امروز: چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : آگوست 7th, 2015 5:27 | کد خبر : 13191 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

آزادسازی ۳۶۰هکتار از اراضی حریم کانال ها و رودخانه ارس در پارس آباد

معاون فرماندار پارس آباد مغان از آزادسازی ۳۶۰هکتار از اراضی حریم کانال های انتقال آب، زهکش ها و بستر رودخانه ی ارس در این شهرستان خبر داد.

به گزارش روز جمعه مغانه، یاسر ندایی در جلسه جلسه شورای حفاظت از منابع آب مغان گفت: افراد سودجو و فرصت طلب بدون مجوز قانونی اقدام به تصرف این اراضی کرده بودند که با هماهنگی و حکم دادستان و همکاری نیروی انتظامی و امور آب مغان آزادسازی شد.

وی با بیان اینکه وجود آب فراوان و خاک حاصلخیز در منطقه موجب رشد و شکوفایی اقتصادی ، توسعه کشاورزی و دامپروری و اشتغال زایی شده است،افزود: طرحهای آبرسانی شبکه پایاب خدا آفرین ، پمپاژ دشت فتحعلی و خلیلو از طرح های مهم آبی منطقه است که با تکمیل و بهره برداری از آنها شاهد تحول اساسی در این شهرستان خواهیم بود.

ندایی از ذخیره سازی بیش از ۸۰۰ میلیون متر مکعب آب پشت سد خدا آفرین خبر داد و افزود: گرچه برای زراعت کشت ثانویه مشکل آب نخواهیم داشت ولی مسوولان ذی ربط فرهنگ سازی بین کشاورزان در خصوص مصرف بهینه و مدیریت صحیح آب را فراموش کنند.

وی به شروع عملیات اجرایی احیای کانال قدیمی سربند با ۱۸۰میلیارد ریال اعتبار اشاره کرد و گفت: طرح احداث سدهای بیله سوار و دیکداش جمعاً با ذخیره سازی ۶۸۰ میلیون متر مکعب آب از اوایل سال ۹۵ شروع خواهد شد.

او با اشاره به اهمیت دریاچه شهرک آیت ا… غفاری، اظهار کرد: فاز اول لایروبی این دریاچه با ۶۰میلیارد ریال سرمایه گذاری شروع شده و هم اکنون حدود ۱۲درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

SONY DSC

SONY DSC

اخبار مرتبط

نظرات