرکات و انتصابات تان در همین جهت بود. مسلم است که با این شرایط هیچ کس با شما همسو نمی شود، نه تنها معاون فرماندار و نماینده مردم، بلکه بسیاری از مسئولین منطقه و حتی کارمندان خود فرمانداری نیز با شما همسو نیستند. زیرا سمت و سویی که باب میل شماست به پیشرفت و توسعه مغان ختم نمی شود، بلکه شما با پشت کردن به منافع مردم مغان، سمت و سویی سنگلاخی را پیش گرفته اید که امید دارید شاید شما را به بهارستان برساند.
آقای فرماندار سابق با حرف تو خالی نمی توان صورت قضایا را عوض کرد و مردم را فریب داد. چطور می گوئید که هدف انتخاباتی ندارید یا انتخابات به ذهنتان هم خطور نمی کرد؟ شما نیامده شروع کردید به تشکیل ستاد انتخاباتی در فرمانداری و با سرعتی که پیش می رفتید اگر مقاومت نماینده و مسئولین نبود اکنون نه تنها فرمانداری پارس آباد بلکه احتمالا بسیاری از ادارات مغان در دست اعضای ستاد انتخاباتی شخص شما بود و به هزینه جیب مردم مغان برای شما کار می کرد.
جناب نصیری مردم پارس آباد دیگر سال ها بود که شاهد بکار گیری مسئولین غیر بومی در ادارات شان نبودند اما شما آمدید و قصد داشتید به یکباره مناسب و فرصت های شغلی و امتیازات منطقه را به اهالی حوزه انتخابیه گرمی تقدیم کنید تا رای آنها و اطرافیانشان را در انتخابات آتی در جیبتان داشته باشید.
شما اگر قصد ماندن در این سمت را داشتید خانواده خود را به مغان می آوردید، همین که تک و تنها به مغان آمدید نشان می دهد که فرمانداری مغان برای شما یک سکوی موقت جهت رسیدن به آمالتان بوده است.
شما دو ادعای خلاف واقع مطرح کرده اید.
اول اینکه چهار ماه پیش حکم آقای احدزاده منقضی شده است و حضور ایشان در این سمت غیرقانونی است. این سخن خلاف واقع است زیرا آخرین حکمی که توسط استاندار محترم برای ایشان صادر شده و هنوز پابرجاست، جهت اطلاعتان باید عرض کنم در صورت اتمام ماموریت از وزارت مبدا کسب تکلیف می شود و گرنه حقوق و بیمه قطع می گردد که این امور در حیطه اختیارات شخص استاندار می باشد نه شما. البته باید بدانید فعلا کسی که به صورت غیرقانونی فعالیت می کند شمائید که باوجود اینکه استعفا داده اید و استعفایتان پذیرفته شده است، هنوز بر مسند نشسته اید و با لابی گری های بی فایده به دنبال این هستید که چند روز بیشتر پشت میز بنشینید. ضمنا عملی که خلاف قانون است محدود کردن اختیارات مسئولین دولتی است و خلاف تر از آن حضور یک فرد آزاد بدون گزینش در محرمانه ترین واحد فرمانداری است، و جالب است این فرد مثل یک فرماندار امر و نهی می کند.
ادعای دومتان در مورد آقای ابراهیمی نیز نادرست است. آقای نصیری برای یک انسان عاقل کافی است فقط نگاهی بیاندازد به شیوه ای که ایشان معارفه شدند تا به اصل موضوع پی ببرد. ایشان به یکباره و خارج از ساعت اداری و سکوت خبری در حالی معارفه شدند که تمامی تلفن ها و فکس های فرمانداری به دستور شما قطع شده بودند. همین شیوه مخفی کارانه نشان می دهد که نه تنها هماهنگی در کار نبوده است بلکه خودتان نیز اطلاع داشته اید که این کارتان به صلاح نبوده و نادرست می باشد و قصد داشتید مردم و مسئولین را با یک کار انجام شده مواجه کنید، اما خوشبختانه مقاومت مسئولین و نماینده مردم باعث شد که جلوی تبدیل فرمانداری به ستاد انتخاباتی گرفته شود.
شما می گوئید از برومند خواستم افرادی را معرفی کند تا به صلاحدید خودتان در سمت های مختلف به کارشان بگیرید، پس اذعان دارید که مطابق ماده ۸ قانون وظایف و اختیارات استانداران و فرمانداران، کانال رسمی انتصاب سمت های ادارات شهرستان شخص فرماندار است، بنابراین اینکه شما خودتان بگوئید آنهایی که پول و رابطه دارند صاحب شغل می شوند، اگر از سوء نیت شما نباشد، نهایت ضعف شما را می رساند، شما دارید به خودتان اتهام می زنید، زیرا اولا تصدی سمت ها با هماهنگی فرمانداری صورت می گیرد و در ثانی مقابله با تخلفات اینچنینی یکی از وظایف اصلی فرماندار است (مطابق بند ۲۴ و ۲۵ ازماده ۲ قانون وظایف و اختیارات استانداران و فرمانداران نظارت بر حسن اجرای قانون و مقررات و همچنین نظارت و بازرسی از کلیه ارگانهای دولتی در شهرستان محل ماموریت از وظایف فرماندار است) چگونه است که شما از داد و ستد پست های شهرستان اطلاع دارید ولی از اختیاراتتان برای متوقف کردن آن استفاده نمی کنید؟ دلیل این که به وظیفه خود عمل نکردید و در روز آخر این حرف ها را می زنید چیست؟ آقای نصیری اگر پست ها معامله می شوند و شما با وجود اطلاع از این امر نمی توانید جلوی مسئولین معامله کننده را بگیرید، این نشان از نهایت بی تدبیری و سوء مدیریت شماست. آقای فرماندار سابق شما شائبه خرید و فروش پست را مطرح می کنید چرا تا پیش از این مراجع قضایی را مطلع نکردید؟ ما که تا دلیل و مدرکی نبینیم سخن شما را تائید نمی کنیم، ولی شما که به خرید و فروش باور دارید لطف نموده بفرمائید تا ماهم بدانیم آیا خود شما برای تصدی پست فرمانداری معامله کردید؟ اگر چنین بوده با چه کسی و به چه قیمتی؟ آیا بخشداری و ریاست دفتر فرماندار هم معامله شده است؟ بسیاری از مردم مغان به منزل نماینده این شهر مراجعه کرده اند و از وضعیت ایشان آگاهی دارند، مطمئن باشید اگر نماینده هم اهل دلالی بود اکنون مانند بعضی ها خانه چند میلیاردی در سعادت آباد داشت.
برادر عزیز سخن بسیار است ولی همین را بگویم که مردم مغان انتظار داشتند حداقل اگر نمی خواهید مثل یک مرد بیائید و به خاطر جفایی که به آنها کردید، عذرخواهی کنید، لااقل می آمدید یک گزارش از فعالیت هایتان می دادید. آقای نصیری چشم بسته غیب گفته اید! به جای تاکید بر لزوم بازگشایی فرودگاه پارس آباد و فعال شدن گمرک اصلاندوز و سخن گفتن از تاثیر این دو در وضعیت منطقه، خوب بود ذکر می کردید که چه اقدام مثبتی در جهت پیگیری این امور یا سایر امور مغان انجام داده اید؟ چرا همان بودجه قطره چکانی که با مذاکرات و مشاجرات نماینده محترم برای فرودگاه تخصیص داده شده است، در گیرودار اداری گیر کرده است؟ نکند در این مورد هم نماینده باید جور کم کاری شما را بکشد؟ شما حتی نمی دانید برای بازگشایی گمرک اصلاندوز موافقت کدام ارگان ها اخذ شده و نظر کدام ارگان هنوز مساعد نیست. چه انتظاری می توان داشت؛ شما حتی در مصاحبه ای بخش اصلاندوز را شهرستان خطاب کردید. برادر عزیز همین را بگویم که بی تجربگی سیاسی تان باعث شد نه تنها فرصت خدمت در فرمانداری پارس آباد مغان را از دست دهید و منافع مردم مغان را تباه کنید بلکه با لطمه ای که به وجهه خود وارد آوردید نقشه ها و آمال آینده خود را نیز بر باد دادید.
النهایه ضمن قدر دانی از زحماتتان، هر کجا که باشید برایتان آرزوی موفقیت می کنیم. انشا اله به سبب خدمتی که در مغان کردید، خداوند اجر چندین برابرتان دهد و اگر کوتاهی کرده یا قصوری داشته اید از سر تقصیراتتان بگذرد.

اخبار مرتبط

نظرات

ناشناس

آقای برومند این شیوه پاسخ دیگر کهنه شده

دادگر

هم آقای برومندو هم آقای نصیری خوب بلدند اذهان عمومی را منحرف کنند و هر دو سخنور ماهر و زیرکی هستند و خوب بلدند با کلمات مانور بدهند هر دو به فکر انتخابات آتی مجلس هستین نصیری برای گرمی و برومند برای پارس آباد مغان .در ضمن آقای برومند شما که مدعی هستید هیچ دخالتی در بنگاهای علمی پارس آباد نداشتید چطور هم ولایتی شما دکتر جعفری که قبل از این در دانشگاه پارس آباد شناخته شده نبود به یکباره رییس دانشگاه پارس آباد شد؟؟؟؟؟مطمئن باشید مردم مغان بخاطر جفایی که به منطقه کردید هیچ وقت شماها را نخواهند بخشید…….

دراین که آقای فرماندار باید عذر خواهی کند شکی نیست ولی آیا نماینده ای که رییس دفترش هستید هم حاضر است از مردم عذر خواهی کند؟

سلمان

اگر آقای برمند در عزل نصب ها دخالت نمیکند حافظه ایشان او را یاری ننموده است که در سخنرانی معروف ایشان در ۲۲ بهمن سالذ قبل گفت من نمیگذارم جوجه اصلاح طلبان در این شهر فرماندار شود و حتی بعد نصب آقای ایرج بیگدلو بعنوان فرماندار پارس آباد به آن افتخار کرد گفت از اصول گرایان میارم چطور میشود یک باو دو هوا مگر احدزاده از اقوام فامیلان نیست جعفری و غیره………….

شایان

به نفل از پایگاه خبری تحلیلی خرداددر ۲۲ بهمن ۹۲حبیب برومند داشقاپو همچنین گفت: دولت دو چیز را فراموش نکند، اول اینکه ما دکتر روحانی را اصولگرا می شناختیم، طوری که در دور سوم مجلس با من چندین جلسه اصولگرایی داشتیم. من عرض می کنم که بنده یک اصولگرای سرسخت هستم و خواهم بود ولی در برخی موارد بر اساس مصلحت جامعه از مذاکره یا صحبتی و یا از افراد مختلفی حمایت کرده ام، ولی امروز می بینیم که آرام آرام دولت از سمت اصولگرایی به سمت اصلاح طلبان حرکت می کند؛ البته اکثریت اصلاح طلبان آدم های خوبی هستند ولی تعدادی از آنها افراد نخاله و جوجه اصلاح طلب هستند که می خواهند دولت را به اسم خودشان مصادره کنند که این افراد نه تنها در انقلاب، جنگ و ادامه ی انقلاب شریک نبودند بلکه دنبال فرصتی هستند که از برکت انقلاب سواستفاده کنند.

جوجه اصلاح طلبان امروز اعلام وجود می کنند

همچنین این نماینده مجلس خطاب به دکتر روحانی گفت: در این استان من هیچ تحرکی از سوی ستاد اصلاح طلبان در جهت حمایت از شما ندیدم. کدام حرکت اصلاح طلبان باعث شد که تو رییس جمهور شوی؟ مردم اصلا اصلاح طلبی را قبول نمی کنند ولی یک تعداد جوجه اصلاح طلب که در خانه هایشان مخفی شده بودند امروز پیدا شدند و اعلام وجود می کنند و در فکر تسخیر قدرت های منطقه و کشور هستند که ما این اجازه را به آنها نخواهیم داد و دلیلش هم این است که مجلس فعلی که اصولگراست، دو سال از عمرش هنوز باقی است و اگر دولت قدمش را کج بگذارد با اجازه رهبری همانجا جلویش را می گیریم و اجازه نمی دهیم که اصلاحاتِ فتنه گر در مملکت حاکم شوند.

داشقاپو همچنین از مقامات استانی انتقاد کرد: چرا افرادی که فتنه گر بودند و بعضی هایشان ۲۰ روز بازداشت شده بودند و ضدیت با مقام معظم رهبری داشتند امروز پست گرفتند؟!

بازاري

اقای برومند این اتشی که جناب عالی به پا کردای دوداش چشم مردم را کور کرده است شما به اقای بگدلوی اصول گرا هم در مورداحد زاده اختلاف نظر شدید داشتی با اقای نصیری هم درمورد اقای احد زاده اختلاف نظر دارد ای اقای احد زاده توی عمر اش برای مردم مغان چه خدمتی کرده که به خاطر ان به استاندار هم درگیر است من نمی دان اهدافت چیست با این کارا ت که به جای پیشرفت پارس اباد مغان پسرفت ان هم به شیب تند

بازاري

اقای برومند جناب عالی با ید از مردم عذر خواهی کنید که چون توی این چند سال عملکردی از خود نشان نه داداید تنها عملکرد شما تو ی سال۹۳ فراری دادن دو فرماندار اصول گرا و اصلاح طلب است ان هم به خاطر قبول نکردن احد زاده به عنوان معاونت فرمانداری و بستن قلیان سراها در ضمن لطفا از عملکرد خود گزارش دهید نه بیانیه علیه حرف حق زدن

شهروند

در جفای نصیری همین بس که نیامده رفت.
مردحسابی چرا در راهپیمایی ۲۲ بهمن خداوند را با لفظ جلاله والله، باالله، تاالله در حضور مردم وامام جمعه محترم شهرستان سوگند می خوردی که هدفم من خدمت به مردم است. پس کوخدمت؟ کی؟ کچا؟

شهروند

با سلام من خدا را شکر می کنم که آقای برومند با رای اکثریت مردم نماینده مردم مغان شود، این یادتان باشد که چوب خدا صدا ندارد .این مصلحت خداوندی بود که آقای برومند نماینده شود تا ماهیتش بر مردم آشکار شود تا بدانند که که آقای برومند چه کاره هست .چطور میشه هر دو فرماندار که انتخاب شدند کار آیی لازم را نداشته باشند در حالیکه نماینده مردم به جای اینکه در مسند بشیند وبه وضعیت شهر وروستا وچگونگی آوردن تسهیلات برای شهر اقدام کند به امور عزل ونصب می پردازد. واقعا حیف این مردم نخبه پارس اباد نیست….بزار مردم خودشان قضاوت کنند

رضا

اقای نصیری ناراحت نشین برومند عادت داره حرفهای بی اساس بگه .بجای اینکه مشکلات رو حل کنه با فرماندار درگیر میشه براش متاسفم

فرهنگی

حق با آقای نصیری است ………………

بازاری

هدف ازعزل ونصب فرمانداران تخریب نماینده مردم پارس آباد مغان بخاطر سخنرانی در۲۲بهمن ۹۲داشتندمیباشد

مهران

آقای برومند مردم دیگه اون روی شما را دیدن بیخود خودت رو قول نزن رای بی رای

eli

به پیشرف مغان بااین حرکات برومند فقط میشه گفت انَّا للّه وإِنّا إِلَیهِ رَاجِعُونَ

طرفدارتیم ملی

اقای برومندتوخوبی همه بد؟اقای برومندچرافک میکنیددمرم به حرفهای بی پایه و بی اساس شما باورخواهندکرد

ناشناس

دخالت بی رویه در عزل مدیران و نصب اشنایان و فک و فامیل و ….سر مغان بلایی امد که در عهد مغول سر اردبیل نیامده بود.