- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - http://moghanehonline.ir -

آزادسازی ۱۵۰هکتار از اراضی ساحل ارس در پارس آباد

به گزارش مغانه، مهدی احمدی روز سه شنبه در نشستی با مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل، اجرای طرح ساحل بندی ارس را در صیانت و جلوگیری از تخریب جنگل های حاشیه ارس موثر دانست و ادامه داد: پیش بینی می شود با تکمیل این طرح بیش از ۳۵۰ هکتار از اراضی ساحل ارس آزاد سازی شود.

فرماندار پارس آباد همچنین از تشکیل ستاد واگذاری اراضی دشت فتحعلی با حضور مسئولان دستگاههای مرتبط در آینده نزدیک خبر داد و گفت: باید اراضی قابل واگذاری به بهره برداران ، بر اساس تعداد دام، نظام بهره برداری و عدالت و قانون تحویل افراد واجد شرایط شود.

مهدی احمدی افزود: عشایر منطقه از صدها سال پیش در مناطق عشایری و بر اساس پروانه های مرتعداری به کار و فعالیت و زندگی مشغول هستند لذا نباید هیچ حق و حقوق از آنان ضایع شود.

فرماندار پارس آباد از برداشت بیش از ۸۰۰ تن کوبر-هندوانه ابوجهل- از مراتع شهرستان پارس آباد در سال های اخیر و صدور آن خارج از کشور خبر داد و گفت: در این مدت، بهره برداران در جمع آوری و برداشت این گیاه دارویی خودرو هیچ مبلغی بابت حقوق دولتی پرداخت نکرده اند ولی از امسال برای اولین بار حقوق دولتی توسط منابع طبیعی از بهره برداران اخذ شده است.

شهامت هدایت مدیر کل منابع طبیعی استان اردبیل نیز با ارائه گزارشی از عملکرد منابع طبیعی در خصوص اجرای طرح ممیزی مراتع گفت: اجرای طرح ممیزی نقش مهمی در تعیین حدود و ثغور روستا ها و قشلاقات و جلوگیری از اختلافات در اراضی مرتعی دارد.

وی با بیان اینکه ساختمان جدید اداره منابع طبیعی پارس آباد اخیراً افتتاح شده است، خواستار تصویب و تخصیص اعتبار ویژه برای تجهیز این اداره شد.

SONY DSC

SONY DSC

2 Comments (Open | Close)

2 Comments To "آزادسازی ۱۵۰هکتار از اراضی ساحل ارس در پارس آباد"

#1 Comment By بهرام On 2015/08/18 @ 10:06 ق.ظ

سلام وقت بخیر
از گوشه کنار شایعه شده است جنگل های رود آرز اطراف روستای پیرواتلو و سلمان کندی بصورت مزایده به فروش رسیده و در حال حاضر درختان اطراف رود بصورت عمده قطع شده و بفروش میرود در ضمن در کنار پاسگاه بیوک خانلو داخل جنگل چندین هکتار از مراتع و درختان قلع قم شدن و استخر پرورش ماهی احداث کردن
و بامراجع پی در پی اهالی روستا ها تنیجه نداد
لطفا در مورد صحت و فروش درختان جنگل های اطراف رود خانه گزارش تهیه کنید

#2 Comment By ناشناس On 2015/08/18 @ 12:45 ب.ظ

حریم کانال اب واقع در سه راهی ایران آباد بطول چندین کیلومتر باهمکاری سازمان آب منطقه پارس آباد توسط برخی افراد که نیاز به پیگری جدی دارد مورد تصرف وبهره برداری قرار گرفته است لذا مسئولین سازمان آب می توانند در این خصوص توضیح دهند وصحت وسقم موضوع رد یا تایید نمایند .لذا دراین راستا انتظار دارد دادستانی محترم باجدیت موضوع را پیگیری نمایند.