- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - http://moghanehonline.ir -

آزموده را آزمودن خطاست

مغانه آنلاین-
“آزموده را آزمودن خطاست” ضرب المثلی کوتاه اما پرمعنا برای نماینده ای است که طمع نموده‌ در مجلس یازدهم نیز همچون مجلس دهم بر کرسی بنشیند! سه سال و اندی از انتخابات اسفند سال ۹۴ می‌گذرد. از روزگاری که نماینده فعلی و اطرافیانش، وعده ها و مژده‌های رنگارنگ و پرطمطراق به مردم دادند و به هر زبان ممکن بیان داشتند که دِین خود را به مردم ادا خواهند کرد.
اینک بعد از گذشت نزدیک چهار سال از آن زمان و با فرا رسیدن سر‌رسید مژده ها، خبری خوش در میان نیست! گویی که سیلابی آمده و همه چیز را با خود برده است. بی تردید امید مجدد به این نماینده بی تفاوت نسبت به وضع و حال مردم و منطقه، در دایره عقل سلیم نمی گنجد چرا که مومن از یک سوراخ دوبار گزیده نمی شود.
جناب شکور پورحسین! این مردم عزیز و نجیب چه گناه وخطایی مرتکب شده اند؟ شما را به عنوان نماینده و وکیل خود برگزیده اند که برایشان کار کنید و مطالبات و حق و حقوقشان را از تریبون خانه ملت فریاد بزنید. در وضع قوانین و نظارت بر حسن اجرای آن مشارکت فعال داشته باشید و با همکاری و همفکری و هم نوا با سایر نمایندگان، شرایطی را فراهم آورید که مردم در آسایش و آرامش باشند. قانون که برای شما سنگ تمام گذاشته و دست شما را آنقدر باز گذاشته که در سایه آن می توانید هر کسی را به مجلس فرا خوانید و از او پاسخ بخواهید.
انتخابات سرنوشت ساز یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی دوم اسنفد۹۸ همزمان با سراسر کشور در حوزه انتخابیه پارس آباد- بیله سوار و اصلاندوز نیز برگزار خواهد شد.
اهمیت انتخابات و انتخاب فرد اصلح از بین کاندیداهای حاضر برای سپردن کرسی نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی بر کسی پوشیده نیست و همگان نیک می دانند شرکت آگاهانه در پای صندوق های رای و انتخاب فرد اصلح و شایسته چه تاثیری می تواند در پیشرفت و توسعه کشور و منطقه و نیز رفع مشکلات مردم به دنبال داشته باشد و بر عکس، برگزیدن فردی که با توسل به دروغ و فریب مردم و دادن وعده های کذایی صندلی سبز خانه ملت را اشغال می کند چه خسارات و ضربه ای به نظام و مملکت و حوزه انتخابیه اش می زند.
“شکور پورحسین شقلان” که حدود چهار سال پیش با لطایف الحیل و وعده های رنگارنگ و اتو کشیده و سوار بر موج احساسات و عواطف مردم راهی مجلس شورای اسلامی شد طبق نظر کارشناسان و صاحب نظران در این مدت به جزء عده ای معدود از اطرافیان و حلقه اول ستاد تبلیغاتی اش نتوانسته با عملکرد و پیگیری مطالبات به حق منطقه و مشارکت در بحث های جدی قانون گذاری و بررسی لوایح و طرح ها به عنوان موافق و یا مخالف، افکار عمومی را اقناع و انتظارات مردم منطقه را برآورده کند.
اگر قرار باشد بعد از پایان عمر مجلس دهم به نمایندگان این دوره، کارنامه ای صادر و عملکردشان مورد سنجش و ارزیابی قرار گیرد بدون شک پورحسین با کسب کمترین نمره، به عنوان ضعیف ترین نماینده خانه ملت انتخاب می شود.
جناب پورحسین! زمان تحقق و عملی شدن شعارها و عمر نمایندگی بسیار سریع تر و تندتر از آنکه فکرش را می کردید تقریباً پایان یافته و چیزی نصیب مردم امیدوار دیروز و ناامید امروز نشده است. چه کسی مدافع این کارنامه خالی از نمره های قبولیست؟ آیا می پذیرید که در ایفای وظایف خطیر نمایندگی و انجام تعهدات و وعده های انتخاباتی مردودید؟.
این روزها و در موسم انتخابات دیگر، بحث داغ انتخابات و نمایندگی مجلس به عنوان اولویت مهم و اول نقل مجالس و محافل است، در بسیاری از محافل و نشست ها عملکرد نماینده فعلی منطقه درترازوی نقد و سنجش مردم قرار گرفته و اکثر شهروندان به این نتیجه رسیده اند پورحسین ضعیف ترین نماینده تاریخ مغان است! و اصلاً اگر این دوره نماینده ای در مجلس نداشتیم وضع پارس آباد و بیله سوار و اصلاندوز به مراتب بهتر از وضع موجود بود!.
پورحسین که در این مدت بسان یک کر و لال در خانه ملت، فقط نظاره گر بحث های نمایندگان بوده عادت دارد هر خدمت و طرحی که با پیگیری های برخی نمایندگان مرکز استان و فرمانداران منطقه و یا مسوولان استان از سوی دولت در منطقه تصویب و یا اجرا می شود به نام خود مصادره کند غافل از اینکه مردم آگاهند و افراد خادم و خائن و لایق و نالایق را به خوبی از هم تمییز می دهند که نمونه بارز و اخیر آن تصویب طرح احداث شهرک صنعتی مشترک مرزی بین ایران و آذربایجان است که روحش از آن خبر ندارد و با درایت، پیشنهاد و پیگیری جدی دکتر “عباس تابش” معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان حمایت تولیدکنندگان و مصرف کنندگان، ایجاد این شهرک صنعتی مرزی به تصویب دو کشور ایران و آذربایجان رسیده است.
شکور پورحسین، نه تنها نتوانسته از امانت گرانبها و گرانقدر نمایندگی و این مدت و فرصت ارزشمند چهارساله به نفع مردم منطقه کار ماندگار و مهمی انجام دهد بلکه با عزل و حذف مدیران توانمند و نصب افراد ناکارآمد و ضعیف و دخالت دادن بحث طایفه گرایی در عزل و نصب ها و نیز با حمایت و یا سکوت در برابر یکه تازی و جولان و زورگویی های مدیران منتسب به خود، آنان را در این عمل تشویق، ترغیب و جری تر کرده به طوری که در طول این مدت حتی سرایدار و آبدارچی یک واحد کوچک از گزند طرفداران تندرو در امان نبوده و این سبب نارضایتی و ناراحتی شدید کارکنان ادارات شده است.
جناب پورحسین! شما مدتها در دستگاه قضا خدمت کرده اید خیلی خوب می دانید حکم و جرم کسی که با جعل عنوان و مدرک، خود را دکتر معرفی می کند چیست؟ وقتی هنوز موفق به کسب مدرک تحصیلی دکتری نشده اید و طبق اعلام مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، دانشجوی مقطع دکتری هستید، پس چرا بدون داشتن مدرک خود را دکتر معرفی می کنید؟ دیگر زمان برای طرح مژده های فریبنده به سر آمده و نارضایتی ها سر به فلک کشیده. بدانید و خوب آگاه باشید که شعار مردم در این روز های پرغصه تا روز انتخابات این است که “آزموده را آزمودن خطاست”.
جناب پورحسین! شرکت عظیم کشت و صنعت و دامپروری مغان که از آن به عنوان بزرگترین بنگاه اقتصادی و کشاورزی خاورمیانه نام برده می شود در زمان نمایندگی جنابعالی به قیمت تقریباً هیچ به بخش خصوصی واگذار- شما بخوانید اهدا- شد. این خیانت و ظلم بزرگ و تاریخی سینه به سینه به نسل های آتی منتقل خواهد شد. قطعاً اگر به جای جنابعالی فرد توانمند و اصلحی عهده دار نمایندگی مردم منطقه بود کسی جرات نمی کرد شرکت مغان را به این راحتی و تقریباً مفت و مجانی واگذار کند.
با همه این تفاسیر و تعابیر، با توجه به حساسیت و اهمیت مضاعف این دوره از انتخابات و نقش نماینده مجلس در پیشرفت و توسعه منطقه، انتظار این است مردم در دوره یازدهم از بین داوطلبان نمایندگی، کاندیدایی را بر گزینند که عملکردگرا و از هر حیث اصلح باشد و تئوری های تو خالی و پوچ نبافد و بتواند در پیگیری مشکلات و مطالبات جمعی مردم گوی سبقت از دیگران برباید، زنجیر محرومیت از دست و پای شهرستان های حوزه انتخابیه باز کند، وعده های دروغین و رنگین و پر تکرار برای همراه ساختن افکار عمومی با خود طرح نکند و کلیدی باشد برای قفل زندگی مردم دردمند.