امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
زمان انتشار : جولای 13th, 2017 6:14 | کد خبر : 22141 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

آتنا را فرزند خود می‌دانم

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: آتنا را فرزند خود می‌دانم و تا تا مغز استخوان در سوگ او می‌سوزم.

به گزارش مغانه آنلاین به نقل از ایرنا، آیت الله سید حسن عاملی در واکنش به قتل آتنا اصلانی دختر معصوم پارس آبادی با صدور پیامی افزود: آتنا را فرزند خودم می‌دانم و تا مغز استخوان در سوگ او می‌سوزم و از اینکه استان ما مبتلا به چنین تنزلی شده ‌قلبا و روحا حسرت و تاسف می‌خورم و آن را هشدار بزرگ فرهنگی می‌دانم.
وی همچنین قتل این دختر پاک سرشت و بیگناه و معصوم را به خانواده مکرم و داغدار وی و اهالی معظم پارس‌آباد و هم استانی‌ های عزیز تسلیت گفته و آورده است: در این فاجعه بزرگ انسانی و فرهنگی غمگسارم.
در ادامه این پیام آمده است: پیام آن طفل معصوم و مطالبه آن خلدآشیان مظلوم از همه ما این است که اگر دلتان به من می‌سوزد دست به دست هم بدهید و با آفریدن فرهنگی فاخر و عطوف، فضای امن و سالم تربیتی برای نور دیدگانتان بسازید و مجال به ناهنجاری‌های فرهنگی و رشد حیوانات انسان‌نما ندهید تا آتناهای دیگر مثل من گرفتار دیو سیرتان نگردند.

اخبار مرتبط

نظرات

محمد تبریزدن

موغان ؛ مرکز جهانی حمایت از حقوق کودکان؛ پیشتاز مبارزه با خشونت علیه کودکان

دونیا شهری، عزیز موغان
جانلار اولسون سنه قوربان
???

وقتی متیو استنفورد در سال ۱۹۸۸ به دنیا آمد، به پدر و مادرش گفته شد که او تنها چند ساعت زنده خواهد ماند. متیو به علت کمبود اکسیژن و عوارض زایمان با معلولیت شدید به دنیا آمد. او نسبتا نابینا و فلج بود و تنها چند کلمه می توانست صحبت کند. بااین حال ۱۱ سال زندگی کرد و در سال ۱۹۹۹ به خواب ابدی فرو رفت.
در سال ۲۰۰۰، پدرش برای اینکه قبر متیو را به یک مکان شاد تبدیل کند، یک مجسمه به یاد شجاعت پسر جوانش ساخت. این مجسمه الهام بخش ، متیو را در حال بالا رفتن به تصویر می کشد درحالی که روی صندلی چرخدارش قرار دارد و شفا یافته و به سوی آسمان می رود. از آن سال، قبر متیو برای مردمی که با معلولیت دست و پنجه نرم می کنند به یک منبع الهام بخش تبدیل شده است. متیو یک منبع شادی و الهام بخش برای همه کسانی بود که افتخار آشنایی با او را داشتند. او شاهدی بر الوهیت متعالی روح و تجسمی از کمال روح بود.

اکنون که فرشته مغان با بال شکسته به سوی آفریدگارش پر کشیده است لازم است یاد او برای همیشه جاودانی شود . سوگواری ها بعد از مدتی تمام خواهد شد و باید کاری کرد تا از این حادثه منفی ، نتیجه مثبت اخذ شود.
می توان غم مغان را از چهره اش زدود و قلب شکسته اش را شاد نمود.
چه زیبا خواهد بود تا هنرمندان خوش ذوق ،بنای یادبودی طراحی و ساخت نمایند و بر سر مزار آتنای عزیز نصب شود بنا و یادبودی که نماد مغان عزیز باشد و نشان دهد که مغان شهر مردمانی است که در مهربانی با کودکان و رعایت حقوق آنها پیشتاز است شهری است که در مبارزه با خشونت علیه کودکان الگو و نمونه است . نمادی طراحی شود که هم سارای زیبای مغان را به یاد آورد و هم غیرت مردمانش را که تا آخر در کنار خانواده آتنا بودند و مثل یک عضو خانواده شریک غم و درد آنها شدند و خشونت و ستم بر یک کودک را تحمل ننمودند.
مغان علاوه بر زیبایی های طبیعی اش ، این بار زیبایی مردمان غیرتمند خود را نیز نشان داد که در مقابل ظلم به کودکی معصوم سکوت نکرد و با همدلی خود در کنار مظلومین ایستاد و تحسین همگان را برانگیخت.
نمادی طراحی و ساخت شود تا مغان را شهر بین المللی کند سمینارها در مغان برگزار شود کتابها نوشته شود پوسترها چاپ و نشر شود دولت مرکز حمایت از کودکان را در این شهر بنا کند سازمانهای غیردولتی آستین ها را بالا بزنند و این شهر را به جهان بشناسانند مسابقات کودکان در این شهر برگزار شود توریست ها به دیدن این شهر و مردمانش بیایند .
این شهر الگوی جهانی است یک شهر باغیرت که مردمانش لکه ننگ را سریع از دامن خود زدودند شهری که حساسیت بالایی دارد تمیز بوده و تمیز هم خواهد ماند.
شهری با شهرت بین المللی در زمینه رعایت حقوق کودکان.