امروز: جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : ژوئن 8th, 2015 4:43 | کد خبر : 12052 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

آتش زدن و سوزاندن بقایای محصولات زراعی پیگرد قانونی دارد

اداره منابع طبیعی و آبخیزداری پارس آباد مغان با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: آتش زدن و سوزاندن بقایای زمین های زراعی پیگرد قانونی دارد.

به گزارش مغانه، در اطلاعیه این اداره آمده است: سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی روی خاک زراعی از بین رفتن مواد ارزشمند خاک سطح زمین ، افزایش مواد معدنی ، آلودگی آب و هوا و محیط زیست و به خطر افتادن سلامت ساکنان منطقه را به دنبال دارد و پس از مدتی نیز مزرعه مورد نظر را غیرقابل کشت می کند.

این اداره از کشاورزان منطقه خواسته است پس از برداشت محصول کاه و کلش بریده شده را از مزرعه خارج و بقایای برجا مانده و بریده نشده را با استفاده از ساقه خرد کن ، خرد کرده و با شخم مناسب به زیر خاک برگردانده و از هر گونه آتش زدن و سوزاندن بقایا (کاه و کلش) پس از برداشت محصول خودداری کنند.

به نوشته این اطلاعیه ، اداره حفاظت محیط زیست بر اساس وظیفه قانونی خود در قبال حفظ سلامت جامعه و محیط زیست ناچار به برخورد قانونی و معرفی متخلفان به مراجع قضایی است.

منابع طبیعی و آبخیزداری پارس آباد از مردم خواسته است در صورت مشاهده هر گونه آتش زدن بقایای محصول زراعی مراتب را به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پارس آباد با شماره تلفن تماس۳۲۷۲۱۱۴۱ اطلاع دهند.

اخبار مرتبط

نظرات