امروز: جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : ژوئن 18th, 2014 8:32 | کد خبر : 5321 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

آتش سوزی جنگل های حاشیه رودخانه مرزی ارس مهار شد

آتش سوزی مناطق جنگلی در حاشیه رودخانه مرزی ارس در شهرستان پارس آباد مغان که از اواخر شب گذشته شروع شده بود با تلاش نیروهای آتش نشانی و امدادی مهار و خاموش شد.

81205787-5768817

خانش خداویردی زاده رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری پارس آباد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار مغانه، گفت : این آتش سوزی با اعزام اکیپ های کمکی آتش نشانی از شهرستان بیله سوار مغان و با بسیج نیروهای امدادی و مردمی خاموش شد.

وی اظهار کرد:همچنان اقدام های احتیاطی و گشت زنی در منطقه برای اطمینان از مهار کامل و مقابله با وقوع اتش سوزی های احتمالی جدید درجریان است.

وی اضافه کرد: با وجود مهار آتش در مناطق حاشیه ارس در خاک جمهوری اسلامی ایران متاسفانه آتش سوزی در آن سوی ارس در خاک جمهوری آذربایجان همچنان ادامه دارد .

وی اضافه کرد: هنوز میزان دقیق خسارت آتش سوزی مشخص نیست.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این آتش سوزی صدها اصله از درختان جنگل های نوار مرزی ایران و جمهوری آذربایجان طعمه حریق شده بود.

پارس آباد در نقطه صفر مرزی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان و شمال استان اردبیل واقع است. پیش از این چندین بار منابع و مناطق جنگلی در حاشیه ارس در جمهوری آذربایجان دچار آتش سوزی شده بود اما این نخستین باردر طول سال های اخیراست که مناطق جنگلی پارس آباد مغان در یکی از شمالی ترین مناطق مرزی جمهوری اسلامی دچار آتش سوزی می شود.

اخبار مرتبط

نظرات