- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - http://moghanehonline.ir -

آشنایی بیشتر با مجید خدابخش هشتمین استاندار اردبیل

80894695-5142688

مجید خدابخش که روز چهارشنبه از سوی هیات دولت بعنوان هشتمین استاندار اردبیل منصوب شد در سال 1335 در محله میرزا بخشعلی اردبیل به دنیا آمد .

به گزارش ایرنا ، خدابخش تحصیلات خودرا در اردبیل گذراند و در رشته ریاضی دیپلم گرفت.او تحصیلات عالی خود را در دانشگاه شیراز در رشته مهندسی برق و الکترونیک ادامه داد و مدرک کارشناسی ارشد خود را در این رشته اخذ کرد .

در دوران دانشجویی خدابخش در پای درس اخلاق استاد شهید ایت اله دستغیب حاضر می شد و با نزدیک شدن ایام انقلاب وی درانجمن اسلامی دانشجویان فعال شد .

او در دوران انقلاب به اردبیل آمد ودر جمع انقلابیون این شهرستان با هدایت معنوی حضرت آیت اله مروج و استاد جعفری به فعالیت پرداخته و پس از پیروزی انقلاب نیز برای مدتی عضو افتخاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد.

وی اسفند ماه سال 1359 رییس مخابرات اردبیل شد و بدنبال آن در سال 1362بعنوان معاون مدیر کل مخابرات استان آذربایجان شرقی منصوب گردید. در دوران استانداری مرحوم مهندس زین العابدین عطایی در آذربایجان غربی وی در پست های معاون برنامه ریزی و سپس معاون عمرانی خدمت کرد.

پس از رحلت مهندس عطایی استاندار فقید آذربایجان غربی و در سال 69 خدابخش به آذربایجان شرقی رفته و در دوران استانداری مهندس پرهیزگارو عبدالعلی زاده در دولت های آیت الله هاشمی و سید محمد خاتمی سمت معاونت عمرانی استانداری را برعهده داشت .

در دوران تصدی استانداری یحیی محمد زاده در آذربایجان شرقی خدابخش معاون سیاسی و امنیتی این استانداری شد و برای مدت کوتاهی نیز سرپرست استانداری آذربایجان شرقی بود.

وی سپس برای ادامه تحصیل به تهران رفته و دکترای خود را در رشته مدیریت دولتی دریافت کرد ، ضمن اینکه همزمان با تحصیل با نهادهای اقتصادی و صنعتی نیز همکاری می کرد .

او پس از اخذ مدرک دکترای مدیریت دولتی از مرکز آموزش مدیریت دولتی ایران (مرکز تهران) با حضور در راس مدیریت کارخانه ها و صنایع بزرگ ازقبیل آلومینیوم المهدی، ایران پویا، موتورسازان تراکتورسازی، ماشین سازی تبریز، صنایع تجهیزات نفت و شرکت پتروامید آسیا به کوله باری از تجربه و مدیریت در نظام سرمایه گذاری و مدیریت واحدهای اقتصادی و صنعتی بزرگ کشور دست یافت.